abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103141529
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een opleiding na mijn HAVO. Dit jaar ben ik begonnen aan de HEAO (SBRM) maar dit is niet helemaal wat ik zoek. Daarom overweeg ik om na dit jaar iets anders te gaan doen.

Voordat ik aan de HEAO begon heb ik de studiegids voltijdopleidingen besteld, maar daarin scoorde de HAN niet zo goed. (maar daar had ik toen niet zoveel oog voor)

Nu ben ik afgelopen jaar ook naar de open dag van de opleiding van het IVA-Driebergen geweest. Niet alleen vanwege de hoge ranking in de studiegids, maar ook omdat de opleiding me in eerste instantie wel erg aansprak. Maar daar toen niet voor gekozen ivm hoge kosten.

Ik weet dat het IVA veel geld kost, maar nu ik een klein beetje ervaring heb opgedaan op een reguliere HBO vraag ik me toch af of het zijn centen niet meer dan waard zou zijn. (?)

Zijn er hier mensen met ervaring op of met het IVA? Ik zou dan graag de voltijdopleiding HBO willen doen. (auto's, niet nautica)

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:46:34 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_103142506
lijkt me echt een balletjesopleiding.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_103142796
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:46 schreef fathank het volgende:
lijkt me echt een balletjesopleiding.
hoe dat zo? komt (erg) goed uit de studiekeuzegids
pi_103148163
Ik heb geen ervaring met het IVA maar ik kan je wel vertellen dat het IVA een aanbeveling van BON kreeg nog voordat die tot nummer 1 werd verkozen. Het zal dus vast wel een goede school zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103179734
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb geen ervaring met het IVA maar ik kan je wel vertellen dat het IVA een aanbeveling van BON kreeg nog voordat die tot nummer 1 werd verkozen. Het zal dus vast wel een goede school zijn.
Dat lijkt mij persoonlijk ook wel wat waard. Maar zou een betere school zoveel meerwaarde geven aan je diploma? :)

Verder ben ik ook nog steeds erg benieuwd naar mensen met persoonlijke ervaring met deze opleiding. Iemand?
pi_103185412
Maat van mij zit op de IVA. Is inderdaad zeker een school voor balletjes.
Allemaal jochies met porche's etc van papa.
Tot nu toe vermaakt die zich er wel, stappen met die rijke lui is wel leip en toeren in hun auto's is ook wel lachen voor de rest heb je het wel erg druk.

Je zit wel 40 uur in de schoolbanken in het pak.

Waar ik stage loop zit iemand die verkoopt per jaar 400 auto's en er zit ook iemand ( Zoontje van rijke papa ) die verkoopt geen kut en heeft IVA gedaan.
Persoonlijk vind ik dat verkoper in je moet zitten, natuurlijk zul je daar vast heel veel gaan leren!
Wat ik wel zeker weet is dat je met de IVA snel aan werk komt en stage plekken zijn ook erg makkelijk te regelen omdat de IVA zo bekend staat.
(Bron : mattie van me )
pi_103199043
Ter verdediging van het IVA: het ligt niet aan die school dat de overheid de leerling niet een identiek bedrag geeft als wat de leerling zou krijgen wanneer hij aan een publieke HBO-school ene opleiding zou volgen.
De overheid zou gewoon eens met een systeem van vouchers moeten werken en zodoende de leerling in staat moeten stellen om voor een private school te kiezen zolang dat private diploma door de Nederlandse overheid (IBG/DUO) wordt erkend.
#NoDAPL
pi_103199740
Een van mijn beste vrienden doet de opleiding die jij overweegt. Er zitten inderdaad veel kinderen van rijke lui, omdat het een dure (en goede) opleiding is. Het is nogal traditioneel in de zin dat je elke les een pak moet dragen en een verzorgt uiterlijk moet hebben. Daarnaast heb je in je eerste en tweede jaar vaak van 9 tot 5 les, en daarbij nog, als je het goed wil doen qua cijfers e.d. 1 a 2 uur huiswerk per dag. Daarentegen heb je wel veel vakantie (lees: echt veel, 4 maanden per jaar of zo). Ze hebben vaker tussentijds uitreikingen, ik geloof per semester, waarbij je op prestatie gerangschikt word en de beste er een beetje uitgelicht woredn.
pi_103206957
Er is ook wel zieke shit hoor hoorde ik gister, gast kom in het lokaal en had zich niet geschoren.
Hij werd naar de wasbak gewezen waar scheergerei lag en mocht zich scheren om daarna terug te komen..Haar mag ook niet langer als zoveel cm... wtf man
pi_103219796
Als je een representatieve functie in het bedrijfsleven ambieert dan heb je er baat bij dat je leert om er steeds representatief uit te zien. Een toekomstige ingenieur of een toekomstge wetenschapper hoef je daar niet mee lastig te vallen maar voor een toekomstige manager kan dat erg belangrijk zijn, bij zo'n functie wordt je op details afgerekend aangezien mensen al vaak moeten beslissen om wel of niet zaken met je te doen alvorens ze je goed leren kennen. Denken jullie niet?
#NoDAPL
pi_137030349
Ik ben aangeraden om naar IVA Driebergen te gaan en na het zoeken op het internet vond ik ook wat de school te bieden heeft helemaal top ik vroeg me af of iemand op deze school zit?
  zondag 23 februari 2014 @ 00:03:07 #12
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_137035129
Dus 10k per jaar voor het volgen van een mbo (en hbo) opleiding? :')
pi_137055590
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Dus 10k per jaar voor het volgen van een mbo (en hbo) opleiding? :')
Ja daar heb je gelijk in het is voor en MBO opleiding volgens mij 6000 per jaar maar het wat de school te bieden heeft is wel top vind ik
pi_137055687
Als geld geen probleem is, waarom haal je dan niet je p of je vwo diploma zodat je naar het nyenrode kan
  zondag 23 februari 2014 @ 17:39:00 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_137055805
Werkgevers zijn dol op de IVA dus wanneer je er zelf een goed gevoel bij hebt en ambitie hebt zou ik me niks aantrekken van de balletjesverhalen van hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')