abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4899044
Ik vind dat die lui een standbeeld verdienen... zoooooo jammer dat ze uit elkaar zijn... hebben me vanaf dat ik nog maar ik klein mannetje was vermaakt met hun speciale 'Tribe' flow... die lekkere rustige ontspannende hip hop beats met een Jazzy feel eraan... Q-tip, Phife... ik heb nog nooit iemand zo veel gevoel in hun nummers horen geven als die twee lui... dat gevoel, dat ritme, die flow... schitterend... mensen die ook van de tribe houden laat het weten en welk nummer je het beste vond... voor mensen die anti hip-hop/rap zijn, opzouten en niet de boel verzieken... voor mensen die niet weten wie de Tribe zijn? zoek de volgende nummers dan maar ff op op het internet (zijn trouwens ook m'n favo nummers van ze)...

- Find a Way
- Get A Hold
- Like It Like That
- Electric Relaxation
- Stressed Out (ft. Faith Evans)
en andere nummers zoals:

- Award Tour
- Can I Kick It?
- Scenario
- Left My Wallet In El Segundo

geef hier dus je mening...

ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_4899089
Helemaal waar!
Er is maar 1 band ooit geweest die dat gevoel nog meer bij me opriep, en die zijn ook al uit elkaar.

Die band?

Arrested development!

aibohphobia ;The fear of palindromes
  vrijdag 5 juli 2002 @ 16:56:25 #3
2889 Zander
He's gone
pi_4899092
Hun eerste drie albums (People's instinctive travels, Low End Theory en Midnight Marauders) zijn inmiddels gewoon klassiekers. Toevallig had ik gisteren de Low End Theory nog in mijn discman zitten...

Toch even zeuren: de latere platen vind ik dan wel wat minder, en Q-Tip solo was ook niet erg overtuigend.

Maar, even het lijstje uitbreiden: 'Luck of Lucien', 'Check the Rhyme', 'Sucka Nigga', dat vind ik zelf ook wel erg vette nummers.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4899121
Er is niemand die ATCQ kan beaten. Zo een eigen stijl.
Ik heb AL hun CD's, platen, live, remixes!

Q-Tip rules! Idd laatste plaat niet helemaal mijn smaak, maar Let's Ride. Relaxed!

[Dit bericht is gewijzigd door drugsgebruiker op 05-07-2002 17:03]

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_4899150
Ik ken Q-Tip alleen eik van Can I kick It Maar vooral wat ie met De La Soul gedaan heeft, dat vind ik fantastisch.
Aldus.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:02:30 #6
26789 Fok_Liberte_Guerrillas
Hasta La Victoria Siempre
pi_4899175
A Tribe Called Quest staat zeer hoog in mijn favorieten lijstje van all time hip-hop artists. Vooral het aparte kenmerkende stemgeluid van Q-tip en de lekkere flow van de nummers dragen daartoe bij.
pushing little children[br]with thier fully automatics[br]they like to push the weak around
pi_4902260
Helemaal mee eens. Ik ben normaal nooit zo into hip hop enzo, maar dit kan ik zeker waarderen.
Take no prisoners... take no shit!
pi_4902687
Erg goeie muziek. Ik ken er niet al te veel van maar die ik wel ken (Can I kick it, I left my wallet in el segundo, Award tour) vind ik super. Erg relaxte muziek.

Die plaat nadat ATCQ uit elkaar ging, van Q-Tip (met Raphael Saadiq) vond ik trouwens ook geweldig. Get Involved, heette dat. Helaas geen hit.

vrijdag 5 juli 2002 @ 22:10:43 #9
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4902800
Postinggirl heb jij toevallig ICQ
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_4902948
Nee. Maar op mijn site (rechtsonderaan) staat wel mijn Hotmail-adres, zo kan je me ook bereiken.

Wat wilde je weten van mij?

vrijdag 5 juli 2002 @ 22:23:59 #11
2889 Zander
He's gone
pi_4903001
Ik las laatst trouwens ergens dat Q-tip nu iets met live muzikanten aan het doen is... lijkt me ook wel erg interessant. En de solo-plaat van Phife heb ik ook nog niet gehoord...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 5 juli 2002 @ 22:24:17 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4903011
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 22:20 schreef postinggirl het volgende:
Wat wilde je weten van mij?
Nee wilde gewoon ff babbelen.

Maar we gaan offtopic geloof ik.

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_4903101
Heb laatst hun eerste drie albums gekocht en ik vind 't echt geweldig

Steve Biko, Jazz (We've Got), Phony Rappers... ze hebben maar zeer weinig mindere nummers gemaakt

pi_4912430
Weinig aan toe te voegen, dit topic; ATCQ is gewoon een van de beste hiphop acts ooit!
pi_4926362
Zondermeer 1 van de beste hiphop acts die ik ken, ik waag me niet aan favo nummers omdat ik alleen maar het 1e album heb.

Relaxte muziek, goede flow en een "aparte stem", jammer dat ze niet wat meer succes hebben behaald, ook op de radio zijn hun nummers goed aan te horen.

Wat vinden jullie trouwens van de onderlinge gast-optredens van met name Q-Tip bij de Jungle Brothers (Black is Black) en De la Soul?

maandag 8 juli 2002 @ 12:41:18 #16
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_4927888
Ik heb een aantal nummers van ze maar die klinken erg
vind bone thugs & harmony ook cool
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_4974669
ATCQ is supergaaf. Heb alles van hun. Vind Stressed out de beste van hun Toen werd er nog echte hiphop gemaakt. * DimeBag voelt zich oud worden
pi_8609809
ATCQ

Vind Buggin'out nog steeds meesterlijk nummer..en het is heerlijke muziek voor gedachte op nul e.d.
beetje de zelfde invloed die de la soul ook op je kan hebben
vrolijkmakende muzak

pi_8956465
A Tribe Called Quest represent represent !

I vind Scenario echt DE of één van de Beste HipHop nummers ooit !
Busta maakt trouwens gooie FT met Tribe....
Ja de FT van Tip met De la soul is ook kick !
Maar de master piece :
"Get it Together" = The Beastie Boys ft. QTip

Ik vind de solo van Phife en Tip niet echt goed, en de love movement was ook, hum

pi_8957881
Wat veel mensen naar mijn idee toch nog niet weten, is dat ATCQ op dit moment weer bij elkaar is. De heren zijn op het moment bezig met een nieuwe ATCQ album, dus stay tuned...
Take no prisoners... take no shit!
  zaterdag 8 maart 2003 @ 17:56:17 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8958105
Can I kick it? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 8 maart 2003 @ 18:03:22 #22
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8958284
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 16:56 schreef mortar999 het volgende:
Helemaal waar!
Er is maar 1 band ooit geweest die dat gevoel nog meer bij me opriep, en die zijn ook al uit elkaar.

Die band?

Arrested development!

[totaal offtopic] je hej toch wel het solo album van speech gechecked[/totaal offtopic]

idd ATCQ is een van de betere rapgroups , flow is lekker , licht verteerbaar , maar beats zijn nogal vaak het zelfde (niet dat dat nin negatieve zin is), eerste 3 albums zijn idd de betere en mijn favo nummer is "Descripton Of A Fool"

pi_8958430
Je ken lekker relaxxen bij atcq
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_8961909
Zekerz relaxte muziek,

vooral Q-Tip is nog steeds aardig om naar te lusiteren

Klootzak, your's truly
pi_13887952
Yes you can!
Can I? could I? would I?
pi_13889377
Damn... dus die gasten hebben nog veel meer goede nummers gemaakt naast "Left my wallet..." ....geinige clip ook trouwens!

Nu even hopen dat de kazaa-winkel op dit tijdstip nog open is en dat er een paar mensen rondhangen die die muziek graag met mij willen delen!

Grtz, Joris

Da gao nie nou!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 12:55:03 #27
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_13917591
ATCQ is super!

Hun latere werk ken ik niet zo goed eigenlijk... maar met die eerste 3 albums vermaak ik me prima!

donderdag 16 oktober 2003 @ 13:43:00 #28
70858 ForumFool
De Dwaas op het Forum (ok)?
pi_13918803
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 16:52 schreef Buddha_Monk het volgende:
Ik vind dat die lui een standbeeld verdienen... zoooooo jammer dat ze uit elkaar zijn... hebben me vanaf dat ik nog maar ik klein mannetje was vermaakt met hun speciale 'Tribe' flow... die lekkere rustige ontspannende hip hop beats met een Jazzy feel eraan... Q-tip, Phife... ik heb nog nooit iemand zo veel gevoel in hun nummers horen geven als die twee lui... dat gevoel, dat ritme, die flow... schitterend... mensen die ook van de tribe houden laat het weten en welk nummer je het beste vond... voor mensen die anti hip-hop/rap zijn, opzouten en niet de boel verzieken... voor mensen die niet weten wie de Tribe zijn? zoek de volgende nummers dan maar ff op op het internet (zijn trouwens ook m'n favo nummers van ze)...

- Find a Way
- Get A Hold
- Like It Like That
- Electric Relaxation
- Stressed Out (ft. Faith Evans)
en andere nummers zoals:

- Award Tour
- Can I Kick It?
- Scenario
- Left My Wallet In El Segundo

geef hier dus je mening...

Jongeman, Tribe Called Quest is weer bij elkaar als ik het geloof...
Als je Tribe zo gruwelijk vind, zou ik je zeker willen adviseren om het solo album van Phife Dawg te scoren op de een of andere manier
Phife Dawq
Ventilation Da LP
jaar 2000

Is de beste Tribe related cd ever, als je het mij vraagt, zit vol met feeling... en dan die tracks; flawless en beats rhymes and phife... te goed gewoon....!

KLIK OP MIJN HOME-PAGE ICOON VOOR INSTANT HIPHOP RAGGA RADIO... DRUK 'ESC' BIJ RECLAME! VEEL LUISTER PLEZIER ALLEN!
pi_13945681
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:43 schreef ForumFool het volgende:

[..]

Ja, ik heb een nummer gehoord van dat nieuwe album, het heet"ICU" als in I see you , en het is gewoon een chill tribe nummer!

[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 17-10-2003 15:29]

I get physical, mystical, very artistical
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:19:23 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_13945706
*Kazaa opstart
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_13945897
ATCQ is da bomb

Hot+ en Sucka Nigga zijn een paar van mijn favorites!!

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:35:56 #32
70858 ForumFool
pi_13946156
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:26 schreef Mr.Tear het volgende:
ATCQ is da bomb

Hot+ en Sucka Nigga zijn een paar van mijn favorites!!

Zoek deze pokoes, en huilen geblazen;
Phife Dawg - Flawless
Phife Dawg - Beats, Rhymes and Phife!

errrrug n i c e

KLIK OP MIJN HOME-PAGE ICOON VOOR INSTANT HIPHOP RAGGA RADIO... DRUK 'ESC' BIJ RECLAME! VEEL LUISTER PLEZIER ALLEN!
pi_13946319
quote:
Op zaterdag 6 juli 2002 23:13 schreef Kid_RisK het volgende:
Weinig aan toe te voegen, dit topic; ATCQ is gewoon een van de beste hiphop acts ooit!
laten we gangstarr/guru ook ff niet vergeten...voor de volledigheid!
Bedenk goed wat je doet....en doe het dan beter!
pi_14091694
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:43 schreef ForumFool het volgende:
Als je Tribe zo gruwelijk vind, zou ik je zeker willen adviseren om het solo album van Phife Dawg te scoren op de een of andere manier
Phife Dawq
Ventilation Da LP
jaar 2000

Is de beste Tribe related cd ever, als je het mij vraagt, zit vol met feeling... en dan die tracks; flawless en beats rhymes and phife... te goed gewoon....!

amplified en kamaal the abstract van q-tip zijn trouwens ook geweldig, phife z'n solo werk heb ik nog niet gehoord
pi_14091802
tribe called quest, erg relaxe hiphop, mooie band. ook erg gaaf live, niet gezien zelf gezien, maar wel op tv

amplified van q-tip is erg erg goed album

pi_14091829
Fantastische muziek!
Zet het vaak op als ik knetter ben

Paar van mijn favoriete nummers zijn:
Scenario, Jom, Busta's Lament, 1nce again, Stressed out... zoveel eik

pi_14091913
Push It Along.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 23:17:33 #38
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_14093426
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 22:23 schreef Zander het volgende:
Ik las laatst trouwens ergens dat Q-tip nu iets met live muzikanten aan het doen is... lijkt me ook wel erg interessant. En de solo-plaat van Phife heb ik ook nog niet gehoord...
Hij is te gast (1 nummer) op de cd "Hard Groove", van The RH Factor, een project van jazztrompettist Roy Hargrove. Een erg relaxte combinatie van funk, soul, hip-hop en een vleugje jazz, met "echte muzikanten(!)"

Misschien is dit wat je bedoelt...

misschien ook niet...

donderdag 23 oktober 2003 @ 23:23:01 #39
51748 H4ze
wait...what?
pi_14093611
Precies wat de TS zegt! Zo relaxed gewoon!

2 nummers die ik elke dag wel ff luister: Award Tour en The Love.

*BURP*
pi_14096862
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 23:17 schreef Anotsu het volgende:

[..]

Hij is te gast (1 nummer) op de cd "Hard Groove", van The RH Factor, een project van jazztrompettist Roy Hargrove. Een erg relaxte combinatie van funk, soul, hip-hop en een vleugje jazz, met "echte muzikanten(!)"

Misschien is dit wat je bedoelt...

misschien ook niet...

nee wat hij bedoelt is de cd Kamaal the abstract. alleen is die cd nooit uitgebracht, waarom weet ik niet want ik heb m gedownload en hij klinkt geweldig.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 03:16:30 #41
66304 Acquiesce
emokids: shut up
pi_14096891
the Tribe is vet, intelligent en relaxend..
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 09:06:06 #42
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_14097901
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 03:09 schreef Astronaut_Jones het volgende:

nee wat hij bedoelt is de cd Kamaal the abstract. alleen is die cd nooit uitgebracht, waarom weet ik niet want ik heb m gedownload en hij klinkt geweldig.

Ok dan heb ik niks gezegd

[offtopic/] behalve dan dat t een erg goede cd is... [/offtopic]

vrijdag 24 oktober 2003 @ 10:52:00 #43
70858 ForumFool
pi_14099819
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 22:21 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

amplified en kamaal the abstract van q-tip zijn trouwens ook geweldig, phife z'n solo werk heb ik nog niet gehoord

Zou je eens moeten doen, ik vind dat er veel goeie tracks op staan
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 16:23:20 #44
7023 Almighty
It is I, the Almighty
pi_14109201
Vergeet het nummer 'Bonita Applebum' niet :p
Fok! League, Fantasy Baseball Champ 2003, 2004 & 2012
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 16:24:03 #45
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_14109215
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:23 schreef Almighty het volgende:
you gotta push me on
pi_14109628
en Buggin Out dan?
pi_14120577
A Tribe Called Quest represent represent-sent !
and life goes on
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 11:00:29 #48
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_14122949
Gisteren hun 4e album gekocht (Love Movement).... eeeerg lekker
pi_14123858
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:23 schreef Almighty het volgende:
Vooral de !2" Why Edit is heel erg goed
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 27 oktober 2003 @ 23:56:30 #50
47649 makaveli_nh
Eric B 4 President
pi_14186864
vandaag naar school geweest met mn discman en een ATCQ cd
die met die hele lange naam, en dat was een rilekste dag

btw : SCHOP!

ATCQ hoort niet weg te zakken

HipHop Lover, RnB Hater bezoek ook eens: De Hiphop Album Top 100
pi_15026048
als je a tribe called quest zo goed vind moet ook zeker iets van the pharcyde hebben. beetje dezelfde jazzy sound egt meesterlijk. souls of mischief en hieroglyphics zijn ook te goed gewoon
opschietuh joh
pi_15071959
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 20:04 schreef natnek het volgende:
als je a tribe called quest zo goed vind moet ook zeker iets van the pharcyde hebben. beetje dezelfde jazzy sound egt meesterlijk. souls of mischief en hieroglyphics zijn ook te goed gewoon
waaier!!! binnie spoor je niet? tribe called qwest is niks joh
wie zaait zal oogsten.....
pi_15936193
nee lekker bodycount luisteren de hele dag is goed voor je.....SHIT AINT LIKE THAT!!
opschietuh joh
pi_15945675
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:54 schreef natnek het volgende:
nee lekker bodycount luisteren de hele dag is goed voor je.....SHIT AINT LIKE THAT!!
hejjem m door. waarspeg modogg!
megg is een speg. en diegene die dit niet snappen zijn vaak atcq luisteraars. urger bakker!
wie zaait zal oogsten.....
pi_15953105
quote:
Op zondag 4 januari 2004 01:35 schreef cohen het volgende:

hejjem m door. waarspeg modogg!
megg is een speg. en diegene die dit niet snappen zijn vaak atcq luisteraars. urger bakker!

Tribe dissen zegt genoeg over je geestelijke vermogens, u bent de allerzwakste schakel, tot ziens
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15964180
u wanna get high in the sky?? youre kissin youre life goodbye!! BC is in tha house! urger j aint nothin to fuck with maar cohen is n waaier, en hij laat-m-nooit! berell
opschietuh joh
  maandag 5 januari 2004 @ 18:58:01 #57
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15988009
Ja, Tribe Called Quest, De La Soul... Lekker hoor. Vind Talib Kweli (+Dj Hitek) ook lekker klinker hoor, moet je dan ook eens beluisteren. Album: train of thoughts.
Vind ik ook een beetje in die sfeer.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_15989416
Reflection Eternal is dope.

Maar toch wel een heel ander geluid dan Tribe vind ik zo.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')