In het begin had ik dat ook wel, maar nu niet meer. Er is niets of niemand die haar verplicht door te gaan, ze kan stoppen als ze het niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het best sneu. Uit niets blijkt dat ze plezier beleeft aan het zeilen. Ik heb de indruk dat het allemaal een rondje 'bekende plekjes van pa' is en dat ze het echte zeilen heeft onderschat.
Het lijkt me heel moeilijk zo'n vader teleur te stellen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het begin had ik dat ook wel, maar nu niet meer. Er is niets of niemand die haar verplicht door te gaan, ze kan stoppen als ze het niet leuk vindt.
Dat wel. Als je al van jongs af aan te horen hebt gekregen dat je heel byzonder bent en dat het jou vast en zeker gaat lukken de jongste solozeiler ooit te worden, dat je records kunt verbreken en wereldberoemd kunt worden, misschien wel zakken vol geld kunt verdienen gaat het moeilijk worden om na ruim een jaar te zeggen "Pa, zoek het zelf maar uit!".quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me heel moeilijk zo'n vader teleur te stellen.
Dat weet ik niet... maar dat ze niet veel plezier aan het zeilen beleeft, is duidelijk. Ze zeilt van haven naar haven, zo snel mogelijk, met het beste weer en zo mogelijk op de motor. Ze klaagt als de wind even niet meezit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het best sneu. Uit niets blijkt dat ze plezier beleeft aan het zeilen. Ik heb de indruk dat het allemaal een rondje 'bekende plekjes van pa' is en dat ze het echte zeilen heeft onderschat.
En dit is dus Svetan, een zeer zeldzame vogel. Sneert naar alle personen, inclusief hele naties, waar hij het niet mee eens is. Onggehinderd door enige argumentatie maakt hij nu ook weer een denigrerende opmerking naar alle posters in dit topic. Het valt nog mee, meestal moet heel NL. het ontgelden, ondanks dat je vaker de geur van kebab ruikt dan die van spruitjes. Maar ja, dat kan hij niet weten want hij woont hier al 40 jaar niet meer. Desalniettemin heeft hij voldoende affectie met dit kikkerlandje om hier op een forum waar veel tieners posten een meisje in bescherming te nemen, waarvan hij vindt dat het onderdrukt wordt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:59 schreef svetan het volgende:
@Atmosphere82
Je bent hier op een forum terechtgekomen waar de mensen zelfs bij mobbing hun grenzen niet kennen en vastgeroest zitten in hun eigen vooroordelen. Bekijk het maar zo alsof je een dagje naar de dierentuin gaat.
Ze heeft wel eens geschreven dat ze met haar pa overlegt waar ze heen gaat, en dat pa haar dan de plekken noemt waar ze heen kan gaan en waar oude bekenden zitten. Ook heeft ze die foto's van toen en nu geplaatst. Al met al denk ik dus wel degelijk dat ze de reis van pa en ma overdoet en dat het alleen daarom al moeilijk is te erkennen dat zeilen helemaal niet zo leuk is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat weet ik niet... maar dat ze niet veel plezier aan het zeilen beleeft, is duidelijk. Ze zeilt van haven naar haven, zo snel mogelijk, met het beste weer en zo mogelijk op de motor. Ze klaagt als de wind even niet meezit.
Ik weet niet of ze de 'bekende plekjes van pa' bezoekt om hem te plezieren. Ze struint iig. toeristische sites af en maakt veel excursies. Ik vermoed dat ze, of de firma Dcik & Dick, hoopt geld te maken door de plekken waar ze is geweest te promoten voor reisorganisaties ed.
Van haar recordpoging of solozeiltochtverhaal moet ze het niet meer hebben. Dat is gebakken lucht en daar is ze al mee door de mand gevallen.
Stoppen zal ook moeilijk zijn voor haar, vanwege de druk van haar familie die haar exploiteert en ook voor zichzelf. Dan moet ze toegeven dat het toch niet was wat ze wilde, wat ze al stampvoetend, weglopend, snijdend, liegend en valse beschuldigingen uitend richting leerplichtambtenaar, rechter en Jeugdzorg voor elkaar kreeg.. en daarmee dus toegeven dat ze achteraf gelijk hadden. Dat is een afgang door de zijdeur. En voor het hele land voor paal staan is een harde klap voor een kwetsbare puber, lijkt me.
Feitelijk is het gelijk van Jeugdzorg al gebleken, met haar stelling dat de onderneming te gevaarlijk was. Ze zeilt als een pensionado. De solozeiltocht die ze zg. zou maken was veel te riskant..
Ja, dat was ik al weer bijna vergeten..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze heeft wel eens geschreven dat ze met haar pa overlegt waar ze heen gaat, en dat pa haar dan de plekken noemt waar ze heen kan gaan en waar oude bekenden zitten. Ook heeft ze die foto's van toen en nu geplaatst. Al met al denk ik dus wel degelijk dat ze de reis van pa en ma overdoet en dat het alleen daarom al moeilijk is te erkennen dat zeilen helemaal niet zo leuk is.
Ik weet niet of je het al had gezien en/of gelezen maar anders even naar het interview met pa Dekker luisteren. Daarin laat hij heel duidelijk blijken schijt te hebben aan de eisen die door de raad van de kinderbescherming zijn gesteld.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:38 schreef ietjefietje het volgende:
Bedankt voor die filmpjes.....ik heb me rot gelachen!
Het is ook een soap... Echt waar! Al jarenlang een bron van vermaakquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:38 schreef ietjefietje het volgende:
Bedankt voor die filmpjes.....ik heb me rot gelachen!
http://www.brittatsea.nl/quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Dit is nu juist het soort eliteclubjes waar je het minst respect voor moet hebben. Een stelletje rijkeluiskinderen die een "all- inclusive" reisje van hun ouders cadeau krijgen. Of denk je misschien dat die kinderen de kosten ooit voor hun tachzigste verjaardag met een krantenwijkje bij elkaar krijgen of dat bv jeugdzorg zo'n snoepreisje betaald? Ik denk dat er niet veel "echte" zeilers onder deze kinderen zullen zitten.
Voor degene die dit aanbied. een leuk commercieel initiatief.
Svetan, er is een verschil tussen doorzettingsvermogen en mensen voor het hoofd stoten!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef svetan het volgende:
Veel mensen hebben ook respect voor het initiatief en het gebleken doorzettingsvermogen van Laura...
Pappie Dekker is net zo goed commercieel bezig, hij laat alleen anderen betalen, zijn dochter 'presteren' en hoopt zelf zonder onkosten te maken en inspanning te leveren rijk te worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Dit is nu juist het soort eliteclubjes waar je het minst respect voor moet hebben. Een stelletje rijkeluiskinderen die een "all- inclusive" reisje van hun ouders cadeau krijgen. Of denk je misschien dat die kinderen de kosten ooit voor hun tachzigste verjaardag met een krantenwijkje bij elkaar krijgen of dat bv jeugdzorg zo'n snoepreisje betaald? Ik denk dat er niet veel "echte" zeilers onder deze kinderen zullen zitten.
Niet al deze kinderen hebben het geld van hun ouders gekregen. Er zijn erbij die er keihard voor hebben gewerkt. Allerlei acties op touw hebben gezet om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen. En wat is er mis mee als je ouders het wel kunnen betalen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:01 schreef svetan het volgende:
@Didana
Onzinnig vind ik het niet, denk dat kinderen er best veel van leren naast hun gewone schoolwerk. Samenwerken op een toch wel beperkte ruimte, onderzoek doen, een tijdje doorbrengen in een gastgezin en nog wat meer dingen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:11 schreef livelink het volgende:
Ik vind school-at-sea ook wel een onzinnig iets trouwens. Vast een leuke ervaring voor die kinderen, maar de meerwaarde van school op zee ontgaat me volledig.
De sponsoren kunnen helemaal niet tevreden zijn. Madame Dekker weigert namelijk stickers van de gulle gevers op haar boot. Dus wanneer ze ergens voor anker ligt ziet echt niemand wie byvoorbeeld de SSB heeft geschonken (twee keer!!) of andere zaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:03 schreef svetan het volgende:
@Disana
Heb je er een bewijs van dat pa Dekker niet voor zijn geld werkt? De sponsors kunnen denk ik in iedergeval tevreden zijn omdat hun producten in zeilkringen de nodige bekendheid hebben gekregen.... en dat kun je dus geen teren op de zak van anderen noemen. Veel mensen hebben ook respect voor het initiatief en het gebleken doorzettingsvermogen van Laura en willen haar daarom ook helpen deze tocht te voltooien. Ik denk ook dat de hele reis van Laura minder zal kosten als dat halve jaartje toeristenzeilen en diegenen die daar meegaan zullen daar bepaald zelfstandiger door worden of veel voor hun leven leren.
Het zijn dit soort snoepreisjes voor rijkeluiskinderen die je in een later CV beter kunt weglaten omdat dit toch erg naar een verzorgingsmentaliteit en niet naar eigeninitiafief riekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |