abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:32:57 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_103083743
TR08's jaren 30 huis

Wij zijn allerlei houten vloeren aan het uitzoeken (en hebben er reeds wat gelegd) in ons huisje. Voor de vloeren zoeken we een nieuwe boenmachine. Hier en daar vinden we er een van het merk FAM. We zouden daar nog graag nieuwe schijven bij kopen. Weet iemand waar dat nog te krijgen is?

Ik heb nu inmiddels een uur zitten googlen op allerlei FAM spul maar het lijkt erop dat de leverancier van het merk gestorven is.
pi_103084932
Bestaat dat merk eigenlijk nog wel? Weet dat er rond de 60 er jaren van de vorige eeuw in de buurt van Maarsen de FAM stofzuigerfabriek was. Heb er later nooit meer iets van gehoord
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:15:35 #3
14320 TR08
pi_103085478
Tsja, goeie vraag :) Ik heb de indruk van niet. Aan de andere kant is er nog een f.a.m. bv in Maarssen ofzo waar ergens naar gehint werd. Soms zie je ook machines die op dit merk lijken onder en andere naam (Electrolux meen ik) dus zeg het maar :)
pi_103086205
Heb je het al bij een grote parket- of vloerenzaak nagevraagd?

Is dat zo'n glimmend ding met van die kleine schijfjes? Daar ben ik ooit ook mee begonnen, maar nu is er hier een gebruikte Wetrok - zo'n grote, langzaam draaiende schijf die je ook gebruikt ziet worden door schoonmakers. Die dingen zijn niet stuk te krijgen.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:31:47 #5
14320 TR08
pi_103108241
Die met de kleinere schijfjes wel dan? Mijn ouders hadden een Bruynzeel boenmachine (gewoon die Fakir met een andere sticker) en daar was ook nooit wat mee.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:50:36 #6
14320 TR08
pi_103116247
Even een update:
Wij hebben een FAM VW3L boenmachine gekocht inclusief extra borstels.

Daarna bij europart langs geweest en die naar de schijven + borstels laten kijken. Volgens die man waren de borstels identiek aan wat o.a. Electrolux gebruikt dus het ziet er goed uit :) Een extra set is besteld en komt in de loop van volgende week binnen. Ben benieuwd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')