Bierdopje schieten
Plaats het kroonkurkje tegen de duim en schiet het weg door middel van je middelvinger te gebruiken; veel gedaan door FUST-leden
Maar er zit een nadeel aan deze hobby als je een beetje lui bent. ALs je je dopje hebt weggeschoten list ie dus ver weg. En ik als toch wel een beetje luie levensgenieter ga dus echt niet opstaan, Dus.. ==> volgende biertje.
quote:
Pijpje ploffen
Vul een flesje bier met water tot ongeveer 3 cm onder de top en sla onbenullig op de mond van de fles met de palm van je hand. De bodem van de fles zal exploderen gecombineerd met een "whuuummmmmpfff" geluid.
quote:zoals je weet kan lucht nog behoorlijk samengedrukt worden, bij water is dit al 'n stuk lastiger.
Op zaterdag 06 juli 2002 08:52 schreef MarkyB het volgende:
(hoe) zou dit werken?
[..]
klap op de fles -> ineens 'n hele hoge druk in de fles die daardoor barst. (denk ik)
quote:heb op het werk de beschikking over vele flesjes...
Op zaterdag 13 juli 2002 23:18 schreef Jordy-B het volgende:[..]
zoals je weet kan lucht nog behoorlijk samengedrukt worden, bij water is dit al 'n stuk lastiger.
klap op de fles -> ineens 'n hele hoge druk in de fles die daardoor barst. (denk ik)
quote:Leef je uit
Op zaterdag 13 juli 2002 23:30 schreef MarkyB het volgende:[..]
heb op het werk de beschikking over vele flesjes...
quote:
Op zondag 14 juli 2002 03:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
sta je daar aan de lopende band elk flesje een klap te geven
quote:werkt vooral goed als het flesje erg koud is, heb ik proefondervindelijk uitgevonden
Op zondag 14 juli 2002 14:23 schreef L-mo het volgende:
Er zijn ook nog meer manieren om bierdopjes weg te schieten.
Het al oude "ploppen" van het bierflesje d.m.v. een aansteker of ander hard voorwerp (iemand is het ooit gelukt om met de ijzere nagel te doen die op je spijkerbroek zitten) deze techniek vergt wat oefening maar het dopje bereikt een geweldige afstand en snelheid en maakt een overweldigend geluid.
een andere keer zat ik op een mooie zomerse dag op een vlonder langs een landweggetje met een stel hoegaarden
*plop*
bijna een koe doodgeschoten
quote:"watch out, he's got a beer!!
Op zondag 14 juli 2002 19:59 schreef doraantje het volgende:
[bla]een andere keer zat ik op een mooie zomerse dag op een vlonder langs een landweggetje met een stel hoegaarden
*plop*
bijna een koe doodgeschoten
Stap 1. Men neme een Grolsch-Beugel (andere beugels schijnen ook te werken).
Stap 2. Men lege het flesje in de mond en slikt door.
Stap 3. Men trekt het rode rubbertje eraf
Stap 4. Men zet het keramieken dopje precies met de uitstulping naar rechts boven de hals.
Stap 5. Sla heel hard op de uitstulping.
Stap 6. Zoek de brokstukken van het dopje bijelkaar.
Handleiding in bmp-vorm te vinden op www.highlan.nl/images/handleiding.bmp (ben slecht in paint)
*CAUTION* Doe dit alleen als je zat bent, nuchter zal het onmogelijk werken. Heb ik namelijk zelf ontdekt, 'savonds ongeveer tien beugels gesloopt volgens dit stappenplan, niets aan (met) het handje, volgende morgen (weer nuchter) nog een keer proberen, 4 hechtingen in de wijsvinger, 3 dagen eerder terug van Terschelling (het bierspel paradijs van Nl) en een totaal verneukte zomervakantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |