abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103069380
Onze koelkast had van de week zichzelf ontdooid. Ik wist niet dat dat kon, het is een Indesit, die schijnen dat uit zichzelf te doen als dat nodig is? Hij koelt alleen nu helemaal niet meer. Hij stond toen ineens op stand 5, en waar ik hem ook op zet, het lijkt wel of hij niet meer koelt. Ik heb begrepen dat het ding waar het water in loopt verstopt kan zijn, deze heb ik doorgeprikt, lijkt niets aan de hand te zijn. Wat kan ik nog doen?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_103069434
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:31 schreef Kluts het volgende:
Onze koelkast had van de week zichzelf ontdooid. Ik wist niet dat dat kon, het is een Indesit, die schijnen dat uit zichzelf te doen als dat nodig is? Hij koelt alleen nu helemaal niet meer. Hij stond toen ineens op stand 5, en waar ik hem ook op zet, het lijkt wel of hij niet meer koelt. Ik heb begrepen dat het ding waar het water in loopt verstopt kan zijn, deze heb ik doorgeprikt, lijkt niets aan de hand te zijn. Wat kan ik nog doen?
Dat kunnen alle koelkasten, ophouden met koelen. Meestal zijn ze dan stuk.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_103069448
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:32 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat kunnen alle koelkasten. Meestal zijn ze dan stuk.
We hebben dit nagevraagd en dat schijnt wel degelijk te kunnen hoor.
pi_103069614
als je nou het type opzoekt en even op google zoekt of het wel mogenlijk is bij dat type, weet je het toch meteen zeker?
pi_103069648
Sorry, flauw. :P

Gaat het om het vriesvak(je) of het koelgedeelte? Automatisch ontdooien is (als ik me niet vergis) het af en toe stoppen met koelen zodat de ijsdruppels op de achterwand van het koelgedeelte kunnen ontdooien en naar beneden zakken, waar het via een gootje/gaatje afgevoerd wordt naar een bakje waar het verdampt. Maar daarbij hoort de temperatuur niet boven de maximale instelling te komen.

Verder kan het dan van alles zijn, van een kapotte thermostaat tot kapotte pomp.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_103069694
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:40 schreef deadly_kiss het volgende:
als je nou het type opzoekt en even op google zoekt of het wel mogenlijk is bij dat type, weet je het toch meteen zeker?
We hebben het nagevraagd en dat type doet dat dus ook standaard. Punt is alleen dat hij sindsdien helemaal niet meer koelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:41 schreef Cerbie het volgende:
Sorry, flauw. :P

Gaat het om het vriesvak(je) of het koelgedeelte? Automatisch ontdooien is (als ik me niet vergis) het af en toe stoppen met koelen zodat de ijsdruppels op de achterwand van het koelgedeelte kunnen ontdooien en naar beneden zakken, waar het via een gootje/gaatje afgevoerd wordt naar een bakje waar het verdampt. Maar daarbij hoort de temperatuur niet boven de maximale instelling te komen.

Verder kan het dan van alles zijn, van een kapotte thermometer tot kapotte pomp.
Het gaat om beiden. Beiden koelen niet meer. ;(
pi_103069735
dan zal die wel kapot zijn he.

wel een tip (eigen ervaring)
test eerst met een verlengsnoer op een ander stopcontact misschien ligt het wel aan het contact en niet aan de koelkast :')
pi_103069754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:44 schreef deadly_kiss het volgende:

test eerst met een verlengsnoer op een ander stopcontact misschien ligt het wel aan het contact en niet aan de koelkast :')
Ja, daar ben ik ook bang voor, maar omdat ie het altijd zonder gedoe gedaan heeft wil ik wel zeker weten dat ie echt kapot is, of dat ik als a-technische vrouw gewoon iets verkeerd doe. :)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:49:19 #9
180174 Diemux
People vs Me
pi_103069862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:45 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik ook bang voor, maar omdat ie het altijd zonder gedoe gedaan heeft wil ik wel zeker weten dat ie echt kapot is, of dat ik als a-technische vrouw gewoon iets verkeerd doe. :)
Er is niet zo heul veel wat je met een koelkast verkeerd kan doen.

Trek de stekker er eens uit, wacht 5 min. en steek hem dan weer erin.
pi_103069896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:49 schreef Diemux het volgende:

[..]

Er is niet zo heul veel wat je met een koelkast verkeerd kan doen.

Trek de stekker er eens uit, wacht 5 min. en steek hem dan weer erin.
Ja, heb de stekker er ook uitgehaald, zet 'm zo aan in de hoop dat ik dan ineens dat irritante geluidje van het aanslaan hoor. :D
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:52:57 #11
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_103069969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:44 schreef deadly_kiss het volgende:

Als het je contact is doet je lampie het ook niet meer. :7
TS hoor ik vooralsnog alleen over het koelen :+
pi_103070059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:52 schreef ursel het volgende:

[..]

als het je koelkast zelf is die kapot is doet die het toch ook niet meer :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:55:22 #13
180174 Diemux
People vs Me
pi_103070060
Mocht dat niet helpen dan is de kans groot dat er ergens een defect zit. Dit kan natuurlijk van alles zijn, ik weet niet hoe oud dat ding is.
pi_103070136
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:52 schreef ursel het volgende:

[..]

Lampje doet het nog idd. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:55 schreef Diemux het volgende:
Mocht dat niet helpen dan is de kans groot dat er ergens een defect zit. Dit kan natuurlijk van alles zijn, ik weet niet hoe oud dat ding is.
Jaar of 7,8. Vind dat ik dan wel mag verwachten dat ie het nog doet, maar ja, wie ben ik. ;(
pi_103070176
ohhh als het lampje het nog doet, even de stekker eruit halen en er weer in doen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:01:14 #16
180174 Diemux
People vs Me
pi_103070256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:57 schreef Kluts het volgende:

[..]

Lampje doet het nog idd. :)

[..]

Jaar of 7,8. Vind dat ik dan wel mag verwachten dat ie het nog doet, maar ja, wie ben ik. ;(
Onze vorige koelkast was bijna 20 jaar oud en werkte nog toen wij hem wegdeden (staat nu in een studentenflat volgens mij en werkt volgens mij nog steeds :P)

Soms kan wat "geweld" ook het een en ander oplossen. Als er bijvoorbeeld een klep o.i.d. in de pomp vastzit dan wilt het nog wel eens werken om de koelkast te schudden cq. schommelen.
pi_103070365
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:58 schreef deadly_kiss het volgende:
ohhh als het lampje het nog doet, even de stekker eruit halen en er weer in doen.
Dat heb ik gedaan, stekker is er 20 min uiitgeweest en ik hoorde bij het erin doen van de stekker niet het "aanslaan"-geluid waar ik op hoopte. Guess that's a bad thing? ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:01 schreef Diemux het volgende:

[..]

Onze vorige koelkast was bijna 20 jaar oud en werkte nog toen wij hem wegdeden (staat nu in een studentenflat volgens mij en werkt volgens mij nog steeds :P)

Soms kan wat "geweld" ook het een en ander oplossen. Als er bijvoorbeeld een klep o.i.d. in de pomp vastzit dan wilt het nog wel eens werken om de koelkast te schudden cq. schommelen.
Ik zal eens kijken of ik met mijn postuur wat grof geweld kan toepassen dan. :D
pi_103070458
hmm onze schuurkoelkast heeft wel eens last van een hangende thermostaat..

met de vuist even op die knop bonken en t slaat instant aan :P
pi_103070471
misschien zit de afvoer van het condens wel verstopt en daarom slaat die niet aan?
kijk eens aan de achterkant of je iets ziet...
pi_103070527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:07 schreef deadly_kiss het volgende:
misschien zit de afvoer van het condens wel verstopt en daarom slaat die niet aan?
kijk eens aan de achterkant of je iets ziet...
Je bedoelt de achterkant aan de binnenkant van de koelkast neem ik aan, dat gootje? Die heb ik al doorgeprikt, ik weet niet of ik dat verder nog schoon kan maken?
pi_103070934
geen idee hoe jouw koelkast eruit ziet...
ik heb ook een wat oudere koelkast en aan de achterkant zit bij mij de lekbak enzo gewoon in het zicht.
ligt er ook niet overdreven veel vocht in ofzo?

anders misschien een paar dagen uit houden en iets van verdunde soda door het gootje laten druppen?
misschien slaat ie gewoon niet aan vanwege veiligheid omdat die verstopt zit?

zou er geen geld in stoppen om er echt iemand naar te laten kijken dan kan je net zsogoed een nieuwe kopen :x
pi_103070973
klinkt stom : stekker eruit halen en ondersteboven erin stoppen.
bij oudere koelkasten werkt dat wel eens.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:21:49 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103071000
Waar staat de koelkast? Een koel-vriescombinatie slaat niet aan als de buitentemperatuur te laag is.
pi_103071043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:19 schreef deadly_kiss het volgende:
geen idee hoe jouw koelkast eruit ziet...
ik heb ook een wat oudere koelkast en aan de achterkant zit bij mij de lekbak enzo gewoon in het zicht.
ligt er ook niet overdreven veel vocht in ofzo?

anders misschien een paar dagen uit houden en iets van verdunde soda door het gootje laten druppen?
misschien slaat ie gewoon niet aan vanwege veiligheid omdat die verstopt zit?

zou er geen geld in stoppen om er echt iemand naar te laten kijken dan kan je net zsogoed een nieuwe kopen :x
Ja, dat heb ik ook idd. Hij doet het nu eigenlijk al 2 dagen niet. Denk dat ie echt stuk is. ;(

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:20 schreef kovenant het volgende:
klinkt stom : stekker eruit halen en ondersteboven erin stoppen.
bij oudere koelkasten werkt dat wel eens.
Is dit een grapje of ben je echt serieus? :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:21 schreef betyar het volgende:
Waar staat de koelkast? Een koel-vriescombinatie slaat niet aan als de buitentemperatuur te laag is.
Gewoon binnen, in de keuken. Daarnaast is het buiten 15 graden nu, dus dat lijkt me geen probleem anders.
pi_103071070
quote:
Is dit een grapje of ben je echt serieus?
nee is echt serieus, soms wil de motor/pomp dan wel aanslaan maar is dus trucje voor oudere koelkasten/vriezers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')