quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat is eigenlijk het liedje in de opening?
quote:Op maandag 6 februari 2012 23:09 schreef Snuf. het volgende:
Het nummer van de intro, tof gekozen, zet goed een sfeer neer gelijk.Wel een leuke aflevering
Dat dacht ik ook al ja, het moet toch een x uitkomen dat de dood van die jongen niet helemaal zuiver was. Ik vind het maar apart dat Olivier er zo makkelijk vanaf komt...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef Slickk het volgende:
Ik denk dat Charlie erachter komt wat er allemaal is gebeurd met Bram, waarom hij opeens praeses is en niet zo zeer meer informatie over Alex. Oftewel, het hele gebeuren komt weer naar boven van het vorige seizoen. Vond de actie met de 'koel'kast wel mooi, haha. Bram reageerde zo vriendelijk naar Charlie omdat hij in het eerste seizoen ook zo opkwam voor Olivier, dat vond ik wel een mooie verwijzing naar het eerste seizoen.
Zou het wel leuk vinden als er een mooie scene van Charlie komt waarin ze Alex doet
Dat is natuurlijk een play op diverse affaires zoals de Roetkapaffaire.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:07 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al ja, het moet toch een x uitkomen dat de dood van die jongen niet helemaal zuiver was. Ik vind het maar apart dat Olivier er zo makkelijk vanaf komt...
Maar dan nog, feuten speelt zich in de tegenwoordige tijd af en niet in 1965. Je zou toch denken dat er tegenwoordig zoiets niet zo makkelijk meer zou kunnen gebeuren... Ik zou het in ieder geval niet realistisch vinden!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een play op diverse affaires zoals de Roetkapaffaire.
Och, later zijn er ook nog wel wat van dit soort dingetjes gebeurd. Natuurlijk niet met voorbedachte rade en opzet, zoals in de serie, maar er wordt wel naar verwezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:33 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Maar dan nog, feuten speelt zich in de tegenwoordige tijd af en niet in 1965. Je zou toch denken dat er tegenwoordig zoiets niet zo makkelijk meer zou kunnen gebeuren... Ik zou het in ieder geval niet realistisch vinden!
Ik denk dat het grote verschil is dat niet heel de vereniging weet wat er gebeurt is.. Olivier en Bram hebben het lang binnen weten te houden, en het is waar wat er gezegd wordt; als dit naar buiten komt gaat Mercurius eraan. Niemand denkt er nog aan lid te worden na zoiets..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Och, later zijn er ook nog wel wat van dit soort dingetjes gebeurd. Natuurlijk niet met voorbedachte rade en opzet, zoals in de serie, maar er wordt wel naar verwezen.
Idd, het 'Io Vivat' klinkt leuker en is toepasselijker dan dit nummer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:59 schreef liesje1979 het volgende:
Net even teruggekeken, leuke aflevering weer.
Ik mis alleen de intro van vorig jaar wel een beetje, vond ik leuker.
Eh, wat?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:51 schreef ejiraM het volgende:
Dus we kunnen wel zeggen dat het onrealistisch is, maar ik gok dat er best wel eens dat soort dingen gebeuren. Ik weet bijvoorbeeld een studentenvereniging waar iemand geroyeerd zou worden. Dit is echter niet gebeurd, omdat dat bij de gemeente geregistreerd moet worden en dat voor de rest van je leven blijft staan oid. Facking arelaxed voor die gast, dus heeft hij de kans gekregen om 'vrijwillig' zijn lidmaatschap op te zeggen..
Idd ook nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, wat?
De gemeente houdt een registratie bij van de leden van studentenverenigingen?
Ik vind deze eigenlijk wat beter de sfeer neerzetten, hoewel het misschien minder toepasselijk is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:01 schreef themole het volgende:
[..]
Idd, het 'Io Vivat' klinkt leuker en is toepasselijker dan dit nummer.
Wel van mensen die geroyeerd worden schijnbaarquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, wat?
De gemeente houdt een registratie bij van de leden van studentenverenigingen?
Je moet niet alles geloven wat je hoortquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:20 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Wel van mensen die geroyeerd worden schijnbaar
lol wutquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:20 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Wel van mensen die geroyeerd worden schijnbaar
Knor uit 't Sticht.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:59 schreef remlof het volgende:
Beeksma reageert niet op m'n game invite
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:51 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ik weet bijvoorbeeld een studentenvereniging waar iemand geroyeerd zou worden. Dit is echter niet gebeurd, omdat dat bij de gemeente geregistreerd moet worden en dat voor de rest van je leven blijft staan oid. Facking arelaxed voor die gast, dus heeft hij de kans gekregen om 'vrijwillig' zijn lidmaatschap op te zeggen..
Ontgroeningen mag je eigenlijk niet over praten met mensen buiten je vereniging, dus heel veel is er niet over bekend. Vroeger ging het erger aan toe dan tegenwoordig, aangezien er nu bepaalde regels zijn (fatsoenlijk eten, zoveel uren slaap per nacht, etc). Verder weet ik het niet echt, wel van verschillende leden van verenigingen gehoord dat het vooral om vernedering gaat. Dus, allemaal smerigheid over iemand heen gooien (bier, eten, je mag zo lang niet douchen), uitschelden (en dan zijn er ook daadwerkelijk mensen die gaan huilenquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:57 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Vraagje: in hoeverre is deze serie representatief voor de werkelijke gang van zaken bij een al dan niet corporale vereniging? Bijvoorbeeld, zo'n ontrgroening. Zouden ze dat stukje met die koelkast in werkelijkheid ook doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |