abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107952862
Ow vet, zo'n herkenbare serie :D

zal eens kijken als ik tijd heb ;)
  dinsdag 14 februari 2012 @ 00:00:33 #127
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_107954876
Ik denk dat Charlie erachter komt wat er allemaal is gebeurd met Bram, waarom hij opeens praeses is en niet zo zeer meer informatie over Alex. Oftewel, het hele gebeuren komt weer naar boven van het vorige seizoen. Vond de actie met de 'koel'kast wel mooi, haha. Bram reageerde zo vriendelijk naar Charlie omdat hij in het eerste seizoen ook zo opkwam voor Olivier, dat vond ik wel een mooie verwijzing naar het eerste seizoen. :)

Zou het wel leuk vinden als er een mooie scene van Charlie komt waarin ze Alex doet :9
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:55:53 #128
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_107980420
Wat is eigenlijk het liedje in de opening?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_107980700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat is eigenlijk het liedje in de opening?
quote:
17s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:09 schreef Snuf. het volgende:

Het nummer van de intro, tof gekozen, zet goed een sfeer neer gelijk.

:) Wel een leuke aflevering
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_107983893
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef Slickk het volgende:
Ik denk dat Charlie erachter komt wat er allemaal is gebeurd met Bram, waarom hij opeens praeses is en niet zo zeer meer informatie over Alex. Oftewel, het hele gebeuren komt weer naar boven van het vorige seizoen. Vond de actie met de 'koel'kast wel mooi, haha. Bram reageerde zo vriendelijk naar Charlie omdat hij in het eerste seizoen ook zo opkwam voor Olivier, dat vond ik wel een mooie verwijzing naar het eerste seizoen. :)

Zou het wel leuk vinden als er een mooie scene van Charlie komt waarin ze Alex doet :9
Dat dacht ik ook al ja, het moet toch een x uitkomen dat de dood van die jongen niet helemaal zuiver was. Ik vind het maar apart dat Olivier er zo makkelijk vanaf komt...
pi_107984584
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:07 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al ja, het moet toch een x uitkomen dat de dood van die jongen niet helemaal zuiver was. Ik vind het maar apart dat Olivier er zo makkelijk vanaf komt...
Dat is natuurlijk een play op diverse affaires zoals de Roetkapaffaire.
PWBF
pi_107985246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een play op diverse affaires zoals de Roetkapaffaire.
Maar dan nog, feuten speelt zich in de tegenwoordige tijd af en niet in 1965. Je zou toch denken dat er tegenwoordig zoiets niet zo makkelijk meer zou kunnen gebeuren... Ik zou het in ieder geval niet realistisch vinden!
pi_107985483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:33 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Maar dan nog, feuten speelt zich in de tegenwoordige tijd af en niet in 1965. Je zou toch denken dat er tegenwoordig zoiets niet zo makkelijk meer zou kunnen gebeuren... Ik zou het in ieder geval niet realistisch vinden!
Och, later zijn er ook nog wel wat van dit soort dingetjes gebeurd. Natuurlijk niet met voorbedachte rade en opzet, zoals in de serie, maar er wordt wel naar verwezen.
PWBF
  dinsdag 14 februari 2012 @ 22:51:58 #134
330855 ejiraM
for the greater good
pi_107990081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Och, later zijn er ook nog wel wat van dit soort dingetjes gebeurd. Natuurlijk niet met voorbedachte rade en opzet, zoals in de serie, maar er wordt wel naar verwezen.
Ik denk dat het grote verschil is dat niet heel de vereniging weet wat er gebeurt is.. Olivier en Bram hebben het lang binnen weten te houden, en het is waar wat er gezegd wordt; als dit naar buiten komt gaat Mercurius eraan. Niemand denkt er nog aan lid te worden na zoiets..

Dus we kunnen wel zeggen dat het onrealistisch is, maar ik gok dat er best wel eens dat soort dingen gebeuren. Ik weet bijvoorbeeld een studentenvereniging waar iemand geroyeerd zou worden. Dit is echter niet gebeurd, omdat dat bij de gemeente geregistreerd moet worden en dat voor de rest van je leven blijft staan oid. Facking arelaxed voor die gast, dus heeft hij de kans gekregen om 'vrijwillig' zijn lidmaatschap op te zeggen..
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  One tough cookie dinsdag 14 februari 2012 @ 22:59:30 #135
169210 liesje1979
pi_107990578
Net even teruggekeken, leuke aflevering weer.
Ik mis alleen de intro van vorig jaar wel een beetje, vond ik leuker. :@
  dinsdag 14 februari 2012 @ 23:01:42 #136
302853 themole
graaft totaal door.
pi_107990694
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:59 schreef liesje1979 het volgende:
Net even teruggekeken, leuke aflevering weer.
Ik mis alleen de intro van vorig jaar wel een beetje, vond ik leuker. :@
Idd, het 'Io Vivat' klinkt leuker en is toepasselijker dan dit nummer.
Niet altijd serieus
pi_107990884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:51 schreef ejiraM het volgende:
Dus we kunnen wel zeggen dat het onrealistisch is, maar ik gok dat er best wel eens dat soort dingen gebeuren. Ik weet bijvoorbeeld een studentenvereniging waar iemand geroyeerd zou worden. Dit is echter niet gebeurd, omdat dat bij de gemeente geregistreerd moet worden en dat voor de rest van je leven blijft staan oid. Facking arelaxed voor die gast, dus heeft hij de kans gekregen om 'vrijwillig' zijn lidmaatschap op te zeggen..
Eh, wat? :?

De gemeente houdt een registratie bij van de leden van studentenverenigingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2012 23:05:48 ]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 23:08:41 #138
302853 themole
graaft totaal door.
pi_107991051
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Idd ook nog nooit van gehoord. :P
Niet altijd serieus
pi_108002574
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:01 schreef themole het volgende:

[..]

Idd, het 'Io Vivat' klinkt leuker en is toepasselijker dan dit nummer.
Ik vind deze eigenlijk wat beter de sfeer neerzetten, hoewel het misschien minder toepasselijk is.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:20:50 #140
330855 ejiraM
for the greater good
pi_108005739
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Wel van mensen die geroyeerd worden schijnbaar
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_108005943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:20 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je hoort
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_108006606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:20 schreef ejiraM het volgende:

[..]

lol wut :?

alsof leden een stelletje knorrige gemeenteambtenaren aan het loket gaan informeren over hun interne zaken
PWBF
pi_108008829
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:59 schreef remlof het volgende:

Beeksma reageert niet op m'n game invite ;(
Knor uit 't Sticht. :D
PWBF
pi_108009136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:51 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Ik weet bijvoorbeeld een studentenvereniging waar iemand geroyeerd zou worden. Dit is echter niet gebeurd, omdat dat bij de gemeente geregistreerd moet worden en dat voor de rest van je leven blijft staan oid. Facking arelaxed voor die gast, dus heeft hij de kans gekregen om 'vrijwillig' zijn lidmaatschap op te zeggen..
:') _O-
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:01:41 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_108012286
Ik mail wekelijks even met de gemeente om mensen op een zwarte lijst te zetten. Van de jaarsch die weer een week te laat is met het betalen van de bierrekening tot aan de muts van de albert heijn die weigerde muppetspunten te geven ondanks dat er duidelijk op de bon stond dat ik recht had op een.

Of de mails effect hebben weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_108047103
Vraagje: in hoeverre is deze serie representatief voor de werkelijke gang van zaken bij een al dan niet corporale vereniging? Bijvoorbeeld, zo'n ontrgroening. Zouden ze dat stukje met die koelkast in werkelijkheid ook doen?
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:50:10 #147
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_108048823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:57 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Vraagje: in hoeverre is deze serie representatief voor de werkelijke gang van zaken bij een al dan niet corporale vereniging? Bijvoorbeeld, zo'n ontrgroening. Zouden ze dat stukje met die koelkast in werkelijkheid ook doen?
Ontgroeningen mag je eigenlijk niet over praten met mensen buiten je vereniging, dus heel veel is er niet over bekend. Vroeger ging het erger aan toe dan tegenwoordig, aangezien er nu bepaalde regels zijn (fatsoenlijk eten, zoveel uren slaap per nacht, etc). Verder weet ik het niet echt, wel van verschillende leden van verenigingen gehoord dat het vooral om vernedering gaat. Dus, allemaal smerigheid over iemand heen gooien (bier, eten, je mag zo lang niet douchen), uitschelden (en dan zijn er ook daadwerkelijk mensen die gaan huilen :')), dat idee. Dat met die koelkast zou best kunnen, maar dan een uurtje of iets.
pi_108049263
dat je urenlang met je vingers in je oren moet zoemen terwijl je gehurkt zit klopt ook wel. Het beeld komt redelijk overheen, ook zoals er vorig seizoen een undercover feut was. Veel schoonmaken, corvee en ranzigheid hoort er ook bij. Vroeger ging ook je kop kaal maar dat is allang niet meer zo. Verplicht alcohol drinken en fysiek geweld mag ook niet meer, was er vroeger zeker wel bij. Zoek maar eens de ontgroeningsscene uit Soldaat van Oranje op. Schelden, schreeuwen, fysiek uitputten gebeurd zeker nog wel.
PWBF
pi_108049339
Ijskast kan ook afgesproken werk zijn om anderen te intimideren of uit te lokken.
PWBF
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:47:11 #150
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_108054473
De serie Feuten is niet bedoeld om een 'realistisch' beeld weer te geven van studentenverenigingen en komt daar dan ook niet eens bij in de buurt. Dat zou ook redelijke saaie tv opleveren, aangezien het wel leuk is om zelf bier te drinken en lol te maken, maar niet om 20 minuten per week te kijken naar hoe anderen dat doen. Leuker is om de bekende elementen als decor te laten dienen voor een of ander semi-dramatische soap.

Hoewel een beetje karig en slecht geacteerd, is de weergave van Feuten niet heel schadelijk. De lol van een groentijd is juist al die meuk die er over geluld wordt. Jongelui van achttien die zichzelf hebben aangepraat dat ze minimaal tweehonderdnowat keer verkracht en ondersteboven opgehangen zullen worden, zoals ze hebben 'gehoord', maar dan toch de ballen hebben om die uitdaging aan te gaan. Een beetje lef, karakter en persoonlijkheid tonen is ook meteen waar het om gaat tijdens een kennismakingstijd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')