abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 11:12:31 #1
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102991018
quote:
VS in de ban van verdwenen baby Lisa
© reuters



In Kansas City in de VS wordt met man en macht gezocht naar Lisa Irwin, een baby van tien maanden oud die spoorloos verdwenen is. De moeder legde Lisa maandagavond te slapen in haar wieg, maar toen de vader 's nachts thuiskwam, lag de baby er niet meer. Het venster van de slaapkamer stond wel open. De ouders van het kleintje waarschuwden meteen de politie. Dat schrijft ad.nl.
Meer dan honderd FBI- en politieagenten zijn intussen ingezet om de baby op te sporen. Ze vermoeden dat de kidnapper via het venster het huis is binnengedrongen om Lisa vervolgens te ontvoeren. Er is verder niks verdwenen in het huis, aldus ABC News. De politie heeft gisterenochtend alvast een 'Amber Alert' uitgegeven voor het meisje.

Ouders niet verdacht
De ouders van de vermiste baby zijn al verhoord, maar zij worden niet verdacht van betrokkenheid, aldus hoofdofficier Steve Young. "Ze worden momenteel wel nog vastgehouden en vormen een essentieel onderdeel van het onderzoek. We blijven met ze praten en er is sprake van een goede samenwerking."

Speurhonden
De politie gaat intussen van deur tot deur om mensen uit de buurt te ondervragen over de bewuste avond. Er zijn ook honden ingezet om de bosrijke omgeving achter het huis te onderzoeken. Twee kinderen die op de avond van de verdwijning in hetzelfde huis verbleven als de baby, werden eveneens ondervraagd. Het onderzoek leverde echter nog geen getuigen of verdachten op.

Geschokte buurt
Een buurman heeft intussen verteld dat hij die avond iemand op straat heeft gezien met een baby in een luier. Het is nog onduidelijk of deze tip tot meer informatie heeft geleid. De rustige buurt, waar overwegend middenklasse woont, is alvast geschokt door de verdwijning. (adha)
Bron

quote:
Lisa Irwin's Parents Dispute Police Cooperation Claims
'It's Clear They're Done Speaking With Us,' Police Say


KANSAS CITY, Mo. -- The parents of missing 10-month-old Lisa Irwin appeared on ABC's "Good Morning America" on Friday to dispute claims that they are no longer cooperating with police.

Its not true we stopped cooperating, Lisas mother Deborah Bradley told Good Morning America anchor Robin Roberts. Since all this happened, we never stopped cooperating.

Bradley also said she was accused by police of failing a polygraph test.

We were interrogated for a really long time Tuesday, said Lisas father Jeremy Irwin. We were there again yesterday answering questions. And I just couldnt take it anymore. I told them I had to have a break. I told them I couldnt do it anymore, and I asked to be let go. So they let me go from the police station. And then an hour later we saw the press conference from them.

Irwin was referring to a news conference that was held at 7 p.m. Thursday where Kansas City police announced that the couple was not cooperating.

It was clear theyre done speaking with us, Kansas City Police Capt. Steve Young told KMBCs Jana Corrie on Friday morning. After the "Good Morning America" interview aired, Young said he was "glad to hear" that the parents were still willing to cooperate.

In addition to Friday mornings appearance on Good Morning America, an Irwin family member read a statement to the media late Thursday night, disputing the claim that they were not cooperating with police.

Weve been cooperative from Day One and we continue to assist police with the investigation. The main goal has always been to find Lisa and bring her home. That remains the sole focus of the parents, the statement said.

The family member said Irwin and Bradley were going to make a statement to the media on Friday, but it was unclear whether their appearance on "Good Morning America" was it, or if they were going to talk to the media again later in the day.

Friday's dispute comes four days after the disappearance of Lisa Irwin. The baby was last seen in her crib in her home on Lister Avenue on Monday night. An Amber Alert was declared on Tuesday morning when Jeremy Irwin came home from work and didn't find Lisa in her crib.

Police dismantled their search command center on Thursday night. Police said that did not mean that their search for the missing baby was ending.
Bron

Vader komt thuis rond vier uur 's nachts van zijn werk. Voordeur is los en alle lichten zijn aan. Hij gaat kijken bij de kinderen. De twee zoontjes van zijn vriendin liggen in bed, het bedje van de baby is leeg. Hij maakt zijn vriendin wakker, zij heeft niets gehoord, haar zoontjes ook niet... Er zijn ook drie gsm's gestolen zodat ze niet meteen de hulpdiensten kunnen bellen.

Zowel de gsm's als de tien maanden oude baby zijn na een week nog niet terecht. Ik las in de Amerikaanse pers ook dat de moeder zou gezakt zijn voor de leugendetectortest.

Toch weer een vreemd verhaal... Ik hoop heel erg dat iemand die zelf een kindje wilde de baby mee heeft en er toch op zijn minst goed voor zorgt (liever dat dan... je weet wel...). Maar statistieken wijzen toch uit dat in zulke gevallen maar heel zelden een vreemde in het spel is. Ook een mogelijke daad van een pedofiel lijken ze uit te sluiten omdat het nog maar een baby'tje is.

Dit zijn de ouders:


Als ik dat zo zie, vind ik het dan toch moeilijk om te geloven dat de ouders er zelf voor iets tussen zitten. Maar het kan natuurlijk wel...

Wat denken jullie? Nog iemand die dit volgt?

Facebookpage
met updates over deze zaak

[ Bericht 8% gewijzigd door Marie30 op 12-10-2011 11:36:20 ]
Are you fokking to me?
pi_102991405
ik vind dat jou gequote bericht en de tekst daaronder niet met elkaar samengaan...
-in het bericht wordt niks gemeld over losse deur, missende gsm's of wat dan ook
- ouders zijn niet verdacht maar moeder slaagt niet voor leugendetector test? vreemd...
pi_102991429
Tsja, er zijn gekke mensen die een kind kunnen stelen. Anderen vermoorden een zwangere vrouw en snijden de baby uit de baarmoeder. Maar ja ook sommige ouders zijn gek, misschien zaten ze in geldnood.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 11:26:32 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102991441
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:25 schreef mschol het volgende:
ik vind dat jou gequote bericht en de tekst daaronder niet met elkaar samengaan...
Ja dat is ook wel zo, maar er zijn niet veel Nederlandstalige artikelen over te vinden. Dit artikel is van vorige week, net na de vermissing. Ondertussen zijn er verschillende ontwikkelingen.
Are you fokking to me?
pi_102991508
Miscchien handig als je dan de complete info in de OP zet.
Het lijkt nu een opeenstapeling van aannames
Juin uit Eigen Tuin!
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 11:29:38 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_102991546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:25 schreef mschol het volgende:
ik vind dat jou gequote bericht en de tekst daaronder niet met elkaar samengaan...
-in het bericht wordt niks gemeld over losse deur, missende gsm's of wat dan ook
- ouders zijn niet verdacht maar moeder slaagt niet voor leugendetector test? vreemd...
Die vader meldt dat wel in het filmpje.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:28 schreef Symphonic het volgende:
Miscchien handig als je dan de complete info in de OP zet.
Het lijkt nu een opeenstapeling van aannames
Ok zal ik doen.
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:29:39 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_102993479
Formeel is de moeder niet verdacht. De ouders hebben echter een tijdje de samenwerking met de politie stopgezet omdat de "verhoren" van de moeder steeds meer neerkwamen op harde beschuldigingen dat ze er zelf bij betrokken was. Er wordt vanuit de familie dan ook verwacht dat de politie haar op korte termijn in staat van beschuldiging zou gaan stellen, al was het maar om enig resultaat te kunnen tonen.

Er wordt in Amerika ook veel heibel gemaakt over het feit dat de moeder met een andere man getrouwd is (haar zoon is uit haar huwelijk), maar al een paar jaar met de vader van de baby samenleeft.

De politie heeft ook twijfels geuit over de mogelijkheid dat daadwerkelijk door het open raam iemand is binnengekomen, omdat bij een reconstructie daarvan de agent vast kwam te zitten. Die reconstructie was echter nogal twijfelachtig omdat de betreffende agent al gauw 100 kg woog.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 16:08:29 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103000678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:29 schreef mvdejong het volgende:

Er wordt in Amerika ook veel heibel gemaakt over het feit dat de moeder met een andere man getrouwd is (haar zoon is uit haar huwelijk), maar al een paar jaar met de vader van de baby samenleeft.
Ik snap die familiesituatie niet zo goed. Die vrouw heeft twee zonen en het baby meisje. Dat baby'tje is van de man waar ze nu mee samenwoont. Je zegt dat één zoon van de man is waar ze nog mee getrouwd is, is die andere zoon dan van nog een andere partij?
quote:
De politie heeft ook twijfels geuit over de mogelijkheid dat daadwerkelijk door het open raam iemand is binnengekomen, omdat bij een reconstructie daarvan de agent vast kwam te zitten. Die reconstructie was echter nogal twijfelachtig omdat de betreffende agent al gauw 100 kg woog.
Ik heb dat filmpje gezien waarop die politieman probeert om langs dat raam binnen te gaan. Dacht toen ook meteen een eventuele dader kan slanker, leniger en jonger zijn...

Er werd eerst ook van een tiener gesproken, zou een buur zijn, verder is daar niets meer over gezegd... Maar een tiener bijvoorbeeld zou al een pak vlotter door dat raampje kunnen. Hoewel ik het maar een rare piste vind, wat moet een tiener nu met een baby?
Are you fokking to me?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:32:17 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103001650
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:08 schreef Marie30 het volgende:
Ik snap die familiesituatie niet zo goed. Die vrouw heeft twee zonen en het baby meisje. Dat baby'tje is van de man waar ze nu mee samenwoont. Je zegt dat één zoon van de man is waar ze nog mee getrouwd is, is die andere zoon dan van nog een andere partij?
Nee, de andere zoon is ook van de huidige partner, dus een volle broer van Lisa.

Maar in de VS is er natuurlijk een veel groter deel van de bevolking dat een erg behoudende visie heeft op huwelijk en relaties. Dat de moeder getrouwd is met de ene man, maar samenleeft, en kinderen heeft, met een andere man wordt daar met veel (gespeelde) verontwaardiging in sommige media gebracht. Voor sommigen is het dan ook meteen reden om aan te nemen dat de moeder dus van geen kanten kan deugen en dus wel verantwoordelijk zal zijn voor de verdwijning.

De reden van de ontvoering is natuurlijk moeilijk te verzinnen, en dat is ook de oorzaak van de verdenkingen richting de moeder. Baby-ontvoeringen anders van voor afpersing (waarvan hier geen sprake lijkt te zijn) zijn zeldzaam. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand iets tegen die familie had, en de baby uit een impuls als wraak meenam, en dan niet meer wist wat vervolgens verder te doen. Ik heb ook nog niets gehoord over de echtgenoot, maar ik neem aan dat de politie daar ook voldoende onderzoek naar heeft gedaan. Het lijkt er echter ook op dat de politie nog wat dingen achter de hand houdt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103058736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 16:32 schreef mvdejong het volgende:
Maar in de VS is er natuurlijk een veel groter deel van de bevolking dat een erg behoudende visie heeft op huwelijk en relaties.
En vergeet niet dat het in Kansas gebeurt, wat nog conservatiever is.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:13:00 #11
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103252674
Moeder baby Lisa stomdronken op avond van verdwijning

Artikel met de laatste nieuwe updates
Are you fokking to me?
pi_103258142
Bron

Crime scene technicians at site near Lisa Irwin’s home

Detectives and crime scene technicians are working in woods at 34th Terrace and North Brighton Avenue, a few blocks from the home where 11-month-old Lisa Irwin disappeared two weeks ago.

A crime scene van and several unmarked police cars were on the scene.

The wooded area was one of many in the neighborhoods near the family’s home in the 3600 block of North Lister Avenue that had been searched since Lisa vanished Oct. 4.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:40:29 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103268647
Ze hadden eerder deze week in een leegstaand huis in de buurt een rugzak met vuile luiers enz. gevonden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_103578739
http://abcnews.go.com/US/(...)an/story?id=14795844

New surveillance footage of a mystery man may support the claim by the parents of Lisa Irwin that their daughter was abducted.

In video obtained exclusively by "Good Morning America," a man dressed in white is seen leaving a wooded area, at 2:30 a.m. the night of Lisa's disappearance.

The family says Lisa was abducted and they point to key witnesses who saw a suspicious man that night, carrying a baby.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:17:55 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103578819
Hm.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_103579124
Vreemd verhaal. maar als die baby echt "gestolen" door iemand is, dan moet het dus iemand zijn die weet dat ze een baby hebben.
Ik neem aan dat de reguliere babydief niet woonwijken afrijdt en bij elk huis naar binnen kijkt om te zien of er een baby aanwezig is. Wat nou als de dief een voorliefde voor een jongetje heeft, gaat hij dan eerst kijken naar de kleur van de babykamer of voert hij een inspectie uit?

Nee, ik hou het erop dat de verantwoordelijken te vinden zijn onder de ouders of verwanten daarvan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103579431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Vreemd verhaal. maar als die baby echt "gestolen" door iemand is, dan moet het dus iemand zijn die weet dat ze een baby hebben.
Ik neem aan dat de reguliere babydief niet woonwijken afrijdt en bij elk huis naar binnen kijkt om te zien of er een baby aanwezig is. Wat nou als de dief een voorliefde voor een jongetje heeft, gaat hij dan eerst kijken naar de kleur van de babykamer of voert hij een inspectie uit?

Nee, ik hou het erop dat de verantwoordelijken te vinden zijn onder de ouders of verwanten daarvan.
Sommige mensen kunnen het niks schelen of het een jongen of meisje is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')