Hallo,
Het volgende verhaal wil ik graag even kwijt, en zo mogelijk zelfs advies!
Ik had een relatie met een geweldige meid bij mij op de opleiding. Hadden elkaar in het eerste jaar ontmoet en hadden echt een toptijd.
Na de zomervakantie kwam er een nieuwe lading eerstejaars studenten, daar zat ook een jongen bij. Voor het gemak noem ik hem wel X.
X leert mijn vriendin kennen en gaan vriendschappelijk met elkaar om, moest eerlijk gezegd niet zoveel van X hebben, heb een aantal keren toendertijd een gesprek met hem gevoerd over koetjes en kalfjes maar zat niet veel karakter in. Zo keek hij mij nooit aan als we spraken en had hij over alles exact dezelfde mening als mijn vriendin.
Moest X niet zo, maar zag ook geen gevaar voor onze relatie als mijn vriendin wel vriendschappelijk met hem omging.
Grote fout achteraf, want blijkt nu dat X mij achter mijn rug om vreselijk aan het af branden is geweest. Hierdoor kreeg ik problemen met mijn vriendin en gaf ze op een gegeven moment X leuker te vinden.
Heb er toen weinig woorden aan vuil gemaakt en ze ging toen met hem. Heb toen wel even moeten slikken, maar ben verder gegaan.
Zij heeft nog enkele pogingen gedaan om "vrienden" te blijven, maar dan alleen als we in openbare ruimte's waren, want X vertrouwde mij niet met haar alleen>
Hier zat ik logischerwijs niet op te wachten en heb afscheid genomen van haar. Was op het einde van het schooljaar, en zou na de vakantie op buitenlandse stage, en zij ook dus mooi de kans om de boel te vergeten.
Maar het probleem ligt nu bij X, van kennissen en vrienden hoor ik nu dat hij een hetze tegen mij gestart is, hij loopt overal te verkondigen dat ik onbetrouwbaar ben en mensen mij moeten laten stikken. Hij gaat zelfs zover dat hij op school met leraren over mij gaat praten.
Klein detail is dat er een aantal leraren zijn die niet zo blij met mij zijn, want ze weten dat ik naast school een groot sponsor ben van de plaatselijke kroegen en discotheken.
Ik ben hier ook wel eens op aangesproken, maar heb als counter dat ik tot nu toe nog nooit wat heb hoeven herkansen.
Maar X is een slijmbal eerste klas en loopt nu te stoken over mij op school, ik heb aangeven dat ik niet met school over privé zaken ga praten, omdat ik niet vindt dat school daar wat mee nodig heeft.
Maar X loopt dus te stoken over mij, en ik raak hier langzamerhand een beetje geïrriteerd door, ik bedoel hij sloopt eerst me relatie, en nu wil hij mij van school hebben of zo.
Iemand tips in zo'n bizarre situatie!