...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef Argo het volgende:
Rekenen is niet voor mij
Met nummertjes voel ik mij niet vrij
Dus ik spit mijn lines nieuw betekent goed noch slecht
En ik tok het systeem neer als een echte specht
Dus beter draai jij je om
Want ik kom
En dan kom ik hard
1 2 3 start
Ik ga nu bossen
1+1 boeit mij niet voor geen meterquote:
Ja, dat weten wij 'ouderen'. Op de meeste scholen is Meneer van Dale wacht op antwoord ondertussen afgeschaft. Dus er is nu geen eenduidige methode meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Meneer van Dale wacht op antwoord, vermenigvuldigen gaat voor optellen.
harde lijnen mattiquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:34 schreef Argo het volgende:
Rekenen is niet voor mij
Met nummertjes voel ik mij niet vrij
Dus ik spit mijn lines nieuw betekent goed noch slecht
En ik tok het systeem neer als een echte specht
Dus beter draai jij je om
Want ik kom
En dan kom ik hard
1 2 3 start
Ik ga nu bossen
Ik ben het helemaal met je eens. Waarom veranderen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Waarom de fuck zou je iets als 'het nieuwe rekenen' introduceren? Is het anders te ingewikkeld tegenwoordig? Toegegeven, de 'nieuwe' manier is wel logischer, maar waarom zou je een methode ineens veranderen. Deed dat dan vroeger meteen, of blijf de 'oude' methode aanhouden.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef classpc het volgende:
Meneer van Dalen wacht op antwoord is dus de oude methode. Tegenwoordig leer je het anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde
quote:5+5x5 =
Ik als baas weet gewoon dat dit word ik is (Smurfen)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:32 schreef stbabylon het volgende:
De laatste paar dagen wordt ik doodgegooid met rekenquizjes op FB. Dingen als:
5+5x5 =
30?
50?
Ik als 30+er weet gewoon dat dit 30 is (Meneer Van Dale).
Maar wacht eens even, ook met de nieuwe methode komt er 30 uit. Het is immers geen gelijkwaardige bewerking.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:32 schreef stbabylon het volgende:
De laatste paar dagen wordt ik doodgegooid met rekenquizjes op FB. Dingen als:
5+5x5 =
30?
50?
Ik als 30+er weet gewoon dat dit 30 is (Meneer Van Dale).
Nou onstond hier een gesprek over. Wat blijkt, tegenwoordig leert men op de basisschool van voor naar achteren te rekenen.
Dus 5+5 = 10
10*5 = 50
Als ze 30 willen hebben, wordt het als 5+(5*5)geschreven.
Leuk bedacht, op papier!
Als je aan het hoofdrekenen bent, heb je geen haakjes!
Voorrangsregels bij het rekenen zorgde er juist voor dat je geen haakjes nodig had!
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgordequote:De moderne volgorde, die in de Nederlandse wiskundeschoolboeken beschreven en geoefend wordt, is:
1.(haakjes)
2.machtsverheffen en worteltrekken
3.vermenigvuldigen en delen
4.optellen en aftrekken
Bewerkingen die in de lijst op gelijke hoogte staan, zoals optellen en aftrekken, zijn gelijkwaardig. Gelijkwaardige bewerkingen worden van links naar rechts uitgevoerd.
Prachtig...!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef classpc het volgende:
Meneer van Dalen wacht op antwoord is dus de oude volgorde. Tegenwoordig leer je het anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde
Sinds wanneer is dit nieuw dan? Ik als 24-jarige heb volgens mij altijd meegekregen dat machtsverheffen en worteltrekken de 1e stap was. Dat worteltrekken pas na delen en vermenigvuldigen zou moeten klinkt ontzettend vreemd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:37 schreef classpc het volgende:
Meneer van Dalen wacht op antwoord is dus de oude volgorde. Tegenwoordig leer je het anders.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |