Ik niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 01:33 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Nee, maar 'jouw' vind ik ook wel beter klinken.
"Jouw" klink echt als een buitenlander die een moedertaal heeft waarin er geen verschil tussen "jij" en "je" bestaat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:15 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Uiteraard. Meningen verschillen.
In het geval van 'jouw verbetering' vind ik het niet echt als een buitenlander klinken die het Nederlands niet beheerst.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:16 schreef thabit het volgende:
[..]
"Jouw" klink echt als een buitenlander die een moedertaal heeft waarin er geen verschil tussen "jij" en "je" bestaat.
Net als 'de gesprek' zeker.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:27 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
In het geval van 'jouw verbetering' vind ik het niet echt als een buitenlander klinken die het Nederlands niet beheerst.
Ik had het over het woord "slordigheidsfoutje".quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:38 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Het gesprek. Ik zou het niet meer in mijn hoofd halen om zo een fout te maken.
De slordigheidsfout.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik had het over het woord "slordigheidsfoutje".
Je sollicitatie bij de partij voor de dieren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:00 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
We reageren wel offtopic. Waaruit blijkt dat ik tegendraads ben?
Wat een onzin. 'je' is simpelweg fout, dat er op vaak op internet 'je' geschreven wordt is wat anders. En het is natuurlijk niet belangrijk hoe het bij jou klinkt, het gaat erom hoe het zou moeten...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 02:16 schreef thabit het volgende:
[..]
"Jouw" klink echt als een buitenlander die een moedertaal heeft waarin er geen verschil tussen "jij" en "je" bestaat.
Ondanks het schattige uiterlijk van Marianne Thieme is de PVDD een club van fundamentalisten. TS is nooit actief geweest op het gebied van dierenwelzijn, eet rustig vlees en heeft geen enkele affiniteit met de geitenkaaskauwers.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een gezeur. Je hoeft echt niet volledig in de idealen van een partij te geloven. Sterker nog, het is voor een beleidsmedewerker juist goed als hij ook andere kanten van een standpunt kan begrijpen. Dan kan hij die beter weerleggen...
Als we dan toch met linkjes gaan smijten:quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een onzin. 'je' is simpelweg fout, dat er op vaak op internet 'je' geschreven wordt is wat anders. En het is natuurlijk niet belangrijk hoe het bij jou klinkt, het gaat erom hoe het zou moeten...![]()
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/jou-jouw
Goeie truc om juist dan TS recalcitrant te noemen
De beklemtoonde vorm 'jouw' is formeel correct maar een stuk ongenuanceerder dan 'je'.quote:We gebruiken je ook als onbeklemtoonde vorm van jou of jouw.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/je-jij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |