abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102950212
Het Brusselse hotel Amigo is, sinds hij in 2008 CEO werd van Dexia, de Belgische thuisbasis van Fransman Pierre Mariani. Kostprijs per nacht: 545 euro. Een appartement huren in de schaduw van de hoofdzetel was voor Mariani geen optie, het prestige van Amigo wel. :|W

Dexia-topman Pierre Mariani :r

Kim Clijsters heeft er nog geslapen en ook Bruce Springsteen werd er ooit wakker. Ze hangen in de bar van hotel Amigo, de sport- en rockster, in de schaduw van de Brusselse Grote Markt. Krijgt hij straks ook een gulden lijst om zijn foto, Dexia-CEO Pierre Mariani?

Sinds 2008, bij zijn aanstelling tot gedelegeerd bestuurder van de toen nog Frans-Belgische bank en verzekeraar, verkaste Mariani naar Brussel. Uit noodzaak. De hoofdzetel van Dexia is gevestigd in de hoofdstad. Om niet telkens te moeten pendelen tussen België en Frankrijk werd Mariani een appartement aangeraden in Brussel. De CEO koos niet voor een appartement, maar voor de vijf sterren van Hotel Amigo.

Marmeren badkamer
Luc Soete van de christelijke bediendevakbond LBC: "Na de crisis van 2008 heb ik CEO Mariani geïnterpelleerd over zijn verblijfplaats in Brussel. Om hem er op te wijzen dat besparingen bij het personeel ook doorgevoerd moesten worden aan de top. Mariani verzekerde ons dat er geen probleem was. Er was over alles nagedacht, de hotelprijs lag volgens hem niet hoog. Althans niet overdreven veel hoger dan de prijs die wij betalen bij een bedrijfsbezoek aan de kantoren in Parijs. Zo'n 150 euro per nacht."

Mariani slaapt in Brussel evenwel in de junior suite en betaalt veel meer dan 150 euro. Aan de bijzonder luxueuze kamer hangt een prijskaartje van 1.000 euro per nacht. Dexia zelf betaalt niet de volle pot, zo werd de redactie toevertrouwd, iets meer dan de helft: 545 euro. Hoeveel dagen per jaar Mariani precies verblijft in Brussel is niet bekend. Maar zelfs al is dat amper 100 dagen, dan nog bedraagt de kostprijs na 3 jaar al snel meer dan 160.000 euro. :X

http://www.demorgen.be/dm(...)tophotel-Amigo.dhtml

Nu zal deze topper straks moeten verhuizen wat een drama zal dat worden zeg >:O
pi_102950303
Altijd leuk om te zien dat boven een bepaalde laag in een organisatie de regels die gelden voor 90% van het personeel ineens niet meer gelden. Deze meneer moet wel bijzonder goed werk leveren :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102950396
Doet me denken aan dit bericht http://www.nu.nl/man/2638(...)neller-promotie.html

Al is het wel een open deur intrappen van heb ik jou daar :')
pi_102950417
Voor diegene die hem willen zien werken wanpresteren :')

http://www.hotelamigo.com/
pi_102950490
Vind het zelf ook niet netjes, dat ze niet gewoon een appartement regelen. Eigenlijk zou er een controlerend orgaan moeten zijn om dit soort praktijken af te kunnen straffen binnen de organisatie.
pi_102950493
ik zou in zijn positie ook geen appartement erbij willen. zoveel gedoe. dit is veel makkelijker. groot gelijk ^O^
pi_102950497
Hoeveel uur en hoeveel dagen in de week moet deze man wel niet werken.
De meeste mensen houden dit niet eens vol.
Dus nee ik vind dit niet onterecht.
pi_102950534
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:49 schreef jannekecompeer het volgende:
precies!
pi_102950573

Ah kamermeisjes hebben ze ook

Dus DSK komt ook aan zijn trekken kan hij maar beter niet uitnodigen _O-
pi_102950593
quote:
Ach flikker toch op, een normaal 'luxe' hotel bevat genoeg comfort voor een fulltime job, niet zo zeiken.
pi_102950604
hij krijgt met bonussen erbij enzo 1.8 miljoen per jaar ofzo? en je dan druk maken om dit soort bedragen. echt, journalistiek :')
pi_102950633
quote:
Het beruchte fabeltje weer. Mensen die denken dat top managers heel veel werken. Ik kan je uit de droom helpen. Deze mensen doen over het algemeen helemaal niet zoveel werken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:54:29 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_102950683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hij krijgt met bonussen erbij enzo 1.8 miljoen per jaar ofzo? en je dan druk maken om dit soort bedragen. echt, journalistiek :')
En die gaat hij natuurlijk terugbetalen :|W

Hoe populiar kan je worden als je weet dat deze man Belgie per hoofd van de bevolking 5.000,- euro heeft gekost :%
pi_102950707
ok hier even uitgespeld. die beste man kost aan salaris sowieso 4931 euro per dag, werkend of niet werkend. WAAROM maken mensen zich druk over 550 euro per dag voor een hotelkamer als je die context kent?
pi_102950740
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:49 schreef Brembo het volgende:
Vind het zelf ook niet netjes, dat ze niet gewoon een appartement regelen. Eigenlijk zou er een controlerend orgaan moeten zijn om dit soort praktijken af te kunnen straffen binnen de organisatie.
Dat zou de raad van bestuur moeten zijn, maar die zitten ook maar elkaars hielen te likken om in andere raden te komen.
pi_102950847
Achja, de heksenjachten waren niet eens zo'n slecht idee als je dit soort dingen hoort.

Hij krijgt straks weer een vette bonus i.p.v. een ticket naar de gevangenis. Zo gaat dat tegenwoordig.
pi_102950886
quote:
Wat heeft deze man belgie opgebracht.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:01:50 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_102950905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ok hier even uitgespeld. die beste man kost aan salaris sowieso 4931 euro per dag, werkend of niet werkend. WAAROM maken mensen zich druk over 550 euro per dag voor een hotelkamer als je die context kent?
Omdat die lul 4 miljard aan belgisch belastinggeld kost en zelfs de financieele rating van Belgie heeft verlaagd

Die randdebiel zou in de gevangenis moeten zitten op water en brood en rest van zijn leven alles terugbetalen wat hij ooit bijelkaar gejat heeft voor zich zelf :(
pi_102951002
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Omdat die lul 4 miljard aan belgisch belastinggeld kost en zelfs de financieele rating van Belgie heeft verlaagd

Die randdebiel zou in de gevangenis moeten zitten op water en brood en rest van zijn leven alles terugbetalen wat hij ooit bijelkaar gejat heeft voor zich zelf :(
ow ok het gaat dus niet over die hotelkamer an sich.

ok dan ben ik het met je eens :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:10:26 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_102951140
Ah daar hebben we de werkloze roddeltokkie weer. Is Astro-TV weer afgelopen dat je hier weer je braaksels moet dumpen? :')

Hij is juist binnengebracht als crisismanager in 2008, maar ja, wie de context niet kent denkt natuurlijk CEO, boef en boosdoener :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_102951167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:10 schreef eleusis het volgende:
Ah daar hebben we de werkloze roddeltokkie weer. Is Astro-TV weer afgelopen? :')

Hij is juist binnengebracht als crisismanager in 2008, maar ja, wie de context niet kent denkt natuurlijk CEO, boef en boosdoener :')
ach 1 pot nat allemaal. kijk naar zijn historie. het wordt tijd dat de graaicultuur flink wordt aangepakt.
pi_102951223
quote:

Met groot succes, inderdaad :')
pi_102951241
quote:
Ah daar hebben we de werkloze roddeltokkie weer. Is Astro-TV weer afgelopen dat je hier weer je braaksels moet dumpen? :')

Ach, laten we het anders stellen. Is dit in lijn met het nieuwe, schone imago dat bank zo graag uit willen dragen?
pi_102951457
Het lijkt me een beetje populistisch geneuzel. Een vriend van me heeft een appartementje in Brussel wat alleraardigst is, maar niet extreem luxe of groot, en daarvoor tikt zijn werkgever ook gewoon 8.000 euro per maand af. En dan heb je nog niet eens schoonmaakster, laat staan ontbijtservice. Dan moet je zoeken, laten bemiddelen, verhuizen, inrichten...

Een hotel is vaak een prima oplossing voor iemand die een klus van een paar jaar doet. Je hebt als sinds mensenheugenis mensen die in hotels 'wonen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:46:16 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102956787
Het gaat om hotelkosten van ongeveer 2 ton per jaar, wat waarschijnlijk een paar procent is van wat zo'n man het bedrijf totaal kost. Op zich dus niet iets om je druk over te maken.

Wat ik wel een probleem vindt is dat de meeste banken tegenwoordig in feite zwaar gesubsidieerde semi-overheids instellingen zijn. Dan past het niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')