Maar natuurlijk! Dit verhaal doet de ronde binnen het bedrijf waar ik werk, buiten het bedrijf zijn er diverse personen die weten wat er speelt. 1 + 1 is 2 als er ineens een interne memo komt waarin staan dat ik per direct om "prive redenen" stop met werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:42 schreef droom_econoom8 het volgende:
2. Kun jij bijvoorbeeld hard maken dat het verhaal op straat ligt? In dat geval kun je misschien een aanleiding hebben om aangifte voor smaad of laster te doen.
Thuis, onvrijwillig, ik heb een document waarop staat dat ik niet hoef, en mag komen werken.. Getekend door werkgever enz.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:54 schreef Kluts het volgende:
Ben je nu op dit moment daar nog wel werkzaam of zit je nu thuis, TS?
Verstandig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:51 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja.. ze lijken zelf al wel overtuigd van het feit dat ze geen poot hebben om op te staan. Om terug te komen op je adviezen, ik ben dossier aan het maken, ben alle feiten aan het verzamelen en aan het opschrijven zodat ik morgen met een duidelijk verhaal bij de advocaat kan aanschuiven.
Ik ben bang dat vertrouwen geen "recht" is dat je via een rechter kunt opeisen. Aan smaad en laster kun je m.i. wel iets doen, mits dit aantoonbaar is.quote:Wel ben ik van mening dat er een compensatie moet staan tegenover het onrecht wat me aangedaan word. Daarnaast moet ik met een uitspraak kunnen zwaaien wanneer door roddels mijn naam te grabbel word gegooid.
Dat achterhaald deels mijn vorige bericht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:56 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Thuis, onvrijwillig, ik heb een document waarop staat dat ik niet hoef, en mag komen werken.. Getekend door werkgever enz.
Vraag is of dit genoeg is om laster/smaad aan te tonen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:55 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk! Dit verhaal doet de ronde binnen het bedrijf waar ik werk, buiten het bedrijf zijn er diverse personen die weten wat er speelt. 1 + 1 is 2 als er ineens een interne memo komt waarin staan dat ik per direct om "prive redenen" stop met werken.
Ga in dat geval gewoon werken. Er moet hoe dan ook niets zijn wat jou verweten kan worden, bij dit soort zaken oordelen ze gauw genoeg dat de werkrelatie zodanig verstoord is dat je niet meer terug moet, maar tot die tijd zou ik wel gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:56 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Thuis, onvrijwillig, ik heb een document waarop staat dat ik niet hoef, en mag komen werken.. Getekend door werkgever enz.
Hij heeft een brief gekregen waar in staat dat hij niet mag werken, wat moet hij dan?quote:
Hij heeft een brief gekregen waarin staat dat hij niet thuis hoeft te zitten en mag komen werken. LEZEN.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft een brief gekregen waar in staat dat hij niet mag werken, wat moet hij dan?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hij heeft een brief gekregen waarin staat dat hij niet thuis hoeft te zitten en mag komen werken. LEZEN.
En dan nog begrijp je het niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]Hij hoeft niet, en mag niet, komen werken. Althans zo lees ik het..
Eh, ik mag niet komen werken, morgen moet ik reageren op de 2 voorstellen die ze me gedaan hebben, ik zal morgen samen met mijn advocaat een protest tegen het ontslag indienen. Vanmorgen tijdens het gesprek tussen mij en mijn werkgever heb ik aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga en dat ik wilde gaan werken. Dit stonden ze niet toe, en ik heb daarom gevraagd om een verklaring vanuit hen, waarin ze aangeven dat ik niet mag komen werken. Deze zouden ze wel even opsturen omdat de PC nog niet aan stond. Mijn reactie daarop was dat ik wel even wilde wachten, en dat ik niet de deur uit ging zonder die verklaring. De verklaring heb ik uiteindelijk gekregen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hij heeft een brief gekregen waarin staat dat hij niet thuis hoeft te zitten en mag komen werken. LEZEN.
Ja, kan je wel lollig doen met je hoofdletters. Maar jij leest hier verkeerd hoor, wijsneus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als hij niet mag komen werken, dan mag hij niet komen werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, kan je wel lollig doen met je hoofdletters. Maar jij leest hier verkeerd hoor, wijsneus.
Zeker! Heb meerdere malen aangegeven dat ik bereid ben om aan het werk te gaan!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:34 schreef blup het volgende:
Oh en voor de record, je wilt uiteraard werken, aan jou ligt het niet.
Ook ergens zwart op wit?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:37 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Zeker! Heb meerdere malen aangegeven dat ik bereid ben om aan het werk te gaan!
Oh, ik las het net ff verkeerd dus. Sorry!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:20 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Eh, ik mag niet komen werken, morgen moet ik reageren op de 2 voorstellen die ze me gedaan hebben, ik zal morgen samen met mijn advocaat een protest tegen het ontslag indienen. Vanmorgen tijdens het gesprek tussen mij en mijn werkgever heb ik aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga en dat ik wilde gaan werken. Dit stonden ze niet toe, en ik heb daarom gevraagd om een verklaring vanuit hen, waarin ze aangeven dat ik niet mag komen werken. Deze zouden ze wel even opsturen omdat de PC nog niet aan stond. Mijn reactie daarop was dat ik wel even wilde wachten, en dat ik niet de deur uit ging zonder die verklaring. De verklaring heb ik uiteindelijk gekregen.
:-)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh, ik las het net ff verkeerd dus. Sorry!Begreep eruit dat je mag komen werken, leek me al ietwat gek. Maar goed van je idd, je hebt het dus zwart op wit.
TS, op zich gaat dit niet over raad die je vraagt. Toch ben ik wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Dus ik vraag 'm alsnog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:06 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, welke dingen in jouw verklaring strookten niet met de verklaringen van de rest?
Ik begrijp dat dat de reden is geweest om jou eruit te gaan werken.
Maar ook als jouw eerste lezing had geklopt, dan was het een bijzonder slecht idee geweest om naar je werk te gaan als er sprake is van een probleem van deze aard. In zo'n geval kun je je het beste ziekmelden en juridisch advies inwinnen voordat je weer aan de slag gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh, ik las het net ff verkeerd dus. Sorry!Begreep eruit dat je mag komen werken, leek me al ietwat gek. Maar goed van je idd, je hebt het dus zwart op wit.
Ja dit, ik vind al die camerabewaking bij mijn werk overdreven maar je voorkomt idd wel dit soort gezeik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik begin bijna blij te worden dat er bij ons (op alle plekken waar iets van waarde is) camera's hangen en dat de opnames digitaal bewaard worden.
Het voelt ook niet altijd plezierig maar het kan je ook helpen.
Je advocaat heeft je goed opgevoed!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:20 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Eh, ik mag niet komen werken, morgen moet ik reageren op de 2 voorstellen die ze me gedaan hebben, ik zal morgen samen met mijn advocaat een protest tegen het ontslag indienen. Vanmorgen tijdens het gesprek tussen mij en mijn werkgever heb ik aangegeven dat ik er niet mee akkoord ga en dat ik wilde gaan werken. Dit stonden ze niet toe, en ik heb daarom gevraagd om een verklaring vanuit hen, waarin ze aangeven dat ik niet mag komen werken. Deze zouden ze wel even opsturen omdat de PC nog niet aan stond. Mijn reactie daarop was dat ik wel even wilde wachten, en dat ik niet de deur uit ging zonder die verklaring. De verklaring heb ik uiteindelijk gekregen.
Omdat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik betwijfel de eerlijkheid van TS.
Is deze collega niet ontslagen? Nalatigheid, slordigheid etc. Of op zn minst een officiele waarschuwing.quote:Een collega van me heeft het geld in een kluis gedaan waar veel mensen toegang toe hebben. Deze collega is `vergeten` om het geld de volgende dag af te storten en pas op Maandag kon hij het zich weer herinneren.
Omdat hij niet reageert op je vraag?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is wel duidelijk aan de hand van mijn eerdere posts.
Hij is de Kluts kwijt!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, kan je wel lollig doen met je hoofdletters. Maar jij leest hier verkeerd hoor, wijsneus.
Conclusie je baas heeft het zelf gedaan, simpel toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:17 schreef XQ80 het volgende:
Inderdaad ook vreemd, als ik baas was zou ik degene die ik verdenk van de diefstal compleet uitkleden! EN voor de E 11.500,- EN voor de kosten van de onderzoek. DAT willen ze dus niet, er moet schijnbaar iemand geslachtoffert worden.
Mooiste is dat de echte dader, een van mijn gewaardeerde collega's het nu dus op zijn geweten heeft dat MIJN carrieere naar de donder gaat. EN er gewoon mee weg komt. Mijn baas verliest een trouwe werknemer en houd de dader lekker binnen... Belachelijk...
Nou Boca_Raton, je hebt mijn aandacht. Gelukkig hoef ik aan jou geen verantwoording af te leggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS, op zich gaat dit niet over raad die je vraagt. Toch ben ik wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Dus ik vraag 'm alsnog.
Kan, maar hoeft helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef gewoonniet het volgende:
[..]
Conclusie je baas heeft het zelf gedaan, simpel toch?
Je kunt niet zonder gevolgen naar een nieuwe baas, je zei zelf al dat je werkt in een branche wat een klein wereldje is. En wat je motivatie verder zou zijn, dat gaat mij wat ver.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:39 schreef XQ80 het volgende:
En als je twijfeld aan mijn eerlijkheid stel ik je de volgende vraag.. Zou ik als ik schuldig zou zijn niet veel slimmer zijn om afscheid te nemen van mijn werk? En gewoon maar zonder verdere gevolgen op zoek gaan naar de volgende baas? Die 11.000,- heb ik immers, en verder gaat mijn baas er toch geen gerechtelijke procedure van maken.
.
Vertrouw er maar op dat je er volledig naast zit, ik zal ook zeker hier verslag doen van wat er verder gaat gebeuren, ik zie maar een uitkomst n.l. gerechtigheid!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt niet zonder gevolgen naar een nieuwe baas, je zei zelf al dat je werkt in een branche wat een klein wereldje is. En wat je motivatie verder zou zijn, dat gaat mij wat ver.
Ik kan er natuurlijk volstrekt naast zitten TS, tuurlijk. Mij blijft het toch wat bevreemden dat ze enkel jou de wacht willen aanzeggen. Ze moeten dus behoorlijk overtuigd zijn anders zitten ze na jouw vertrek nog steeds met een onbetrouwbaar persoon opgescheept.
Hoe dan ook: als je er echt niets mee te maken hebt, zorg dat je belangen dan goed behartigd worden. Wat je werkgever nu voorstelt zal in wezen, weinig met jóuw belang te maken hebben. Dus zorg dat je goed advies krijgt.
Updates worden zeer gewaardeerd!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:12 schreef XQ80 het volgende:
[..]
Vertrouw er maar op dat je er volledig naast zit, ik zal ook zeker hier verslag doen van wat er verder gaat gebeuren, ik zie maar een uitkomst n.l. gerechtigheid!
Dit gaat mij niet gebeuren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |