abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103595255
Doe ik hem maar hier dan.

Guys, ik zat even te kijken. Normaal heb ik een grote zak whey van de Natural Health Company in Den Haag en een maat van me gebruikt soja-eitwitten wat heel erg veel goedkoper is (18,99 voor een bulk.) Maar ik lees overal op internet dat het veel slechter is en werkt dan whey en dat je dat absoluut niet moet vervangen.

Zijn soja-isolaten zo slecht of verschilt dat weer per persoon ?

Eerste antwoord was:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:44 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Nah is vooral bangmakerij, wel is het zo dat Whey een hogere kwaliteit proteïne is voor mensen dan soja. Soja is voor de rest prima though :)
Wat denken jullie?
Feyenoord Rotterdam
pi_103599045
Er is op DBB geloof ik een topic die uitlegt hoe en wat met verschillende eiwitten, en ik weet niet hoe het specifiek zat met soja, maar ik weet wel dat wei eiwitten eigenlijk de hoogste 'kwaliteit' zijn, dwz het meest eiwitten worden opgenomen in je lichaam (per soort eiwit verschilt het hoeveel er daadwerkelijk wordt opgenomen).
Of toch du vader?
pi_103782937
Ik had dezelfde vraag ook al in het BB topic gesteld, maar hij past beter hier.

Ik moet op korte termijn minimaal 5 kg afvallen om mee te mogen doen met wedstrijden. Dat moet over ongeveer 8 weken.
Mijn stats zijn 1,84m, 85 kg, bf 14-15%.
Ik moet dus onder de 80 kg komen. Iets spieren verliezen is niet verschrikkelijk.

Mijn plan is om 1000 kcal onder dagelijks verbruik te gaan eten, dan zit ik op 2100 kcal/dag. Dit is vrij veel minder, maar anders haal ik het niet binnen de tijd.
Mijn voeding bestaat uit volkoren producten, magere melk producten, mager vlees en vis en veel groente. Zo min mogelijk suiker, zout, alcohol. KH 50%, eiwit 30%, vet 20%.

Mijn training is cardio op MTB (3x per week) en 1 keer hardlopen. MTBen ruim een uur, hardlopen 40 minuten. Daarnaast doe ik wat krachttraining thuis met halters, opdrukken, optrekken etc.
Het is wel belangrijk dat ik spierkracht in armen en schouders hou. Mijn benen mogen wel iets spieren verliezen.

Is dit een goede aanpak, of zal ik dan te veel spieren verliezen? Wat kan ik verbeteren? Ik ben geen bodybuilder, dus mijn spieren hoeven niet droog te worden, maar ik moet dus aan de gewichtseisen voldoen..
Alvast bedankt voor de antwoorden!
pi_103783580
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:17 schreef the85mc het volgende:
Ik had dezelfde vraag ook al in het BB topic gesteld, maar hij past beter hier.

Ik moet op korte termijn minimaal 5 kg afvallen om mee te mogen doen met wedstrijden. Dat moet over ongeveer 8 weken.
Mijn stats zijn 1,84m, 85 kg, bf 14-15%.
Ik moet dus onder de 80 kg komen. Iets spieren verliezen is niet verschrikkelijk.

Mijn plan is om 1000 kcal onder dagelijks verbruik te gaan eten, dan zit ik op 2100 kcal/dag. Dit is vrij veel minder, maar anders haal ik het niet binnen de tijd.
Mijn voeding bestaat uit volkoren producten, magere melk producten, mager vlees en vis en veel groente. Zo min mogelijk suiker, zout, alcohol. KH 50%, eiwit 30%, vet 20%.

Mijn training is cardio op MTB (3x per week) en 1 keer hardlopen. MTBen ruim een uur, hardlopen 40 minuten. Daarnaast doe ik wat krachttraining thuis met halters, opdrukken, optrekken etc.
Het is wel belangrijk dat ik spierkracht in armen en schouders hou. Mijn benen mogen wel iets spieren verliezen.

Is dit een goede aanpak, of zal ik dan te veel spieren verliezen? Wat kan ik verbeteren? Ik ben geen bodybuilder, dus mijn spieren hoeven niet droog te worden, maar ik moet dus aan de gewichtseisen voldoen..
Alvast bedankt voor de antwoorden!
je lichaam in ketose brengen
geen idee of het verstandig is
maar een korte tijd stoppen met KH eten en alleen maar leven op eiwit

wat voor wedstrijd heb je?
pi_103783724
Zeilwedstrijd. Daarom kan ik wel wat spieren missen in mijn benen, maar armen schouders en rug moeten sterk blijven. ik moet lange tijd onder de 80 kunnen blijven. Niet één keer net onder de 80, maar eigenlijk een jaar.
Ketose is toch vrij heftig? Ik heb er wel eens wat over gelezen maar dat klonk niet erg als een gebalanceerd dieet..
pi_103786219
Ketose is vrij heftig ja, alleen maar leven op vlees, vis, en een klein beetje (groene) groenten :') Ik zou het niet vol kunnen houden. Koolhydraten volledig uitsluiten is best wild.
Of toch du vader?
pi_103789755
Ik denk heb wel gemerkt dat wanneer ik lang sport, dus 2 uur ofzo, dat ik al in ketose kom. Mijn glycogeenvoorraad is dan al op, dus het kan dan niet anders dan dat mijn lichaam op vetverbranden over gaat. En dan moet je dus eigenlijk geen KH eten na afloop begrijp ik. Kan je dan nog wel normaal functioneren, want toen voelde ik me wat slapjes.
pi_104313705
Is er nog een verband tussen verhoogde vocht-inname en een snellere vet-afbraak ?

En is een verhoogde vocht-inname (water) sowieso ergens goed voor ? Dan heb ik het over meer dan 2.5 liter per dag.
pi_104349400
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:05 schreef Weissman het volgende:
Is er nog een verband tussen verhoogde vocht-inname en een snellere vet-afbraak ?

En is een verhoogde vocht-inname (water) sowieso ergens goed voor ? Dan heb ik het over meer dan 2.5 liter per dag.
volgens mij verbrand water geen vet..maar ik kan het mis hebben
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:38:16 #78
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_104401231
Hier nog een receptje kcal, carbs en eiwitten: volkorenpasta koken. Sjalotje fruiten en kip erbij. Bij elkaar gooien samen met zongedroogde tomaten en rode pesto. Zwaar lekker en goei voeier
pi_104625494
Wat kun je in die kwark gooien wat het enigzins zoeter maakt (beter te eten) maar toch laag suiker/kcal gehalte houdt? Want ik krijg die kwark zo niet weg :{
  maandag 21 november 2011 @ 13:33:23 #80
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_104626676
Frambozen of rozijnen ofzo?
  maandag 21 november 2011 @ 13:56:39 #81
97111 ukga
Siewosie baas
pi_104627536
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:58 schreef Geo3kant het volgende:
Wat kun je in die kwark gooien wat het enigzins zoeter maakt (beter te eten) maar toch laag suiker/kcal gehalte houdt? Want ik krijg die kwark zo niet weg :{
musli
  maandag 21 november 2011 @ 14:10:08 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_104628132
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:15 schreef MrNiles het volgende:

[..]

volgens mij verbrand water geen vet..maar ik kan het mis hebben
Dat klopt. Het zorgt er echter wel voor dat je hele vebranding beter werkt, dus ook je vet verbranding. Maar ik denk niet dat meer dan 2 1/2 liter per dag dat verhoogd.
pi_104628725
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:58 schreef Geo3kant het volgende:
Na een training gooi ik er blauwe bessen in. Die dingen zijn supergezond, barsten van de vitaminen en antioxidanten. Let wel op dat je niet teveel er door heen gooit, in veel kwark zit al ongeveer 4 gram suiker per 100 gram, tenminste in de magere franse kwark van de appie. Ik vind die gewoon al goed te eten, beter dan alle andere soorten.
pi_104642852
Ik ga eens kijken voor musli en/of rozijnen, thanks :)
  maandag 21 november 2011 @ 19:32:41 #85
261059 moody_h
Rehab is for quitters!
pi_104643284
Een klein beetje vruchtenyoghurt door je kwark doet wonderen voor de smaak. Laten we zeggen 1/5e deel van je bakkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')