abonnement Unibet Coolblue
pi_102942419
Ik moest trouwens echt hard op lachen toen die bom bleef kleven aan de liftdeur.. Geweldig! _O-
pi_102942607
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_102942658
Ook echt dat Walt z'n onschuldige buurvrouw dat huis in stuurt _O-
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:37:39 #79
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_102942797
quote:
_O_ Je zag zelfs Gus 'verbleken'.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_102943105
Ik vind Breaking Bad echt een geweldige serie, maar er zit zo'n contrast tussen fantastische scenes en 'over the top' scenes.

neem nou

Walt die Tucos office opblaast
Dat vliegtuig dat neerstort
Debiele cartel neefjes
En nu die scene met 'face off' Gus

Ik vind deze onzin totaal niet passen bij een verder geheel briljante serie. En daar doet Breaking Bad echt onder aan bijv. the Sopranos.
pi_102943120
Die tweeling was gewoon beschamend idioot inderdaad.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:02:01 #82
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_102943181
Net de laatste aflevering gezien, echt bruut!.. :D

Dat einde, wie had dat nou ooit kunnen verwachten!?.. _O-

Epic.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_102943235
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:57 schreef Dastan het volgende:
Die tweeling was gewoon beschamend idioot inderdaad.
Die tweeling vond ik het slechtste van de serie ja. Dat neppe zwijgen. Vond ik wat jammerlijk.

Nu weet ik niet goed wat ik moet denken van dat Walt zo uitgekiend was dat ie dat kind vergiftigt heeft, wetend dat Jessie daarop tot alles in staat zou zijn en zijn woede richting Gus keren (terwijl uiteindelijk ie Gus eindigt zonder Jessies hulp).

Walt is de hele serie nooit een personage geweest waar je als kijker helemaal achter kon staan. Was vaak gewoon een klootzak en vrij zelfzuchtig. En vaak als het er op aan kwam tot vrij veel in staat.

Maar dit evil plot... mja pushing it
pi_102943384
haha die screen van gale's appartment ook weer leuk gedaan ja.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_102943738
Mensen die gaan haten op Breaking Bad verdienen net zo'n pijnlijke dood als Gus.

Ga lekker friends kijken ofzo als je het zo 'over the top' vind...

De tering he...
Zelfbenoemde speeltuindeskundige.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:52:19 #86
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102943750
..
L word _O-

Grays _O-

2.5 men _O-

Family Ties _O-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102943772
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:32 schreef tjoptjop het volgende:
Ook echt dat Walt z'n onschuldige buurvrouw dat huis in stuurt _O-
Geniaal ja, dat in combinatie met het geven van gif aan een baby en het opblazen van een paar lui geven wel aan hoe ver onze Walt is gekomen, baas pur sang _O_
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:21:31 #88
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_102943785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 03:44 schreef de_gebruiker het volgende:
Mensen die gaan haten op Breaking Bad verdienen net zo'n pijnlijke dood als Gus.

Ga lekker friends kijken ofzo als je het zo 'over the top' vind...

De tering he...
:D :D
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_102944437
In eerste instantie vond ik dat Breaking Bad niet zo'n sensatieshot nodig had, met dat fraaie inkijkje in Gus' schedel. Nu ik die verwijzingen ernaar uit eerdere afleveringen zie kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat het vrij briljant is.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
pi_102945022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:55 schreef UncleDolan het volgende:
Ik vind Breaking Bad echt een geweldige serie, maar er zit zo'n contrast tussen fantastische scenes en 'over the top' scenes.

neem nou

Walt die Tucos office opblaast
Dat vliegtuig dat neerstort
Debiele cartel neefjes
En nu die scene met 'face off' Gus

Ik vind deze onzin totaal niet passen bij een verder geheel briljante serie. En daar doet Breaking Bad echt onder aan bijv. the Sopranos.
Je zegt het zelf al, over the top scenes hebben er altijd al ingezeten en horen dus gewoon bij BB.
De serie is ook helemaal niet te vergelijken met The Sopranos imo.

Verder blijft het fictie, alles kan gebeuren, dus ook die over the top dingen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_102945240
Dat Walter achter het vergiftigen zat, was natuurlijk niet echt meer een verrassing, maar het was wel weer briljant uitgewerkt.
Zo jammer dat het seizoen alweer voorbij is :(
In the coolest little capital of the world
pi_102945435
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_102945521
quote:
_O-
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:25:45 #94
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102945527
quote:
_O-
Carpe Libertatem
pi_102945724
Waarom steeds dat gehaat op de tweeling? Of op de 'over the top' scenes in ht algemeen. In mijn ogen is dat juist wat Breaking Bad maakt, het hele concept is überhaupt over the top dus ik vind het nog vrij mild wat dat betreft. Het is juist niet steeds van in-face-actie maar subtiele opbouw naar een explosieve climax.

Maar goed, wat ik leuk vind en andere leuk vinden kan een significant verschil tussen zitten, dus dat respecteer ik dan ook weer. Ik stoor mij in ieder geval geen seconde.. ^^
pi_102947291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, over the top scenes hebben er altijd al ingezeten en horen dus gewoon bij BB.
De serie is ook helemaal niet te vergelijken met The Sopranos imo.

Verder blijft het fictie, alles kan gebeuren, dus ook die over the top dingen.
De overdadige scenes kwamen vaak uit de lucht vallen, eentje zelfs letterlijk. De overgang van subtiliteit naar vuurwerk vind ik veel te groot en ook buiten alle proporties. Het had allemaal zoveel effectiever gekund, zonder mega spektakel lichtshow bs.

Ik vind Breaking Bad zeker in bepaalde opzichten met de Sopranos te vergelijken. In beide series is de hoofdrolspeler een crimineel die door z'n criminele activiteiten te maken krijgt met familie problemen en ook problemen met criminele concurrenten. Beide hoofdrolspelers zijn gedurende de serie in levensgevaar en brengen hun vrienden en familie ook in gevaar.

In fictie is inderdaad alles mogelijk. Als Walter volgend seizoen stopt met z'n meth handel en besluit om professioneel darter te willen worden is dat ook mogelijk. Logisch zou ik het niet vinden.
pi_102947608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:52 schreef UncleDolan het volgende:

[..]

De overdadige scenes kwamen vaak uit de lucht vallen, eentje zelfs letterlijk. De overgang van subtiliteit naar vuurwerk vind ik veel te groot en ook buiten alle proporties. Het had allemaal zoveel effectiever gekund, zonder mega spektakel lichtshow bs.

Ik vind Breaking Bad zeker in bepaalde opzichten met de Sopranos te vergelijken. In beide series is de hoofdrolspeler een crimineel die door z'n criminele activiteiten te maken krijgt met familie problemen en ook problemen met criminele concurrenten. Beide hoofdrolspelers zijn gedurende de serie in levensgevaar en brengen hun vrienden en familie ook in gevaar.

In fictie is inderdaad alles mogelijk. Als Walter volgend seizoen stopt met z'n meth handel en besluit om professioneel darter te willen worden is dat ook mogelijk. Logisch zou ik het niet vinden.
Tsja, de schrijvers doen het al vanaf seizoen 1, subtiele hints, opbouwen, en ineens een (over the top) climax. Het hoort er naar mijn mening dus gewoon een beetje bij.

De serie naar beneden halen om dit soort scenes snap ik persoonlijk niet zo, maar goed, ieder zijn visie. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_102947703
Ach is ook een gevoel van mening. Ik vind die climaxen juist ontzettend cool. Sopranos vind ik maar saai omdat er nooit "echt" wat gebeurd. Ik vind het 'open mond" gehalte van BB zo fantastisch. Af en toe zit je echt op het puntje van je stoel. Bij Sopranos (hoe goed ik die serie wel niet vind) totaal niet.

Ik ben wel van mening dat het vliegtuigcrash verhaal een beetje een raar, en erg nutteloos, stuk van de serie was. Maar over de top vind ik het dan weer niet want er is echt 13 eps lang naar toegewerkt (Daarom vind ik het ook zo zonde, want ze hebben er verder helemaal niks mee gedaan....)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_102947929
Inderdaad Norrage. Ik ben ook groot Sopranos-fan, maar Breaking Bad heeft net dat ene stukje extra. Die scenes in het prille begin, met de RV en de badkuip (dat gelijk al in episode 2 was voor mij echt een verademing. :D) Tuco's kantoortje, de vliegtuigcrash, de ondergang van de neefjes, het mindblowing einde van Gus... de spanning die er is, die constante dreiging, dat merkte je uiteindelijk toch minder bij The Sopranos. Alleen de laatste episodes misschien, maar het was ook zo ineens over... letterlijk en figuurlijk. ;)

De vliegtuigcrash was denk ik een voorbeeld van hoe ver de drugshandel en drugs kunnen komen; wat voor extreme gevolgen het wel niet kan hebben. Er wordt nog best vaak naar gerefereerd, ook in het derde seizoen. Nutteloos was het zeker niet (hoewel constant die shots van dat beertje teveel van het goede was misschien).
pi_102947935
echt genoten van de finale. wel wat voorspelbaar hoe het met gus ging aflopen maar toen ie naar buiten kwam lopen dacht ik: neeee het zal toch niet. En toen die draaiende camera _O_ weliswaar over de top maar wel erg vet gemaakt. Hoe hij zijn das ook nog even goed doet, mooie stuiptrekking

ik verwacht dat volgend seizoen zal draaien om jesse vs walt en de dea die beide op de hielen zit. Er zullen vast wel sporen van die 2 bij gus te vinden zijn, en die gaan ze nu dus echt wel onderzoeken. En wellicht gaat iemand ook achter het plotselinge geld aan van de dode Ted Beneke, of zal hij 'slechts' zwaargewond zijn.

sommige over de top scenes vond ik idd ook niet echt nodig zoals met dat vliegtuig en de val van beneke maar dat met die broertjes vond ik wel passen bij van die geflipte mexicanen.

hoe dan ook, Breaking Bad mag er een laatste knallend seizoen van maken. Kan me alleen niet voorstellen dat Walt en Jesse weer meth gaan koken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')