abonnement Unibet Coolblue
pi_104053425
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:23 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben gisteren naar een Volvo S40 2.0 2000 benzine wezen kijken.
Ik heb nog niets besloten. Thuis heb ik alles uit zitten rekenen. Wat hij kost per jaar. Wat de verzekering en wegenbelasting kost. En verbruik ik ben van de verkoper uit gedaan 1 op 11 9.1 per 100km. Hij zij dat dit de fabriek norm is. Weet iemand wat er in de praktijk wordt gehaald?

Helaas is deze wel duurder dan mij huidige Renault Kangoo DTI Diesel.
Lpg geen optie?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_104056391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hier in Hengelooo rijdt er ook een rond, matzwart en gestript. Zal ff foto maken als ik m weer zie.
Die heb ik ook nog zien rijden, gave bak!
pi_104058454
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:23 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik ben gisteren naar een Volvo S40 2.0 2000 benzine wezen kijken.
Ik heb nog niets besloten. Thuis heb ik alles uit zitten rekenen. Wat hij kost per jaar. Wat de verzekering en wegenbelasting kost. En verbruik ik ben van de verkoper uit gedaan 1 op 11 9.1 per 100km. Hij zij dat dit de fabriek norm is. Weet iemand wat er in de praktijk wordt gehaald?

Helaas is deze wel duurder dan mij huidige Renault Kangoo DTI Diesel.
Koop dan een Kia of een Hyundai.

Of post het niet in een Volvo fantopic.

Gottegot :').
  zondag 6 november 2011 @ 23:27:30 #129
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104059156
Hij vraagt gewoon of die verbruikswaarden een beetje kloppen? :?
pi_104059578
Scherp Sherlock. Maar die zijn alleen boeiend als je verbruikswaarden boeiend vind. En als je die boeiend vind kun je net zo goed geen Volvo rijden :').
pi_104086912
Zeg, reed jij geen belastingvrije bak en nu een auto op G3? Kennelijk boeit je het dus wel wat 't kost in je portemonnee. :+ :P
  maandag 7 november 2011 @ 19:40:12 #132
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104087892
:D
pi_104089341
Ik heb ze nu alletwee he. Daarbij is die 940 met alsnog 100 euro per maand wegenbelasting en 1 op 6 op LPG nou ook niet bepaald goedkoop :'). En laten we maar even vergeten hoeveel geld er al inzit aan onderhoud/upgrades ;).
pi_104104382
quote:
4s.gif Op maandag 7 november 2011 20:02 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb ze nu alletwee he. Daarbij is die 940 met alsnog 100 euro per maand wegenbelasting en 1 op 6 op LPG nou ook niet bepaald goedkoop :'). En laten we maar even vergeten hoeveel geld er al inzit aan onderhoud/upgrades ;).
Hoe kan zo'n ding nou ooit 1 op 6 lopen... Met m'n 740 haal ik met gemak 1 op 9,2 gemiddeld op LPG...
Nu heb ik nog een ouderwetse verdamper en carburateur en weegt hij maar 1287 kilo...
pi_104105059
quote:
4s.gif Op maandag 7 november 2011 20:02 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb ze nu alletwee he. Daarbij is die 940 met alsnog 100 euro per maand wegenbelasting en 1 op 6 op LPG nou ook niet bepaald goedkoop :'). En laten we maar even vergeten hoeveel geld er al inzit aan onderhoud/upgrades ;).
960 met een 2.5 op lpg doet 1 op 8, je bent een flinke doorrijder of?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_104105344
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

960 met een 2.5 op lpg doet 1 op 8, je bent een flinke doorrijder of?
Zelfs met flink doorrijden red je dat amper :P
Ik haalde op de Duitse Autobahn nog bijna 1 op 8 terwijl ik echt voluit ging (165 echte kilometers :') )
pi_104106164
Ik vind het verbruik ook vrij fors, maar ik vrees dat het met een turbo en verdamper niet veel efficienter gaat worden. Daarbij hebben een stel Belgen eraan zitten frotten (Belgische RDW, auto heeft 2 jaar in Belgie rondgereden) dus ik vertrouw de hele zooi sowieso niet. Ik moet echter eerst een sloper met dampgasinjectie vinden en dat in laten bouwen door een fatsoenlijke gasboer.
pi_104128641
Belgen zijn anders 100x strenger met de keuring dan wij hier in NL. :P Als je ook maar een niet-origineel motorsteuntje durft te gebruiken hang je daar aan de schandpaal. :X Die paarse PU-dingen voor 850's mogen daar bijvoorbeeld niet, dus Belgen die zo'n ding gebruiken moeten 'm met een watervaste stift even zwart kleuren voordat ze naar de keuring gaan. :P
pi_104133403
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom niet een turbo-dieseltje dan?
Ben ik duurder uit in wegen belasting en ik rij helaas te weinig om daar besparing uit te krijgen.
Ik wil mij huidige auto Renault Kangoo DTI weg doen omdat diesel rijden gewoon te duur wordt. Dat is 1 van de reden. Ik vindt het wel jammer dat de regering steeds dieselen onaantrekkelijk maakt. En helaas is LPG ook geen optie omdat onderhoud kosten veel hoger liggen dan bij de benzine motoren en daar is ook weer de wegenbelasting hoger.

Ik vindt het jammer dat ik rare reactie krijg als ik vraag naar de verbruik.

Ik heb dit maar zelf op gezocht. Maar ik moet rond de 1op 12,13 denken maar het ligt welke motor je neemt. Dan ben ik wel iets duurder uit. Maar onderhoud is bij een Volvo wat minder.
Maar ik zelf denk dat mij volgende auto een Volvo wordt. Omdat ik al jaren Volvo echt een leuke merk vindt.
pi_104171272
Dit weekend deze 240 Turbo in Hengelo zien rijden, wat een gaaf ding!

  vrijdag 11 november 2011 @ 12:55:23 #141
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_104242415
Iemand misschien een idee waar een vario van een 340 of misschien zelfs een goedkope 340 kunnen vinden?
Liefst goedkoop want student

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:59:05 #142
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104242535
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:39 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb dit maar zelf op gezocht. Maar ik moet rond de 1op 12,13 denken maar het ligt welke motor je neemt. Dan ben ik wel iets duurder uit. Maar onderhoud is bij een Volvo wat minder.
Maar ik zelf denk dat mij volgende auto een Volvo wordt. Omdat ik al jaren Volvo echt een leuke merk vindt.
Met mijn 2.0 uit '96 moet je toch echt eerder denken aan 1 op 10-1 op 11 hoor. Gemiddeld verbruik dan, met ongeveer de helft snelweg en de helft stad (in kilometers).
pi_104248064
Nog steeds erg tevreden over m'n S80 2.9. Heb inmiddels wat langere afstanden gereden; heerlijk comfortabel :9. En zuiniger natuurlijk :+.

Volgende week worden nog wat deukjes aan de rechterkant weggehaald (vallen nu al bijna niet op). Dan ziet ie helemaal top uit :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 15:23:27 #144
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104248089
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nog steeds erg tevreden over m'n S80 2.9. Heb inmiddels wat langere afstanden gereden; heerlijk comfortabel :9. En zuiniger natuurlijk :+.

Volgende week worden nog wat deukjes aan de rechterkant weggehaald (vallen nu al bijna niet op). Dan ziet ie helemaal top uit :)
Nice ^O^
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:05:28 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_104249792
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nog steeds erg tevreden over m'n S80 2.9. Heb inmiddels wat langere afstanden gereden; heerlijk comfortabel :9. En zuiniger natuurlijk :+.

Volgende week worden nog wat deukjes aan de rechterkant weggehaald (vallen nu al bijna niet op). Dan ziet ie helemaal top uit :)
Ghe, de V40 hier gaat ook over 2 weken naar de uitdeuker. Heb em gekocht met een klein putje die er dan uit gaat. Was vandaag even bij de bandenboer geweest omdat er 1 band langzaam leegliep. Bleek dat het loodblokje de band iets te veel uit de velg drukte :{ .
En dan sparen voor de volgende aankoop, winterbanden met mooie velgen.
Heb alleen geen idee wat een beetje goede winterbanden zijn. Heb wel begrepen dat die chinese banden echt bagger zijn, maar wat zijn dan wel goeie?

Qua velgen zit ik te denken aan lekker foute zwarte 17 inch :P .
Zoiets:
8-) .
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:12:30 #146
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104250068
Gewoon een aantal tests opzoeken? :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:28:08 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_104250812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 16:12 schreef IrishBastard het volgende:
Gewoon een aantal tests opzoeken? :)
Ik ben een noob, maar banden zijn in principe dus in alle maten te krijgen? :@ .
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:33:52 #148
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104251084
:Y De maat is wel van invloed op je tellerafwijking, houd daar rekening mee :)

Eerste getal is de breedte van de band in millimeters, dan de hoogte (percentage van de breedte) en als laatste de velgmaat. 185/65 r15 betekent dus 185mm breed, 0,65*185= 120,25mm hoog en 15". de R staat voor het feit dat de banden radiaal zijn.

Als laatste heb je dan nog de snelheidsindicatie, dat is een extra letter die aangeeft tot welke snelheid de banden 'veilig' zijn. Dit lijstje is ook gemakkelijk te vinden :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:36:45 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_104251213
Ja, ik ken die cijfers dan nog net wel :P .
Maar der zitten nu vrij dikke banden onder. 215's
Vandaar de "onzekerheid".
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:41:48 #150
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_104251427
Waar ben je dan nu precies onzeker over? Of je smallere banden kunt monteren? Met winterbanden wordt dat zelfs gezien als 'handig'. Een smallere band zorgt namelijk voor meer druk per cm2, wat er voor zorgt dat je meer grip houdt in winterse situaties :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')