Ik heb me altijd afgevraagd waarom er geen rechtshandige SG met die vorm te vinden isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:14 schreef brother52 het volgende:
GAS!![]()
http://www.musik-schmidt.de/gb-Gibson-SG-Special-60s-Tribute-WN-LH.html
-edit-
nog meer GAS!
http://www.musik-schmidt.de/gb-Fender-Kurt-Cobain-Jaguar-3TS-LH.html
En een half uur later weet je ineens van welke nummers je die 'nieuwe' dingen gejat hebt.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 18:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Soms heb je dat, dat je je gitaar oppakt en zo een half uur voor je uit zit te staren en je ineens allerlei nieuw leuke dingen speelt.
In mijn geval op het moment van Opeth ofzoquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
En een half uur later weet je ineens van welke nummers je die 'nieuwe' dingen gejat hebt.
Ofja dan schrijf je het op en dan speel je het later eens terug en dan hoor jequote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
En een half uur later weet je ineens van welke nummers je die 'nieuwe' dingen gejat hebt.
om het te laten doen vind ik de prijs best wel netjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:31 schreef brother52 het volgende:
Ik vind het nogal aan de dure kant.
Voor 25 euro heb je 2 setjes nieuwe snaren, fretboard olie en poetsmiddel en het kost je maximaal een uurtje werk...
Klinkt als een goeie prijs, zeker als je er zelf geen kaas van hebt gegetenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:17 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heb nu al een redelijk tijdje 2 elektrische gitaren (Yamaha Pacifica 412v en Vintage V100 Les Paul) en zat er aan te denken ze in te leveren voor een goede onderhoudsbeurt (nog nooit gebeurd, zelfs de originele snaren zitten er al vele maanden op).
Aan de ene kant wil ik het zelf wel proberen, aan de andere kant denk ik dat ik daar voor nu teveel tijd aan kwijt ga zijn zonder dat ik weet wat ik doe.
Nu zie ik in de buurt een gitaarleraar die ook onderhoud doet:
- Snaren vervangen
- Hals afstellen
- Intoneren
- Fretboard oliën
- Frets polijsten
- Actie afstellen
- Body en hardware schoonmaken.
Dit alles voor 39 excl prijs van de snaren...
Klinkt als een nette prijs, is dat het ook? Dan denk ik namelijk dat ik mijn gitaren daar maar eens in ga leveren
Dat kan ie toch met z'n leraar overleggen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef brother52 het volgende:
Het probleem met het laten doen is dat degene die het doet niet weet hoe hoog je de actie wilt hebben. Kun je achteraf alsnog aan de slag.
Meh, punt is dat ik het simpelweg nog nooit gedaan heb dus meer dan een uurtje zal dat wel worden (vooral met al het afstellen). En aktie bijstellen zou eventueel nog wel te doen zijn gok ik, heb ik iig een basis om vanuit af te stellenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef brother52 het volgende:
Het probleem met het laten doen is dat degene die het doet niet weet hoe hoog je de actie wilt hebben. Kun je achteraf alsnog aan de slag.
Treinen jonge.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef m0ridin het volgende:
@The_Dean: Maar het is zo'n pokke-end fietsen naar jou
Tijd is niet zozeer het probleem, gewoon het complete gebrek aan kennis (snaren vervangen moet nog wel lukken, aktie afstellen/intoneren ook met een beetje tijd/geduld, alleen dingen als de hals afstellen)... Maar als het echt zo makkelijk is kan ik het altijd proberen (en alsnog langsbrengen als het nodig is). Of 1tje langsbrengen en de ander zelf mee kleuten.
Nog hele goeie tips qua sites en dergelijke? Of welke tools handig zijn? Anders vandaag of morgen maar ns bij de feedback langsdroppen (die zit nu eenmaal in de buurt). Thanks for de raad iig.
Feedback heeft dat sowieso welquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef m0ridin het volgende:
@The_Dean: Maar het is zo'n pokke-end fietsen naar jou
Tijd is niet zozeer het probleem, gewoon het complete gebrek aan kennis (snaren vervangen moet nog wel lukken, aktie afstellen/intoneren ook met een beetje tijd/geduld, alleen dingen als de hals afstellen)... Maar als het echt zo makkelijk is kan ik het altijd proberen (en alsnog langsbrengen als het nodig is). Of 1tje langsbrengen en de ander zelf mee kleuten.
Nog hele goeie tips qua sites en dergelijke? Of welke tools handig zijn? Anders vandaag of morgen maar ns bij de feedback langsdroppen (die zit nu eenmaal in de buurt). Thanks for de raad iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |