abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103003923
Oei, lekkere gitaar: http://link.marktplaats.nl/486708858

Gelukkig heb ik geen geld :') anders had ik 'm hoogstwaarschijnlijk gekocht.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_103005426
Damn, vet.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_103006759
Soms heb je dat, dat je je gitaar oppakt en zo een half uur voor je uit zit te staren en je ineens allerlei nieuw leuke dingen speelt. O+
pi_103009787
quote:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom er geen rechtshandige SG met die vorm te vinden is
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:53:41 #105
20720 brother52
Dus..........
pi_103009802
quote:
10s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Soms heb je dat, dat je je gitaar oppakt en zo een half uur voor je uit zit te staren en je ineens allerlei nieuw leuke dingen speelt. O+
En een half uur later weet je ineens van welke nummers je die 'nieuwe' dingen gejat hebt.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_103013329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:53 schreef brother52 het volgende:

[..]

En een half uur later weet je ineens van welke nummers je die 'nieuwe' dingen gejat hebt.
In mijn geval op het moment van Opeth ofzo :P
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:25:53 #107
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_103024547
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:53 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ofja dan schrijf je het op en dan speel je het later eens terug en dan hoor je

He dit is een mashup van dit en dit nummer.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_103029611
Hmmm, heb nu al een redelijk tijdje 2 elektrische gitaren (Yamaha Pacifica 412v en Vintage V100 Les Paul) en zat er aan te denken ze in te leveren voor een goede onderhoudsbeurt (nog nooit gebeurd, zelfs de originele snaren zitten er al vele maanden op).

Aan de ene kant wil ik het zelf wel proberen, aan de andere kant denk ik dat ik daar voor nu teveel tijd aan kwijt ga zijn zonder dat ik weet wat ik doe.

Nu zie ik in de buurt een gitaarleraar die ook onderhoud doet:

- Snaren vervangen
- Hals afstellen
- Intoneren
- Fretboard oliën
- Frets polijsten
- Actie afstellen
- Body en hardware schoonmaken.

Dit alles voor 39 excl prijs van de snaren...

Klinkt als een nette prijs, is dat het ook? Dan denk ik namelijk dat ik mijn gitaren daar maar eens in ga leveren :)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:31:27 #109
20720 brother52
Dus..........
pi_103029913
Ik vind het nogal aan de dure kant.
Voor 25 euro heb je 2 setjes nieuwe snaren, fretboard olie en poetsmiddel en het kost je maximaal een uurtje werk...
pi_103029970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:31 schreef brother52 het volgende:
Ik vind het nogal aan de dure kant.
Voor 25 euro heb je 2 setjes nieuwe snaren, fretboard olie en poetsmiddel en het kost je maximaal een uurtje werk...
om het te laten doen vind ik de prijs best wel netjes.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:35:41 #111
20720 brother52
Dus..........
pi_103030036
Het probleem met het laten doen is dat degene die het doet niet weet hoe hoog je de actie wilt hebben. Kun je achteraf alsnog aan de slag.
pi_103030049
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:17 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heb nu al een redelijk tijdje 2 elektrische gitaren (Yamaha Pacifica 412v en Vintage V100 Les Paul) en zat er aan te denken ze in te leveren voor een goede onderhoudsbeurt (nog nooit gebeurd, zelfs de originele snaren zitten er al vele maanden op).

Aan de ene kant wil ik het zelf wel proberen, aan de andere kant denk ik dat ik daar voor nu teveel tijd aan kwijt ga zijn zonder dat ik weet wat ik doe.

Nu zie ik in de buurt een gitaarleraar die ook onderhoud doet:

- Snaren vervangen
- Hals afstellen
- Intoneren
- Fretboard oliën
- Frets polijsten
- Actie afstellen
- Body en hardware schoonmaken.

Dit alles voor 39 excl prijs van de snaren...

Klinkt als een nette prijs, is dat het ook? Dan denk ik namelijk dat ik mijn gitaren daar maar eens in ga leveren :)
Klinkt als een goeie prijs, zeker als je er zelf geen kaas van hebt gegeten :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef brother52 het volgende:
Het probleem met het laten doen is dat degene die het doet niet weet hoe hoog je de actie wilt hebben. Kun je achteraf alsnog aan de slag.
Dat kan ie toch met z'n leraar overleggen?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_103030067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:35 schreef brother52 het volgende:
Meh, punt is dat ik het simpelweg nog nooit gedaan heb dus meer dan een uurtje zal dat wel worden (vooral met al het afstellen). En aktie bijstellen zou eventueel nog wel te doen zijn gok ik, heb ik iig een basis om vanuit af te stellen :P
pi_103030070
Check dit bandje eens, is van een maat van me. Benieuwd naar jullie mening. ;)

http://www.nextbestband.nl/band/elverines
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_103030575
Tnx voor de snelle reacties, als het maar niet achterlijk duur is en idd... Wil het voor nu liever laten doen en als ik wat meer (speel)ervaring heb wil ik het ook nog wel zelf gaan proberen.
pi_103031099
Nee, is niet achterlijk duur :)
Ik doe het alleen voor de helft :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:05:43 #117
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_103032661
Qua prijs is het netjes inderdaad. Daarnaast vind ik het wel fijn om te weten hoe m'n instrument werkt en in elkaar zit zodat je er zo goed mogelijk mee overweg kan. En het is wat Brother al zei. Die gast weet niet hoe jij je actie wil hebben. Ik kan m'n gitaar ook wel belachelijk laag afstellen, maar het mist net wat qua spel vind ik dus zet ik hem weer ietsje hoger. Terwijl iemand anders hem weer zo laag mogelijk wil.

Als je er geen tijd voor hebt zou ik het laten doen. Heb je eens een keer een uurtje vrij in de avond dan kom je al een eind. Haal gewoon wat setjes nieuwe snaren, fretboard olie en van die guitar polish om je gitaar eens goed schoon te maken. Kost je bij elkaar ook iets van 25-30 euro. Maar dan heb je dat spul voor de rest van je leven :+ (ja dat gaat lang mee)
pi_103033488
Voor persoonlijk gebruik wel ja, vooral de olie, zelfs bij de mijne is het einde nog lang niet in zicht, en heb er al ladingen gitaren mee gedaan :D
pi_103034672
@The_Dean: Maar het is zo'n pokke-end fietsen naar jou :P

Tijd is niet zozeer het probleem, gewoon het complete gebrek aan kennis (snaren vervangen moet nog wel lukken, aktie afstellen/intoneren ook met een beetje tijd/geduld, alleen dingen als de hals afstellen)... Maar als het echt zo makkelijk is kan ik het altijd proberen (en alsnog langsbrengen als het nodig is). Of 1tje langsbrengen en de ander zelf mee kleuten.

Nog hele goeie tips qua sites en dergelijke? Of welke tools handig zijn? Anders vandaag of morgen maar ns bij de feedback langsdroppen (die zit nu eenmaal in de buurt). Thanks for de raad iig.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:23:58 #120
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_103034748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef m0ridin het volgende:

Tijd is niet zozeer het probleem, gewoon het complete gebrek aan kennis (snaren vervangen moet nog wel lukken, aktie afstellen/intoneren ook met een beetje tijd/geduld, alleen dingen als de hals afstellen)... Maar als het echt zo makkelijk is kan ik het altijd proberen (en alsnog langsbrengen als het nodig is). Of 1tje langsbrengen en de ander zelf mee kleuten.

Nog hele goeie tips qua sites en dergelijke? Of welke tools handig zijn? Anders vandaag of morgen maar ns bij de feedback langsdroppen (die zit nu eenmaal in de buurt). Thanks for de raad iig.
Treinen jonge.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_103034998
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:23 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Treinen jonge.
Treinkaartje man! Ben ik alsnog meer kwijt :P
pi_103035072
Iemand ervaring met afstelbeurten bij de Feedback (Apeldoorn)? Heb wel eens gehoord dat ze dat uitbesteden aan een of andere hobbyist..

Mijn gitaar mag namelijk ook wel eens goed afgesteld worden! :Y
Bij aanschaf was hij niet goed afgesteld (fabrieksafstelling). Heb er zelf het een en ander aan gedaan, maar ben er niet tevreden mee!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:34:39 #123
125915 Dribbel_
pi_103035104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:20 schreef m0ridin het volgende:

Feedback heeft dat sowieso wel :Y
pi_103039713
Ik ga binnenkort ook m'n gitaar laten afstellen. Heb wat fret buzz op de dikste snaar. Dat was eigenlijk altijd een beetje, maar nadat ik m'n snaren vervangen heb, ishet erger geworden. Ik durf zelf ook geen dingen te proberen, waarschijnlijk wordt het alleen maar erger. Iemand een goede tip waar ik dat in Delft kan laten doen?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:19:48 #125
125915 Dribbel_
pi_103040515
Bij mij voor een tientje :+ :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')