abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102877585
Beste Fokkers,

Ik woon inmiddels al 1,5 jaar in m'n eigen huis.. En na al die tijd heb ik de verlichting van m'n badkamer spiegel nooit gemonteerd, omdat er geen schakelaar tussen zat ;-)

Nu dacht ik vandaag, ik ga het aansluiten, alleen was ik toch ff de draad kwijt hoe het aansloten moest gaan worden.
Bijgaand wat pics :)

Dit komt uit de muur

Dit zijn de aansluitpunten van m'n spiegel (een voor de verlichting en de andere voor de verwarming).

En dit is de schakelaar die er tussen komt. (Deze zal ik netjes wegwerken, aan de zijkant van de spiegel)

Maargoed, ik weet ff niet zo goed welk draadje waar op moet.

Thnx alvast :)
pi_102878517
Aan de kleuren van de draden aan het kroonsteentje te zien moet er ergens al een schakelaar zitten

Bruine draad = de fasedraad die constant onder spanning staat
Blauwe draad = de nuldraad
Zwarte draad = de schakeldraad

De lamp zou dan moeten kunnen branden als die aangesloten word op zwart en blauw
De spiegel verwarming kan je via een schakelaar aansluiten op bruin en blauw

Weet niet hoe je de getoonde schakelaar wilt inbouwen maar het lijkt me niet een veilige oplossing
pi_102879475
Exlurker,

Het zwarte draad komt van de huidige standaard verlichting in de badkamer. Had in het begin een soort van idee om zodra ik de verlichting in de badkamer aanzette, de spiegelverwarming ook aanging. Maar dat is een beetje overdreven.

En wil eigenlijk dat de verlichting in de spiegel ook aan moet kunnen zonder dat de badkamer verlichting aan moet staan. Geeft wel een apart sfeertje zeg maar.

De zijkant van de spiegel heeft een alu strip van 4 cm dik, en daar wil ik die schakelaar eigenlijk in klikken (ff een gaatje boren/veilen e.d.).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')