abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102870458
Hallo,

Ik wil graag verder studeren in deeltijd aan een universiteit richting bedrijfeconomie/controlling.(master)
Nu ben ik aan Nyenrode aan het denken maar ik vind het collegegeld erg hoog.
Een andere optie is Maastricht alleen het probleem is dat ik daar eerst een z.g.n.GMAT toets moet doen omdat ik "slechts" in het bezit ben van een HBO BE diploma.Daarbij doceert men daar volgens het probleem gestuurd onderwijs wat mij niet echt aanstaat, tenminste; ik hou toch liever van college's dan alleen maar in kleine groepjes opdrachtjes te maken.

Wat zouden jullie mijn aanraden? Maastricht of Nyenrode? Rotterdam om Amsterdam is voor mij door de afstand geen optie helaas.
Heeft Nynerode geen betere naam dan Maastricht?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_102870633
naar mijn idee is nyenrode beter bekend dan maastricht.

ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep

daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2011 12:49:36 ]
pi_102870938
Nyenrode is onderdeel van inholland.
Hoe bedoel je, betere naam?
Maastricht staat dus in de internationale top 100 universiteiten, nyenrode niet.
Vergane glorie jongens.
pi_102871020
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik -O-
pi_102871244
Tilburg? Het accountancy department is goed en je het een speciale RC track.
pi_102871316
TIlburg, de enige echte universiteit die niet in de top 200 wereldwijden universiteiten zit :P
Nederlandse universiteiten scoren goed
pi_102871360
quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:49 schreef CarltonBanks het volgende:
naar mijn idee is nyenrode beter bekend dan maastricht.

ik ken overigens iemand die daar gestudeerd heeft (en op kamers heeft gezeten), uiteindelijk heeft ze nu 45k schuld bij de abn (als je ff met je bank gaat praten krijg je hier zo een lening voor) en nog iets van 20k bij de ib-groep

daar staat tegen over dat haar start salaris bijna 4000euro was, ze is nu een jaar aan het werk en zit al op 5500, dus die lening is zo afbetaald
Dan heeft ze gewoon erg mazzel gehad, of ze heeft een uitzonderlijk talent.
Het krijgen van een start salaris van 4000 euro heeft niks te maken met nyenrode.
pi_102872721
Nyenrode is zeker een goed aangeschreven opleidingsinstituut, ookal wordt hierboven beweerd van niet. Nyenrode staat niet in de top-200 omdat Nyenrode alleen les geeft in business opleidingen.
Kan je niet een werkgever zoeken die het betaald?
Als je een master in Controlling wil doen moet je volgens mij minimaal 2 jaar werkervaring hebben. Of je een pre-master moet doen weet ik niet zo uit mijn hoofd.
pi_102875080
Ja op Nynerode moet ik eerst een pre-master traject volgen van 1jaar, daarna nog de masterfase van 1.5 jaar.
In het geval Maastricht kan ik direct in het 2 jarig master traject instromen op voorwaarde dat ik een GMAT score bereik van>500 punten.
Is deze GMAT te doen voor een werkende HBOér?

Tilburg biedt volgens mij geen deeltijd opleiding bedrijfseconomie/controlling aan?
pi_102896678
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:52 schreef Levie het volgende:
Ja op Nynerode moet ik eerst een pre-master traject volgen van 1jaar, daarna nog de masterfase van 1.5 jaar.
In het geval Maastricht kan ik direct in het 2 jarig master traject instromen op voorwaarde dat ik een GMAT score bereik van>500 punten.
Is deze GMAT te doen voor een werkende HBOér?

Tilburg biedt volgens mij geen deeltijd opleiding bedrijfseconomie/controlling aan?
Ik ken de GMAT niet. Bovendien ken ik Tilburg niet echt. Ik zou persoonlijk kiezen voor wat het beste staat op je CV. Dat ene half jaartje maakt ook niet heel erg veel uit toch?
pi_102906354
@Ejfaar: dat is waar wat je zegt. Een Gmat toets is vergelijkbaar met een internationale MBA toelatingstoets waar ze je algemene academische business vaardigheden testen zoals engels rapporteren etc.

Probleem is dat misschien mijn werkgever Nyenrode wel wilt vergoeden alleen als ik dan zou besluiten om eerder weg te gaan door gebrek aan doorgroeiperspectieven, ik het volle pond moet terugbetalen en daar wordt je niet echt vrolijk van.(9000,- per jaar)
pi_102906395
DusjNyenrode staat (toch nog) beter op je CV dan Maastricht?
pi_102906955
Dat hangt er een beetje vanaf wie het cv bekijkt.
pi_102907366
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:43 schreef Levie het volgende:
@Ejfaar: dat is waar wat je zegt. Een Gmat toets is vergelijkbaar met een internationale MBA toelatingstoets waar ze je algemene academische business vaardigheden testen zoals engels rapporteren etc.

Probleem is dat misschien mijn werkgever Nyenrode wel wilt vergoeden alleen als ik dan zou besluiten om eerder weg te gaan door gebrek aan doorgroeiperspectieven, ik het volle pond moet terugbetalen en daar wordt je niet echt vrolijk van.(9000,- per jaar)
Hoe lang moet je blijven dan? Is heel normaal dat je een paar jaar moet blijven en anders moet terugbetalen. Gewoon doen en tijd uitzitten. Eventueel een bedrijf zoeken die je schuld wilt overnemen als je echt weg wilt.
pi_102917460
Bedankt voor je reactie
3 jaar en dat is op dit moment te lang voor me.
pi_102922069
Ik denk niet dat Nyenrode nog dezelfde reputatie heeft die het vroeger had toen het nog een interne opleiding voor de toekomstige zakenelite was. Ik zou wel niet voor Maastricht kiezen, hoewel ook ik weinig gecharmeerd ben van hoorcolleges vind ik dat het aantal contacturen daar wel heel erg gering is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-10-2011 18:06:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_102925331
Buiten Nyerode en Maastricht heb ik geen andere opties. mischien NCOI master of financial control?
pi_102943698
De naam Nyenrode stelt weinig meer voor, daar zou ik in ieder geval niet voor betalen. Zeker internationaal is het weinig waard, in Nederland heb je nog een oudere generatie die de naam nog kent. Het is in ieder geval zeker niet meer de "elite opleiding" die het vroeger was, dat was onvergelijkbaar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102947789
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:45 schreef Levie het volgende:
DusjNyenrode staat (toch nog) beter op je CV dan Maastricht?
Nee, Nijenrode staat voor onbekende lees arbeiders goed op je CV. Maar voor Directeuren, Managers, die hebben meestal alleen een aanvullende cursus bij Nijenrode gehad.

Persoonlijk ken ik iemand die op Nijenrode zit, deze doet premaster en mastertraject totaal ongeveer ¤ 26.000,-. Echter is het slagingspercentage op een Nijenrode omstreeks de 97 % terwijl je er binnenkomt op basis van assesment ipv gefundeerde toetsen zoals de VU of UVA (een van de twee) heeft. Daarnaast is het vooral een rijkeluischool, het is niet zozeer een wetenschappelijke academie maar meer een hogeropleidingsinstituut tot manager. Vergeet niet dat je ook nog eens op kamers wilt bij Nijenrode a ¤ 500,- per maand excl je leuke dingetjes.
Het is in totaal erg dure opleiding en daar-en-tegen kan je beter een goede wetenschappelijke opleiding zoeken zoals bij de Technische Universiteiten denk dat je daarmee voor minder geld meer kwaliteit krijgt.

GMAT is een Amerikaanse toets die voor ons vooral op taalgebied erg lastig is, native speakers hebben hierbij duidelijk voordeel. Het wiskundig deel is redelijk tot goed te doen als je enige kennis hebt, is voornamelijk wiskunde B1-achtige vragen. De taalvragen zijn erg breed en gaan vaak om vrij precieze dingen, zoals correct gebruik van voorzetsel en zinsconstructies. Met zes maanden cursus kan je zeker 550 halen als je het 's avonds doet, echter het kost veel discipline.
pi_102949880
Is 550 voldoende? Ik weet eerlijk niet wat de eisen in NL zijn, maar dat is wel erg goed te doen toch?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_102951114
GMAT is taalkundig idd even aanpoten, maar een goede VWO'er met wiskunde/natuurkunde en Engels in het pakket moet m.i. die 550 op een redelijke dag direct kunnen halen.
pi_102951176
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:59 schreef quirigua het volgende:
Nyenrode, opfok school, die zich ten onrechte 'universiteit' laat noemen ; waar je regeltjes leert in plaats van fundament ; how low can one get by cheating prospective students ?
Maastricht is tenminste een eerlijke poging, Nyenrode is niks als show-up-front-glamour, er zit niks achter (jah, Neelie), how far can u get by cheating without fundamentals : héééél far. Kleren van de keizer.
Dat vind ik -O-
Dat is sowieso vaak het geval bij die particuliere opleidingen. Allemaal mooi, glamour en upper class, maar uiteindelijk is het gewoon een ondermaatse opleiding.
pi_102952467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:09 schreef Harmankardon het volgende:
GMAT is taalkundig idd even aanpoten, maar een goede VWO'er met wiskunde/natuurkunde en Engels in het pakket moet m.i. die 550 op een redelijke dag direct kunnen halen.
Alleen hebben de meeste mensen die de toets doen Havo of MBO gedaan en dan ben je nog wel even iets verder verwijdert om het te halen. Daarnaast is op het HBO minimale aandacht voor gedegen Engels onderwijs. VWO'ers hoeven meestal de test niet te maken omdat die toch beginnen op de universiteit.
pi_102963226
Nyenrode is qua bedrijfskunde veruit de beste opleiding van Nederland. Het is nota bene zelf opgericht door de Nederlandse multinationals. Het is inderdaad niet erg wetenschappelijk, maar dat heb je ook niet nodig als je het bedrijfsleven ingaat. Je wordt simpel weg klaar gestoomd voor het bedrijfsleven. Daarbij kijken ze wat bedrijven als Philips, Shell, KLM etc. nu precies willen dat een werknemer kan. Het is verder geen rocket-science of iets dergelijks maar je moet het allemaal toch leren. Bijvoorbeeld hoe je een mooie presentatie geeft of hoe je een net rapport opstelt. Op iedere universiteit krijg je hier wel mee te maken maar dat wordt gewoon even snel behandelt en is verder niet relevant. Nyenrode heeft de beste leraren, en het belangrijkste misschien nog wel, het beste netwerk daarom kom je ook veel makkelijker aan een (goed) betaalde baan. De reden waarom zoveel mensen het halen is ten eerste omdat bedrijfskunde zoals gezegd geen rocket-science is. Als je eraan begint - en het hoge collegegeld betaald - heb je wel voldoende motivatie en de uren dat je voor een vak moet blokken zijn in geroosterd. Zo haal je het allemaal wel.

De mensen die deze opleiding hebben gevolgd, kunnen ook werkelijk iets dus als je het kan betalen dan zou ik het zeker overwegen. Zodoende krijg je een mooi start in je carrière en heb je een stevige basis. Hoe ver je het vervolgens schopt hangt van geluk en iemands verdere kwaliteiten af. Garanties heb je verder niet maar je heb wel een voordeel ten opzichte van andere bedrijfs-kunde/economisch studenten in Nederland. Hoe oneerlijk het ook is. Dit is nu eenmaal het voordeel van een privéschool.
pi_102967411
Als mijn werkgever nyenrode niet wilt betalen wat is dan een goed alternatief? ik woon in de buurt van Venray (Limburg) en Amsterdam/Rotterdam is not done in deeltijd voor me. Nijmegen heeft alleen bedrijfskunde maar geen Bedrijfseconomie in haar CV staan.
Tilburg (Tias Nimbas is qua prijs hetzelfde als Nyenrode dus dat valt ook af. Maastricht zit ik als HBO'er met de GMAT toest te kijken.

Iemand raad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')