Hoeveel verspringing heb je ??? Gaat het om 2 of 10 cmquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:10 schreef Niowskie het volgende:
Ik ben van plan een woning te kopen. Deze woning heeft een uitbouw, de muur verspringt bij de uitbouw iets naar binnen t.o.v. de oorspronkelijke muur. Hierdoor heb is deze muur dus niet 1 vlakke wand.
Nu wil ik graag een lang (laag) meubel waar onder andere mijn TV op komt. (zie afbeelding) waarbij dit meubel ongeveer 1 a 1,5 meter in het oorspronkelijke huis komt.
Dit deel van het meubel zal hierdoor niet tegen de muur aan geplaatst kunnen worden.
Nu heb ik al bedacht om de (uitgebouwde) muur te verlengen (woning wordt hierdoor heel klein stukje kleiner, maar is te verwaarlozen) maar dit komt niet mooi uit bij de keuken.
Verder al bedacht een meubel om maat te laten maken, maar dat zal wel in de papieren lopen.
Iemand een ander idee?
[ afbeelding ]
Zo.. Vind ik best weinig 500 euro. Dat doe jij inclusief materiaal? (hout, gips, elektra, eventuele aan te schaffen gereedschappen en het stucen/verven van het geheel??) Zie ik mijzelf nog niet zo snel doen als bescheiden klusser voor dat geld. Misschien als je alle gereedschappen al hebt liggen en alleen materiaal nodig hebt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:24 schreef error_404 het volgende:
Dus dan hebben we het over max 500 euro om de wand te verlengen en 1700 voor een kant en klaar meubel, of 2200,- voor een maatwerkmeubel.
500 euro om die wand 10 op te dikken, haal je makkelijk, hou je geld over.
2200 euro voor een maatwerk kast is erg krap, of je moet iemand kennen die in een houtwerkplaats werk...
gipsplaat 200 x 60 x 0,95 = 4,30 euroquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:40 schreef AlphaRP het volgende:
[..]
Zo.. Vind ik best weinig 500 euro. Dat doe jij inclusief materiaal? (hout, gips, elektra, eventuele aan te schaffen gereedschappen en het stucen/verven van het geheel??) Zie ik mijzelf nog niet zo snel doen als bescheiden klusser voor dat geld. Misschien als je alle gereedschappen al hebt liggen en alleen materiaal nodig hebt.
Als je het gereedschap niet hebt, ben je ook geen klusser en moet je het -dus- niet zelf gaan doen. Dat loopt uit op teleurstellingen. Als je voor elke klus hier op het forum de kosten van nieuw aan te schaffen gereedschap gaat meeberekenen, zit je niet op het goede forum, me dunkt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:18 schreef AlphaRP het volgende:
Geverfd gips vind ik nou niet echt het summum van goede afwerking, zeker niet als TS overweegd een meubeltje van 1700 euro te kopen. Wil je de (hele wand) weer stucen, moet je elektra naar voren brengen en TS geeft zelf al aan dat de aansluiting op de keuken niet mooi is. Dan komt er misschien nog wel meer bij kijken dan alleen materiaal. Vergeet ook niet dat je maar wel even al het gereedschap in huis moet hebben. Jij zet blijkbaar een wandje zonder fatsoenlijke waterpas? En verf je het regelwerk vast aan de muur of moet daar nog een boorapparaat () aan te pas komen. Vaak komt er net iets meer bij kijken dan alleen een beetje hout en gips. Reken ook mee dat tijd ook geld is..
WAAROM moet de electra naar voren? Maar vooruit, een design stopcontact van 30 euro en electrakabel van 25 euroquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:18 schreef AlphaRP het volgende:
Wil je de (hele wand) weer stucen, moet je elektra naar voren brengen
Wij reageren op jouw post dat 500 te weinig is, niet op TSquote:en TS geeft zelf al aan dat de aansluiting op de keuken niet mooi is.
Net wat error_404 zegt, een beetje klusser heeft gereedschap, anders komt ie hier niet.quote:Dan komt er misschien nog wel meer bij kijken dan alleen materiaal. Vergeet ook niet dat je maar wel even al het gereedschap in huis moet hebben. Jij zet blijkbaar een wandje zonder fatsoenlijke waterpas?
Meneer is tandarts. Ik denk dat je een boorhamer bedoelt.quote:...een boorapparaat..
Ik snap dat het moeilijk is om te denken aan situaties anders dan ideaal en dat je aanneemt dat iedereen hier een ervaren klusser is en als er staat "boorapparaatquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:39 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
WAAROM moet de electra naar voren? Maar vooruit, een design stopcontact van 30 euro en electrakabel van 25 euro
[..]
Wij reageren op jouw post dat 500 te weinig is, niet op TS
[..]
Net wat error_404 zegt, een beetje klusser heeft gereedschap, anders komt ie hier niet.
[..]
Meneer is tandarts. Ik denk dat je een boorhamer bedoelt.
Maar ff serieus:
Door eerst een tekeningetje op papier te zetten, kan TS kijken wat voor materiaal hij nodig heeft.
Hierna kan hij gaan rondshoppen.
Je zegt wel, tijd is geld, maar de meeste van deze klussen gebeuren in het weekend.
TS vraagt een vriend/buurman om mee te helpen in het weekend die als dank een krat bier krijgt.
Eventueel gereedschap wat ontbreekt kan desgewenst gehuurd worden bij Boels ( of de gamma, etc, etc ), en je doet een leuke kluservaring op!
Als het geld mag kosten, zou ik ook voor het meubel gaan, das 10x zo chique!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:57 schreef AlphaRP het volgende:
[..]
Ik snap dat het moeilijk is om te denken aan situaties anders dan ideaal en dat je aanneemt dat iedereen hier een ervaren klusser is en als er staat "boorapparaat" dat het lastig is om hierbij aan de gamma reclame te denken. Maar mijn enige punt was dat de TS niet zomaar denkt dat hij zo ff een wandje zet zonder een plan van aanpak te maken en goed te bedenken of hij alles hiervoor in huis heeft en hoe het resultaat word. Zeker gezien de uitspraak van TS "Max. 2.200, maar dan moet het ook wel 'af' zijn. ", geeft wel aan dat zijn eisen qua afwerking hoog zijn als hij zoveel voor een tv meubel uit wil geven.
Verder als ik zelf een advies aan TS mag geven vanuit mijn persoonlijke mening: Laat een meubel maken of bouw er zelf een. Vind ik persoonlijk veel mooier dan een lange rechte muur. Beetje speels element in de kamer mag best toch?
Ik bedoelde die reclame van de landmacht, geschikt/ongeschikt, was in een bouwmarkt.Vandaar mijn link met gamma, helaas niet te vinden op youtube. Moest er altijd erg om lachen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:02 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als het geld mag kosten, zou ik ook voor het meubel gaan, das 10x zo chique!
( En ik ben geen fan van de gamma, ken de reclame niet! [ afbeelding ]
Klopt, dit is precies de reden waarom ik deze optie niet ideaal vind (nog los van het kostenaspect)quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:59 schreef hugsy33 het volgende:
ik zou persoonlijk die muur zelf aanpakken, je kan nu wel een apart meubel laten maken (wat ook nog eens veel duurder is), maar als je over een tijdje de inrichting zat bent en bv de bank tegen die muur wilt heb je t zelfde probleem weer
Het muurtje zal ik niet zelf gaan plaatsen (ik ken mijn beperkingen) dus dat laat ik doen.quote:De rest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |