Dat denk ik ook, als hij daarmee klaar is kan hij meteen ( of die vele andere moderatorenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:10 schreef Nibb-it het volgende:
ErwinRommel is vast met zijn nieuwe poes aan het spelen (no pun)
De 29e is er weer een beurs in Duiven, misschien ga ik nog wel even kijken daar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
Heb jij nog wat tips of data voor militaire beurzen etc?
Verder kan je het WO2forum in de gaten houden, daar komen ook vaak data voorbij.quote:De Militariabeurs van en voor verzamelaars met vele standhouders uit binnen en buitenland met een ruim assortiment aan diverse Militaria van alle tijden ( Engels, Nederlands, Duits, Frans, Amerikaans etc. etc.)
Entree: 1,00 p.p. Kinderen t/m 12 jaar onder begeleiding gratis !
Locatie: Zalencentrum CCOG, Kastanjelaan 2, 6921 ES, Duiven (Gld)
Aanvang: 09.45 Einde: 13.00
Beurs-agenda 2011:
29 Oktober
26 November
31 December
bron
Waarom is die beurs daar al om 13:00 afgelopen? ik vind het nogal erg vroeg voor de zondag, vooral als je een afstandje moet rijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:25 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De 29e is er weer een beurs in Duiven, misschien ga ik nog wel even kijken daar.
[..]
Verder kan je het WO2forum in de gaten houden, daar komen ook vaak data voorbij.
Nja met zulke beurzen is het zo dat iedereen altijd al vroeg komt omdat alle 'leuke' (zeldzame) stukken anders al weg zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Waarom is die beurs daar al om 13:00 afgelopen? ik vind het nogal erg vroeg voor de zondag, vooral als je een afstandje moet rijden.
Ik ben nog nooit op een militaire 'koop' beurs geweest, maar komen de mensen daar in uniform ofzo?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nja met zulke beurzen is het zo dat iedereen altijd al vroeg komt omdat alle 'leuke' (zeldzame) stukken anders al weg zijn.
Het is het stuk rijden en de toegangsprijs imo wel waard, zie zo'n beursje maar als een museum waar je alles rustig mag aanraken en bekijken. En uiteraard het mensjes kijken
Neuh dat niet, maar ik vind het altijd wel leuk mensjes kijken daar. Af en toe kom je wel een verdwaalde neo tegen, maar zulke types worden meestal aan de deur geweerd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op een militaire 'koop' beurs geweest, maar komen de mensen daar in uniform ofzo?
Ze verkopen niets van Nazi Duitsland?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Neuh dat niet, maar ik vind het altijd wel leuk mensjes kijken daar. Af en toe kom je wel een verdwaalde neo tegen, maar zulke types worden meestal aan de deur geweerd.
Oh juist wel, ik bedoelde meer dat ongure types vaak buiten de deur gehouden worden. Door neonazi's is de reputatie van 'het verzamelen' enigszins besmeurd geraakt. Ook gaan zo de mooie stukken in een collectie van een verzamelaar die verstand van zaken heeft en niet op het altaar van één of andere Hitler-worshipper.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Ze verkopen niets van Nazi Duitsland?
Ik vraag dat omdat ze op die 'militaire stands' op de vrije markt in Cuijk ook wel van dat Duitse spul hadden, maar niet in het openbaar, dat was alleen voor geinteresseerden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh juist wel, ik bedoelde meer dat ongure types vaak buiten de deur gehouden worden. Door neonazi's is de reputatie van 'het verzamelen' enigszins besmeurd geraakt. Ook gaan zo de mooie stukken in een collectie van een verzamelaar die verstand van zaken heeft en niet op het altaar van één of andere Hitler-worshipper.
Op zo'n beurs vind je vooral Duits, Amerikaans en Commonwealth, af en toe staat er wel een handelaar die wat Nederlands heeft liggen.
Omdat het meeste materiaal door de bezetter geconfiskeerd is. Originele legeraanmaak is hierdoor bijna onvindbaar en zeer prijzig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik vraag dat omdat ze op die 'militaire stands' op de vrije markt in Cuijk ook wel van dat Duitse spul hadden, maar niet in het openbaar, dat was alleen voor geinteresseerden.
Waarom is er zo weinig Nederlands waar te vinden?
Ze moesten in augustus 1940 alles inleveren, wat ik weet, maar wie dat beheerde is mij niet bekend, het leger moest heel snel afbouwen na de capitulatie, wat er met die 100.000+ uniformen gebeurde heb ik eigenlijk nooit geweten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Omdat het meeste materiaal door de bezetter geconfiskeerd is. Originele legeraanmaak is hierdoor bijna onvindbaar en zeer prijzig.
Buitenmodel uniformen (vooral officieren) en kepies kom je meer tegen. Dit waren geen staatseigendommen maar private aankopen en konden dus niet in beslag genomen worden na de capitulatie.
Hierrrrquote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:03 schreef Clan het volgende:
Allereerst, waar zijn de moderatoren van dit topic toch?
Het meeste is vermaakt naar Duitse uniformen. In mijn collectie bijvoorbeeld heb ik een tijdje een originele Nederlandse veldmuts gehad met Duitse distinctieven erop.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Ze moesten in augustus 1940 alles inleveren, wat ik weet, maar wie dat beheerde is mij niet bekend, het leger moest heel snel afbouwen na de capitulatie, wat er met die 100.000+ uniformen gebeurde heb ik eigenlijk nooit geweten.
Van die Landverks wist ik, maar van de uniformen heb ik nooit iets over gelezen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het meeste is vermaakt naar Duitse uniformen. In mijn collectie bijvoorbeeld heb ik een tijdje een originele Nederlandse veldmuts gehad met Duitse distinctieven erop.
De Landsverks en DAF M.39 pantserwagens zijn terecht gekomen bij de 227. ID en 254. ID en zijn ingezet geweest in onder andere België, Frankrijk en aan het Oostfront. In België en Rusland werden er twee voertuigen verloren. De rest is in Rusland gestrand/achtergebleven door gebrek aan onderdelen.
Nog 2 te gaanquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:00 schreef Clan het volgende:
[..]
Kijk! daar hebben we al één moderator
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |