abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:17:47 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753270
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:18:34 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nee jij post overal gewoon als jij! Leuk dat je even buurt trouwens, wie geht's? Bevalt je baantje? O+
Hehe, ja vrij schaamteloos :') ik ga er gewoon vanuit dat mensen die ik van hier op fb heb hun mond daar wel houden, en dan mag van mij iedereen het gewoon weten.

Verders goed :Y ik had vandaag een weerbaarheidstraining (ik ben te lief voor de klanten), was interessant! Kent iemand de kernkwadranten van Ofman? Echt een eyeopener! :o

En met jou dan? Nog aan het solliciteren? Wil het al een beetje lukken? Anytime soon?
Ik O+ je sig over die gedeelde meh trouwens _O- _O_
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:21:23 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102753474
Gedeelde mooh is halfvolle mooh!

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:24:14 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753623
:D!
pi_102753641
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:24:40 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753646
Die koei is echt megacreepy! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Hehe, ja vrij schaamteloos :') ik ga er gewoon vanuit dat mensen die ik van hier op fb heb hun mond daar wel houden, en dan mag van mij iedereen het gewoon weten.

Verders goed :Y ik had vandaag een weerbaarheidstraining (ik ben te lief voor de klanten), was interessant! Kent iemand de kernkwadranten van Ofman? Echt een eyeopener! :o

En met jou dan? Nog aan het solliciteren? Wil het al een beetje lukken? Anytime soon?
Ik O+ je sig over die gedeelde meh trouwens _O- _O_
Weerbaarheidstraining klinkt interessant! :Y Ik ken het niet, die Ofman!

Ik ben pas op vakantie geweest in Barcelona, nu ga ik weer met goeie moed verder solliciteren! Althans, dat is het plan :+ Ik zie de laatste tijd bar weinig vacatures die op mij aansluiten, lijkt wel! Maar dat komt vast wel weer. Moet ook weer even uit de vakantiemodus :D En heb een tijdelijk uitzendbaantje als tekstschrijver (thuiswerk), dat gaat best prima!

De sig is *insert copyright icoontje* Cocoface! O+ En de Mucho plezieros komt van V1z0Rmans :7
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:25:01 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102753669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:24 schreef Kolonia het volgende:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Ah kijk aan :D Het mocht dus gewoon :@ :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:25:38 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102753702
Ik wist het niet! Hoi VMW O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:26:10 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753735
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
:W

VMW had hier ook al wel eens gemeld dat ze onder een kloon in het 'als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' postte toch?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:27:44 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102753827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Die koei is echt megacreepy! :D

[..]

Weerbaarheidstraining klinkt interessant! :Y Ik ken het niet, die Ofman!

Ik ben pas op vakantie geweest in Barcelona, nu ga ik weer met goeie moed verder solliciteren! Althans, dat is het plan :+ Ik zie de laatste tijd bar weinig vacatures die op mij aansluiten, lijkt wel! Maar dat komt vast wel weer. Moet ook weer even uit de vakantiemodus :D En heb een tijdelijk uitzendbaantje als tekstschrijver (thuiswerk), dat gaat best prima!

De sig is *insert copyright icoontje* Cocoface! O+ En de Mucho plezieros komt van V1z0Rmans :7
O+ Barcelona O+

Wel een goeie om er even tussenuit te piepen en daarna met frisse moed verder te gaan.
Heb je eventueel ook ander soort werk waar je naar solliciteert? Thuiswerk is in elk geval goed om je in de flow te houden ^O^
pi_102753845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:W

VMW had hier ook al wel eens gemeld dat ze onder een kloon in het 'als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' postte toch?
:Y

Maria, ik zie je PM niet. :'(
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:29:25 #12
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_102753921
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Dacht ik al! *O* nadat ik de Slankie-PM-lijst had bekeken :+.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_102753973
:W Koloon!

Interessant, die Ofman! :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:32:09 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:28 schreef Kolonia het volgende:

[..]

:Y

Maria, ik zie je PM niet. :'(
Het was een DM! Daar ging het dus mis _O-
pi_102754184
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:32 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Het was een DM! Daar ging het dus mis _O-
Oh, dat ding dat ik onderin beeld kreeg en toen opeens weg was. :D
Kan ik dat nog terugvinden ergens?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:35:47 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

O+ Barcelona O+

Wel een goeie om er even tussenuit te piepen en daarna met frisse moed verder te gaan.
Heb je eventueel ook ander soort werk waar je naar solliciteert? Thuiswerk is in elk geval goed om je in de flow te houden ^O^
Barcelona was idd heel tof O+

Oh ik solliciteer op van alles! :D Ik zou op literatuur-achtige dingen solliciteren als die er waren :+ Verder zoek ik in de richting van communicatie (tekstschrijven e.d.), secretarieel werk (heb ik wat ervaring in :7 ), ondersteunend werk bij onderwijsinstellingen, dingen in de cultuur/non profit sector, etcetera :D Helaas zijn dit allemaal best populaire velden geloof ik :+

Ik vegeteer wel een beetje thuis, maar ik doe gelukkig leuke dingen in de weekenden en doordeweeks kom ik voornamelijk nog buiten voor boodschappen en sport :7 Achja, als ik een baan heb wil ik vast weer thuiszitten! :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:36:24 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102754280
't Is echt zo jammer dat je zo ver woont Maria!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:36:34 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:34 schreef Kolonia het volgende:

[..]

Oh, dat ding dat ik onderin beeld kreeg en toen opeens weg was. :D
Kan ik dat nog terugvinden ergens?
Heeeelemaal bovenin beeld, naast je PM-envelopje, staat een linkje naar je DM-inbox getiteld 'dm'! :7
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:38:19 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vegeteer wel een beetje thuis, maar ik doe gelukkig leuke dingen in de weekenden en doordeweeks kom ik voornamelijk nog buiten voor boodschappen en sport :7 Achja, als ik een baan heb wil ik vast weer thuiszitten! :+
Herkenbaar :') en inderdaad, nu geniet ik echt van een middag vrij en van mn weekends O+

Is het een optie om je thuiswerk in de bibliotheek of in een cafe te doen als je een laptop hebt?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:45:14 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102754728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is echt zo jammer dat je zo ver woont Maria!
XMert O+ Ik zou graag jouw slechter geklede collega zijn! :D :+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Herkenbaar :') en inderdaad, nu geniet ik echt van een middag vrij en van mn weekends O+

Is het een optie om je thuiswerk in de bibliotheek of in een cafe te doen als je een laptop hebt?
Hmm ik heb er wel internet voor nodig, dus dat is afhankelijk van de aanwezigheid van Wi-fi! Misschien eens uitzoeken hoe dat zit bij de bieb :D Al heeft het ook wel wat dat ik hier gemakkelijk thee kan fixen enzo :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:46:33 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

XMert O+ Ik zou graag jouw slechter geklede collega zijn! :D :+

[..]

Hmm ik heb er wel internet voor nodig, dus dat is afhankelijk van de aanwezigheid van Wi-fi! Misschien eens uitzoeken hoe dat zit bij de bieb :D Al heeft het ook wel wat dat ik hier gemakkelijk thee kan fixen enzo :+
Ja true, ook goedkoper enzo, maar soms is het wel fijn om even je huis uit te zijn :Y

En in een bibliotheek ben ik dan ook meer geneigd om te werken ipv te fok!ken :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 22:47:15 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_102754822
Vind het trouwens best netjes van mezelf, ik kan op mn werk wel op fok!, maar ik heb tot nu toe nog maar een paar keer even gespiekt in een topic als ik nieuws verwachtte ofzo, maar nooit ingelogd.
pi_102754988
VMW! O+ ik had die link echt nooit gelegd...
Kwak
  Vis een optie? woensdag 5 oktober 2011 @ 23:01:11 #24
70532 loveli
N
pi_102755459
quote:
Sorry voor de suspense!
ik ben VMW. 8-)
Dat hoopte ik al ;) Gaat goed begrijp ik?
crap in = crap out
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:01:35 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102755479
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:46 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja true, ook goedkoper enzo, maar soms is het wel fijn om even je huis uit te zijn :Y

En in een bibliotheek ben ik dan ook meer geneigd om te werken ipv te fok!ken :')
Hehe dat is wel zo! Ik heb wel wat moeite met exclusief met werk bezig zijn, vooral omdat mijn huidige tekstschrijfklusje meer productiewerk is zeg maar :+ Dus ik werk in korte bursts van snelle activiteit per tekst :') Uiteraard klok ik alleen de tijd die ik echt bezig ben met werken :Y Maar ze zijn wel tevreden over mij, dat is fijn O+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vind het trouwens best netjes van mezelf, ik kan op mn werk wel op fok!, maar ik heb tot nu toe nog maar een paar keer even gespiekt in een topic als ik nieuws verwachtte ofzo, maar nooit ingelogd.
Dat is inderdaad heel netjes! :Y Bij mijn vorige werk postte ik wel als ik in m'n eentje in een kamertje zat, als afwisseling van het eindeloze gegoogle :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')