Berend. | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:50 |

Wat is Lord of Uberdark?
SPOILER Lords of Uberdark (tentative title) is a 3D mining & building game that I'm currently writing, much like Infiniminer and its more prominent cousins. It's still in an early stage of development (pre alpha), but already has most of the core functionality and a handful of features that set it apart -- especially smooth terrain and cartoon-style rendering. It also does nice texture blending, animated water, raytraced lighting, random terrain generation, ore veins, and a bunch of other stuff. Wat kan je allemaal verwachten?
SPOILER The plan is to get it finished! Pronto! Right now, my to do list looks sorta like this...
Better collision detection & resolution Grappling hook object Material hardness Skeletal physics Dorfs Goblins Multiplayer support Tree object Better fluid simulation Better torch object Furnace object
Anvil object Item making system Weapons Armor Ships & Cannons Other fun stuff
Main goal at this stage is to have a team-based game pitting Dorfs against Goblins, with RTS elements like resource gathering and base building -- along with first person combat.
Funding will help me to spend less time on work-work and more time on game-work, which will translate into a quicker release and better end product. May also hire an assistant, but we'll see... Hoe ziet het er nu uit? 
SPOILER Tutorials
SPOILER Plaatjes:
SPOILER Wie is de ontwikkelaar?
SPOILER Hi -- my name is Aaron Bishop. I'm a self-taught programmer and artist, and I've been writing videogames my entire life. Two of my better known works are Egoboo and SoulFu -- and NetHack and Secret of Mana are the biggest influences on my work. Samenvatting door Pixiio Deze game is gemaakt door Aaron Bishop. De game begon met een actie via Kickstarter waarmee de ontwikkelaar 22.000 euro heeft opgehaald. Er zijn ongeveer 16.000 mensen die deze game hebben gekocht. Het is nog een pre-order, maar zo ongeveer iedere week krijg je update's. Van muziek, tot plaatjes van de nieuwe update, tot een link naar de download van de nieuwe alpha. De game kost nu ongeveer 10$, en is te koop via LordsofUberdark.com. Je kan hier met paypal betalen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Berend. op 05-10-2011 19:58:13 ] |
JaimyLee | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:57 |
22000 euro was het toch? Er staat 2200 in je samenvatting 
quote: Lijkt me een vette game trouwens  |
Berend. | woensdag 5 oktober 2011 @ 19:58 |
quote: Dankje, aangepast  |
Stokstaart | woensdag 5 oktober 2011 @ 20:06 |
Kutzooi ik heb alleen Ideal en geen Paypal |
._HAAK_. | woensdag 5 oktober 2011 @ 20:55 |
Best geinig, ook maar volgen  |
Berend. | woensdag 5 oktober 2011 @ 21:37 |
quote: Leuk om te horen! Het is inderdaad erg potentieel ja  |
rijsttafel | woensdag 5 oktober 2011 @ 21:48 |
Het spel lijkt me cool, maar laat ik het hier ook nog maar even zeggen: Lords of Uberdark, wat een kutnaam  |
._HAAK_. | woensdag 5 oktober 2011 @ 22:59 |
quote: Wat ik ook dacht, meer een naam voor een runescape poppetje. |
Berend. | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:00 |
Je kan ook Cubes bouwen, maakt het wel wat makkelijker  |
Berend. | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:05 |
Wat trouwens wel leuk is dat je ook de ontwikkelaar kan emailen met ideeen enzo. Grootte kans dat hij er wel iets van toevoegd  |
rijsttafel | donderdag 6 oktober 2011 @ 09:06 |
quote: Deed me ook denken aan Hordes of The Underdark (Neverwinter Nights), wat trouwens een toffe game was. |
Ceees2 | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:56 |
Bouwen is wel kut |
Berend. | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:56 |
quote: Valt reuze mee, het is wel écht anders dan bijvoorbeeld Minecraft ja. |
Berend. | maandag 10 oktober 2011 @ 20:50 |
Nieuwe update! 


Die Goblins  |
Berend. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:50 |
quote: Added sun and moon Added automatic zombi spawn Added automatic day/night cycle Added code to crossfade music Added system for modelized material types (torch/spike) Added spike model Added torch model / removed firepot Added grimstone material type Added crystal rock material type (undiggable) Added music system Added ogg vorbis support Added rudimentary sound system Added directory structure Added Windows icon Added roots material type Added first-round fluid simulation Added inverse mouse option Added swimming and submersion Changed lighting system to handle lights more efficiently Changed random terrain generator to handle larger maps Changed trees to be choppable Changed fluid rendering system again (shore) Changed fluid rendering system again (depth) Changed pick so it damages zombies Improved improvement to improve distance =P Changed terrain rendering to improve distance Changed material hardness system Fixed bug with material collection Fixed zombi attack bug Fixed problem with TGA files not respecting origin
|
dnbrainwash | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:36 |
Fixed problem with TGA files not respecting origin
Veel mensen hebben daar last van, geen respect hebben voor origin.  |
Berend. | zondag 16 oktober 2011 @ 22:47 |
quote: Origin  |