abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102718601
Hallo Allemaal,

Ik ben onlangs gestart met de opleiding PW niv. 4 en ik loop meteen tegen iets aan.
De bedoeling is dat ik 2 inhoudelijke en 2 persoonlijke leerdoelen moet opstellen en daar moet ik de SMART voor gebruiken .

Het lukt me maar niet om mijn leerdoelen zo op te stellen, dat ze voldoen aan de 'SMART'!

Mijn leerdoelen zijn:

• Ik kan binnen 4 weken een complete activiteitenprogramma (die aasluit bij de oudere kinderen) realiseren.

• Ik kan zo omgaan met mijn perfectionisme dat het mij en mijn collega's niet blokkeert. (Ik kan mijn werk niet laten liggen of overhandigen aan een ander want ja ik kan dit beter)

• Ik kan met de juiste houding mijn collega's feedback geven. (Ik kan bot overkomen)

• Ik kan zelfstandig en op beroepsmatig niveau een theemiddag organiseren waarbij ik de ouders toespreek over de afgelopen activiteiten. (ik ben onzeker als het gaat om gesprekken voeren met ouders)

Kan iemand mij hier aub mee helpen, ik wil dit zo formuleren dat het aan de eisen van een smart voldoet?
Tips, voorbeelden etc. alles is welkom!
pi_102718858
Google, en doe je eigen huiswerk.
Ik ben terug.
pi_102719010
Waarom zou ik dit onderwerp googlen als mensen die ervaring hebben, in het formuleren van smartdoelen mij hierbij kunnen helpen.

Toch bedankt voor je onzinnge reactie!
Je moet je tijd toch ergens in steken hé.
pi_102719027
• Ik kan binnen 4 weken een complete activiteitenprogramma (die aasluit bij de oudere kinderen) realiseren.

niet smart want:
'complete' is niet Meetbaar
'oudere kinderen' is niet Specifiek

Ik kan zo omgaan met mijn perfectionisme dat het mij en mijn collega's niet blokkeert
niet smart want:
niet tijdsgebonden
wat is blokkeren? niet specifiek
pi_102719211
Ik kan binnen 4 weken een activiteitenprogamma opstellen voor kinderen van 8 tot 12 jaar dat zal plaatsvinden in de herfstvakantie.

Ja de tweede leerdoel vind ik lastig om te formuleren.
pi_102719252
Mag mijn smartdoel ook bestaan uit meer dan 3 regels ? Ik kan het beter formuleren als ik meer tekst mag gebruiken ?
pi_102719267
Damn hopelijk ga jij mijn kinderen nooit lesgeven....
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_102719352
Ach, tegen die tijd zullen jouw kinderen heel wat van mij leren.
pi_102719355
smart doelen opstellen tips
zorg dat ze
Specifiek
Meetbaar
Acceptabel
Realistisch
Tijdsgebonden
zijn? dan heb je je smart, dus ga na of het al het bovenstaande bevat en voilla?
pi_102719596
Doelstelling 1 (vakinhoudelijk): Ik kan voor het eind van dit jaar een activiteitenprogramma organiseren dat aansluit bij de doelgroep van 8 tot 12 jaar.

Specifiek: Als ik dit zo lees is het voor mij duidelijk.
Meetbaar: Dit is te controleren zodra ik een activiteit heb uitgevoerd
Aanvaardbaar : Mijn collega's bieden mij deze mogelijkheid aan
Realistisch Herfstvakantie begint er aan te komen, dus ik kan een activiteiten programma voor de herfstvakantie
Tijdsgebonden: Voor het eind van dit jaar
pi_102719706
Het is acceptabel ipv aanvaardbaar (betekent eigenlijk hetzelfde). Lees de volgende link ff goed door. Dan móet alles duidelijk zijn.
http://www.carrieretijger(...)doelen-stellen/smart
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 00:45:10 #12
66083 Platina
78th Element
pi_102719748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:39 schreef Kroella het volgende:
Doelstelling 1 (vakinhoudelijk): Ik kan voor het eind van dit jaar een activiteitenprogramma organiseren dat aansluit bij de doelgroep van 8 tot 12 jaar.

Specifiek: Als ik dit zo lees is het voor mij duidelijk.
Meetbaar: Dit is te controleren zodra ik een activiteit heb uitgevoerd
Aanvaardbaar : Mijn collega's bieden mij deze mogelijkheid aan
Realistisch Herfstvakantie begint er aan te komen, dus ik kan een activiteiten programma voor de herfstvakantie
Tijdsgebonden: Voor het eind van dit jaar
Nee.

Specifiek, aanvaardbaar en realistisch zijn fout.
pi_102719767
Ik geef het op!

Slaap lekker allemaal
pi_102720281
Doelstelling 1 (vakinhoudelijk): Ik kan dit jaar een activiteitenprogramma opstellen en uitvoeren voor de doelgroep van 8 tot 12 jaar.

Specifiek: Ik heb de ervaring van het organiseren van een activiteitenprogramma van de doelgroep 8 tot 12 jaar nooit van dichtbij ervaren. Als pedagogisch werker vind ik het belangrijk dat ik voor alle doelgroepen een activiteiten programma kan opstellen en uitvoeren.

Meetbaar: Aan de hand van de toekomstige planningen en vooral aan het naleven van die planningen is te zien of het doel behaald is.

Acceptabel: Naar mijn idee is dit doel zeker acceptabel. Ik denk dat ik mij er even in moet verdiepen en dit moet bespreken met collega’s die ervaring hebben in het organiseren van activiteiten voor de doelgroep van 8 tot 12 jaar.

Realistisch: Dit doel is realistisch. Met de nodige inzet is het goed haalbaar.

Tijdgebonden: Dit doel zal behaald moeten worden tijdens het jaar 2011.

Als dit nog wordt afgekeurt dan weet ik het ook niet meer!
pi_102731770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 01:05 schreef Kroella het volgende:

Als dit nog wordt afgekeurt dan weet ik het ook niet meer!
_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:27 schreef Patroon het volgende:
Damn hopelijk ga jij mijn kinderen nooit lesgeven....
Dit dus.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_102821373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 00:25 schreef Kroella het volgende:

Ja de tweede leerdoel vind ik lastig om te formuleren.
Ik snap wel dat jij het formuleren lastig vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')