Ik ook maar ik heb altijd cash in mijn zak en hou graag de keuzevrijheidquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Ms_Furious het volgende:
Sinds het lezen van de Handmaid's Tale van Margaret Atwood, word ik ook altijd een beetje nerveus van dit soort berichten. Ondanks dat ik zelf eigenlijk vooral elektronisch betaal.
Ze zijn met enige regelmaat in het nieuws hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:21 schreef Jahr00n het volgende:
Hoevaak heb jij zo'n storing gehad? Ik nog nooit in ieder geval, dat tweede punt lijkt me een beetje overdreven.
Straks wordt je portemonnee gerold, moet je 5 dagen wachten voor een nieuwe pas. Oeps.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef Diemux het volgende:
Hier heeft de dekamarkt 3 van de 6 kassa's omgetoverd naar pin kassa. Enkel betalen met pin, geen geld opnemen etc. Werkt eigenlijk best goed en lekker snel.
Ja maar dan is mijn cash geld ook wegquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Straks wordt je portemonnee gerold, moet je 5 dagen wachten voor een nieuwe pas. Oeps.
Maar dat kan je nog halen met je paspoort bij de lokale bank. Heb ik onlangs nog moeten doenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:40 schreef Diemux het volgende:
[..]
Ja maar dan is mijn cash geld ook weg
Ik wil nu even de gelegenheid nemen om te zeggen dat het de NWO niet gaat om geld. Maar om fysieke objecten zoals goud, panden, patenten enz. Geld is van zichzelf niks waard. Daarom komt er ook eens in de zoveel tijd een financiele crisis voorbij zodat de aller rijkste goedkoop bedrijven, huizen en andere dingen die van stijgende waarde zijn op te kopen. Want geld blijft altijd dalen in waarde.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef new_moon het volgende:
hoe minder geld cash in omloop is hoe meer de banken er weer aan verdienen. En aangezien de banken nog niet klaar zijn met het vergaren van krankzinnig veel geld, willen ze de cashless society ook nog eventjes invoeren. bah, nwo & alles.
Yep, ik neem aan dat je deze ontwikkelingen allang door had.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:04 schreef Plastic_zak het volgende:
Nog meer controle![]()
De volgende stap is een onderhuidse RFID-chip? Dit begint heel ernstig te worden.
En dat geld kunnen ze niet gebruiken om fystieke objecten te kopen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:44 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ik wil nu even de gelegenheid nemen om te zeggen dat het de NWO niet gaat om geld. Maar om fysieke objecten zoals goud, panden, patenten enz. Geld is van zichzelf niks waard. Daarom komt er ook eens in de zoveel tijd een financiele crisis voorbij zodat de aller rijkste goedkoop bedrijven, huizen en andere dingen die van stijgende waarde zijn op te kopen. Want geld blijft altijd dalen in waarde.
Helemaal waar, natuurlijk. Maar, punt is, deze mensen hebben al het geld alquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:15 schreef heegenees het volgende:
[..]
En dat geld kunnen ze niet gebruiken om fystieke objecten te kopen?
Rockafellar (of hoe spel je het) zei ooit: Give me the power to create money and I won't care who makes the rules.
Met geld controleer je alles in de wereld aangezien je met geld alles kunt kopen en mensen hopeloos egoïstische dieren zijn die enkel naar hun eigen winst kijken en amper vanuit 'de mensheid' denken.
Ik heb een half uur bij de kassa van de Appie gestaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:03 schreef jogy het volgende:
Om het maar even te benadrukken dat zelfs in het beste niet samenzweerderige geval waar we allemaal slaven worden van een digitale 'geld'stroom die op willekeur uitgezet kan worden heeft het deze week weer eens flink gestoord op het PIN netwerk waardoor 30/40% van de transacties faalde. Oeps.
Hoe meer winst voor de banken, hoe beter het voor mijn pensioenfonds is, dat heeft nl aandelen ING én ABN in eigendom.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef new_moon het volgende:
hoe minder geld cash in omloop is hoe meer de banken er weer aan verdienen. En aangezien de banken nog niet klaar zijn met het vergaren van krankzinnig veel geld, willen ze de cashless society ook nog eventjes invoeren. bah, nwo & alles.
Als je letterlijk 30 volle minuten in de rij staat, is er wel wat meer aan de hand dan iemand voor je die het nieuwe pinnen niet snapt hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:09 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Ik heb een half uur bij de kassa van de Appie gestaan.. 'Het nieuwe pinnen' me reet
Ik bedoelde bij de storingen van afgelopen, wat was het, zaterdag? Vijf kassa's, tien man ongeveer in de rij bij elke, en bij iedereen (ondergetekende inbegrepen) bleef diezelfde storing maar komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je letterlijk 30 volle minuten in de rij staat, is er wel wat meer aan de hand dan iemand voor je die het nieuwe pinnen niet snapt hoor.
Inderdaad, een verstoring bij de in de toekomst enige manier van betalen. Leujkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je letterlijk 30 volle minuten in de rij staat, is er wel wat meer aan de hand dan iemand voor je die het nieuwe pinnen niet snapt hoor.
Doet me denken aan die aanrijding op file op de A2 bij die poltiie-achtervolging, toen 2 mannen niet "wilden" betalen bij een tankstation. Pinstoring, 1 dode ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Bokkepootje het volgende:
3 weken geleden in de supermarkt (heel nederland bijna) last van een pinstoring, bijna niemand kon meer betalen... Dus gaat nog leuk worden als alles wordt overgezet naar pin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |