Dat is een goedequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef stardust het volgende:
Bouwtekeningen opvragen bij de gemeente van je woning. Of kijken of op de boven verdieping er een muur boven staat. In dat geval is het negen van de 10 een draag muur. is dit niet het geval dan is het waarschijnlijk geen draag muur. Maar om het zeker te weten check de bouwtekeningen.
Dat zegt niets. Bij m'n ouders thuis zijn alle muren hol, maar er zijn zeker wel draagmuren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:49 schreef cracktor het volgende:
beetje op de muur kloppen om te horen of het massief is
yepquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is een goede
Zelfs de 2D bouwtekeningen zijn niet meer echt up to date. Nogal een oud pand, dat een paar keer is heerverdeeld/verbouwd. Daar zijn echt niet meer de tekeningen van beschikbaar.
Maar goed, ik kan idd bij de bovenbuurman kijken. Maar als daar geen muren staan, dan kunnen mijn muren ten allertijden weg?
Bij mij is alles steen. Behalve een paar stukjes die ik zelf met gipsplaat heb gemaakt (waar er achter gewoon weer steen zit). Het is een huis uit 1930 of ouder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:54 schreef MrNiles het volgende:
[..]
yep
vaak zijn dragende muren van baksteen en tussen muren van gips/ytong oid
Mensen die de OP niet lezen en dan zulke grapjes maken, zijn niet grappig. Echt niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:58 schreef Rekkie het volgende:
Als je hem om mept en je huis blijft staan, was het geen draagmuur
OP lezen is voor meisjes als stbabylonquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen die de OP niet lezen en dan zulke grapjes maken, zijn niet grappig. Echt niet.
Ook goed, doe of laat wat je wil, ik zeg alleen dat als je hem wel leest, je niet grapjes herhaald die al gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
OP lezen is voor meisjes als stbabylon
Baksteen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:04 schreef RanTheMan het volgende:
@TS weet je wel van welk materiaal je muur is opgebouwd?
9 vd 10x dragend ook in 1930quote:
ik snap dr geen reet van, wil je een doorgeefluik ofzo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:08 schreef stbabylon het volgende:
Ik zat aan dit te denken (1ste en 2de muur in die volgorde):
https://docs.google.com/d(...)3b9OfE/edit?hl=en_US
https://docs.google.com/d(...)YBo91g/edit?hl=en_US
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Als je een huis hebt met houten verdiepingen, dan hoeft dat niet. Ik heb een draagmuur die alleen de houten balken van de 1ste verdieping draagt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef MrNiles het volgende:
een draagmuur, draagt het dak
dus als op die muur, een verdieping hoger weer een muur staan..en op bijv de zolder op deze muur het dakrust dan is het een draagende muur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |