abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:18:23 #1
332810 Sloeber94
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102654516

Windows Phone 7

Het OS in een notendop

Windows Phone 7 (WP7) is de opvolger van het bekende en niet-zo-geliefde WM 6.5. Of je het nog de opvolger kunt noemen, is de vraag. Het is namelijk een radicale verandering van design.

WP7

WM 6.5

Het principe achter WP7 is dat je een overzichtelijk homescreen hebt met "live tiles". Dit zijn de tegels die (meestal) informatie bevatten. Het zijn dus een soort interactieve snelkoppelingen (ook wel widgets genoemd). Met een veeg trek je het hoofdmenu in je beeld. Hier staan als je applicaties en andere dingen.

Je spellen staan onder Games. Dit is ook allemaal geregeld door XBOX. Ze staan daar in een lijstje en er is nog wat meer te zien in deze app.

Grote verschillen ten opzichte van Android/iOS:

Één homescreen, die wel onbeperkt op te vullen is met tiles.
Er zijn weinig "drukknoppen" veel acties gaan met vegen. (Denk aan het switchen naar je hoofdmenu, switchen in apps naar de overige features)
De apps staan in een lijst en niet in een raster.
WP7 biedt veel integratie met andere services af-fabriek. (MSN, Email, andere diensten gelinkt aan je live account)

Voordelen:

Het werkt erg snel, ook met langzamere processoren.
De interface is erg clean en alles staat waar het hoort.
De apps die handig zijn, zijn er. De onzin die voor één keer leuk is, zit er niet in.
Integratie met veel services. Goede MSN en email applicatie.

Nadelen:

Het gebruik van WP7 in Nederland is nogal onhandig. (hierover straks meer)
Op dit moment is WP7 nog niet in het Nederlands.
Sommige opties die erg handig zijn, zitten alleen bij Android/iOS. (automatisch draaien, verbinding/beheer in één widget zoals android dat heeft)

Q&A

WP7 is nog niet beschikbaar in Nederland, hoe kan ik toch overal gebruik van maken?

De makkelijkste manier is om een amerikaans hotmail/live account aan te maken. Zet dit account ook in je lijst en schakel natuurlijk contacten/email synchroniseren uit.

Op deze manier werkt XBOX, kun je downloaden en alles.

Hoe kom ik aan een activatiecode?

Als je deze niet meer bij je pakket kunt vinden, moet je gewoon even Microsoft bellen. Ik zelf heb een HD2 en zelfs mij gaven ze een code. Ze vroegen niet eens naar mijn merk/model.

Graag on-topic houden, en tips het liefst per DM of bericht.

[sub]Hoe maak ik een reeks van dit topic? Kan een modje dit voor mij regelen?[/sub
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:20:29 #2
332810 Sloeber94
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_102654586
Dit hoort niet bij de OP, dus:

Ik heb nu ook Mango op mijn HD2 staan. Het ging niet zo makkelijk, hij wilde hem niet pakken via Zune. Ik heb toen de update gedownload van zo'n hostingssite en toen werkte het wel.

Ik vind het echt geweldig werken! Het is gewoon zo soepel, ik heb genoeg games die goed werken en daar ben ik tevreden mee.

Een klein nadeeltje: Multitasking "werkt" alleen als je die functie zo gebruikt. Als ik opnieuw op whatsapp druk, start hij namelijk weer helemaal opnieuw op. Dat is niet echt chill, want dan wacht je gewoon steeds 10 seconden voordat je weer door kunt gaan met de conversatie. Weet iemand of dit ergens aan ligt?
pi_102731168
dat van whatsapp heb ik ook, zal wel horen
pi_102773190
HTC Titan net uitgepakt, eerste indruk is echt goed. Heb er nu al een beter gevoel bij dan bij Android.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:17:35 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102811302
Lekker lopend topic :').

Dag 2, ding is nog steeds geweldig, alles werkt echt soepel, stabiel etc. Enige wat minder is is dat er nog niet echt leuke apps in de store staan. Spotify bijv is er nog niet.

Maar verder echt een goed apparaat, mooi OS.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')