abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102618157
Veel, vrijwel alle, van mijn vrienden hebben een smartphone en/of tablet. Nu ben ik minder dan mijn vrienden geïnteresseerd in gadgets en heb dan ook geen smartphone of tablet of andersoortig spul. (Ik kan geen goede reden bedenken waarom ik er wel 1 nodig moet hebben. Ze zijn voor mij dus overbodig en duur.). Nu merk ik dat het op feestjes het vaak gaat over de nieuwste smartphone, nieuwste apps, Facebook en zo. Ook op mijn Twitter-timeline gaat het erg vaak over technologische snufjes (ik zit hierdoor eraan te denken om maar met Twitter te kappen, tweeten deed ik toch al weinig). Het interesseert me allemaal geen reet, maar de onderwerpen die mijn vrienden bespreken lijken zich wel te beperken tot gadgets en dat vind ik jammer. Herkenbaar voor anderen en erger jij je er ook zo aan?

En nee, ik vertik het om er 1 aan te schaffen zodat ik ook met de meute mee kan praten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:03:16 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618202
Zoek vrienden die niet constant over technologie praten :')
Feyenoord Rotterdam
pi_102618245
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:03 schreef o.us het volgende:
Zoek vrienden die niet constant over technologie praten :')
Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:06:11 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618297
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Bestaan die mensen? Ik vind het niet erg als het over technologie buiten smartphone en tablets om gaat, dat kan nl. wel interessant zijn. Maar die gadgets boeien me niet.
Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar van
"Ik heb je gewhatsapped maar je antwoordde mij niet"
"Heb je de grap van Freek gezien op Facebook?"

Etcetera. Kan me er niet aan ergeren :).

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 02-10-2011 18:06:28 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_102618333
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:04 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meer :D
pi_102618347
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:06 schreef o.us het volgende:

[..]

Als ik met mijn vrienden over technologie praat, is het maar van
"Ik heb je gewhatsapped maar je antwoordde mij niet"
"Heb je grap van Freek gezien op Facebook?"

Etcetera. Kan me er niet aan ergeren :).
Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.
pi_102618378
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ja die bestaan al die meuk heb ik hier niet op de keukentafel liggen, en mijn mobiel ligt ergens waar weet ik niet meer :D
Zo ben ik ook. :D

Wat me er ook zo aan ergert is het materialistische ervan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:09:05 #8
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_102618409
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:07 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Da's van een heel ander niveau dan wat ik bedoel. Wat jij zegt vind ik oke en het is niet anders dan pakweg 10 jaar geleden toen het nog over de sms ging. Mijn vrienden hebben het over de nieuwe Samsung Galaxy S e.d.
Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vrienden :').
Feyenoord Rotterdam
pi_102618473
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:09 schreef o.us het volgende:

[..]

Oh. Mijn vriendengroep heeft het er zelden over, alleen wanneer het relevant is. Dan ligt het gewoon aan jouw vrienden :').
Ja ik weet het..

pi_102618536
Wat jij ervaart in het gewone leven is als het gevaar van de 'sociale media': ongevraagde types die je leven overhoop kunnen halen zonder dat je daar om gevraagd hebt.
pi_102618549
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:08 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Zo ben ik ook. :D

Wat me er ook zo aan ergert is het materialistische ervan.
Klopt alle schapen hebben het dan moet jij het ook hebben :X
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:14:14 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_102618553
Zeer herkenbaar :D :{

Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bij :X Gezellig :') Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding :X :')

;(
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:17:13 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_102618684
Ook "grappig", was laatst in een restaurant en schuin tegenover mij zaten twee mensen met smartphone. Ik schat dat ze zo'n 75% (p.p.) van de tijd met dat ding in de weer waren :D :')

misschien hoort het erbij, dat zou kunnen, maar ik vind die hele Social Media drang echt 3x niks :N
pi_102618687
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:14 schreef RedFever007 het volgende:
Zeer herkenbaar :D :{

Ik heb ook geen smartphone en net als TS zie ik ook niet echt een reden tot het aanschaffen van één. Maar idd, wat TS zegt: de laatste tijd gaat alleen maar over smartphones en de apps die daarbij horen etc. Met het minste of geringste pakt iedereen z'n iPhone, Samsung Galaxy of Nexus One (o.i.d.) d'r bij :X Gezellig :') Of nog erger: Dat er mensen bij zitten die liever een spelletje gaan spelen op dat ding :X :')

;(
Precies! Sommige mensen weten het zelfs te presteren om tijdens een gesprek dat ding tevoorschijn te halen en er dan uigebreid mee gaan spelen. Ik vind dat gewoon onbeschoft. Het lijkt wel of digitaal contact boven "analoog" contact is gaan staan.
pi_102618720
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:13 schreef Stoomhamer het volgende:
Wat jij ervaart in het gewone leven is als het gevaar van de 'sociale media': ongevraagde types die je leven overhoop kunnen halen zonder dat je daar om gevraagd hebt.
Wat bedoel je precies? Invloed van social media of dat je bijv. ongevraagd op internet wordt gezet (foto of zo?)
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:18:32 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102618734
Maar zeggen jullie er dan niets van? Ik vind het zo asociaal, sms-en, whatsappen, spelletje doen of anderzins met je telefoon spelen terwijl je met anderen hebt afgesproken. Voor mij betekent het niets anders dan dat ze liever ergens anders zouden zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:18:54 #17
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618742
Heel herkenbaar inderdaad.

Vrij irritant ook dat er zoveel mensen vatbaar zijn voor die onzin. Gekluisterd aan de telefoon of tablet te wachten op berichten, overal mee naar toe, op school, in de trein, op straat, thuis en in de kroeg, omdat het merendeel van je leven gebouwd is rond online profielen en communicatie via tekstberichten.

:X
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:20:24 #18
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618794
Medelijden heb ik met zulke mensen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:21:53 #19
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102618840
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
Ook "grappig", was laatst in een restaurant en schuin tegenover mij zaten twee mensen met smartphone. Ik schat dat ze zo'n 75% (p.p.) van de tijd met dat ding in de weer waren :D :')

misschien hoort het erbij, dat zou kunnen, maar ik vind die hele Social Media drang echt 3x niks :N
Socialer wordt je er in ieder geval niet van nee :P
pi_102618924
Goede ontwikkeling toch :P
#winning
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:26:15 #21
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102618979
Ik vind het juist wel chill dat vrienden van me die dingen hebben. Als ik dan wat moet weten zoeken zij het voor me op :)

Als ze het echt nergens anders over kunnen hebben zijn het trouwens gewoon zielige figuren :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:32:01 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102619125
Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
pi_102619155
Sommige mensen hebben praktisch geen leven en zijn dus alleen maar bezig met het creëeren van een virtueel leven.

Dat gezegd hebbende: echte vrienden zijn boven alles geïnteresseerd in elkaar, de rest komt op de tweede plaats op het moment dat je samen bent.
pi_102619206
Ik heb het idee dat sinds de opkomst van social media in combinatie met smartphones, er een stuk minder gebeld wordt. Ik heb liever dat mensen een beetje op een telefoon zitten te tikken dan dat ze (al dan niet luidkeels) hele gesprekken aan het voeren zijn door de telefoon...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:35:55 #25
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_102619209
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Als dat dus niet het geval was, zou jij of zouden jullie het zelf uitzoeken, waardoor je ervaring opdoet en zodoende leert.
Zoals bus en trein dienstregelingen :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')