abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102610428
Er komt hier een heel naar luchtje bij de koelkast vandaan.
Het is zo'n tafelmodelletje.
De koelkast hebben we dus al helemaal schoongemaakt en na verdere inspectie bleek de geur bij de achterkant vandaan te komen.
Die koelkast is dus echt helemaal schoon, ook aan de achterkant was op een paar verdwaalde pluisjes na praktisch geen vuil te vinden.
Wat we wel zagen is dat het karton/isolatiemateriaal (of zoiets) eruit ziet alsof het nat is geworden, en dat is ook de plek waar de geur het sterkst lijkt te zijn.

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Wat kan er nou de oorzaak van zijn, hoe komen we er vanaf en hoe is het in de toekomst te voorkomen?
Of misschien zit een ander toevallig met hetzelfde probleem?

O ja - die geur was er dus best plotseling, het is niet zo dat het langzaam ontstond: De ene dag was er nog niks aan de hand en toen merkten we opeens die (sterke) geur op.

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt! :)
pi_102610881
Ik weet niks

Tevens tvp, zelfde probleem namelijk
  zondag 2 oktober 2011 @ 15:09:15 #3
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_102611663
Weet zo maar een klein beetje hoe koelkasten werken... maar door dat koelelement aan de achterkant stroomt volgens mij koelvloeistof om de warmte nog sneller kwijt te kunnen, kan dat misschien eruit druppelen en zo stinken? :) Zou ook de nattigheid verklaren! :*
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_102612171
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 15:09 schreef Lalavy het volgende:
Weet zo maar een klein beetje hoe koelkasten werken... maar door dat koelelement aan de achterkant stroomt volgens mij koelvloeistof om de warmte nog sneller kwijt te kunnen, kan dat misschien eruit druppelen en zo stinken? :) Zou ook de nattigheid verklaren! :*
Dat zou goed kunnen, goede diagnose! koelkast doktor
klein gaatje in de compressor kan ook.
pi_102613250
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 15:09 schreef Lalavy het volgende:
Alleen zal de koelkast in dat geval niet goed meer kunnen werken
pi_102614671
Bedankt voor jullie antwoorden!
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 15:54 schreef exlurker het volgende:

[..]

Alleen zal de koelkast in dat geval niet goed meer kunnen werken
Ja klopt, en tot nu toe is alles nog mooi gekoeld, we hebben (afgezien van die geur, dan) nergens last van :N
pi_102615390
achter op de compressor -dat zwarte potje- van de koelkast zit meestal een plastic bakje waar het smeltwater dat uit de kast komt in loopt en waar het verdampt, dat bakje is vaak de oorzaak
daar zit vaak smurrie in
pi_102615531
JE kan 'm een keer ontdooien en schoonmaken met verdund chloor. Dan een nacht een schaal met aazijn erin; dat trekt de luchtjes weg.

Dan eens kijken wat 't oplevert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 2 oktober 2011 @ 17:02:26 #9
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_102616007
Heeft er niet een rat of muis tegenaan zitten zeiken?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_102629196
Laatst ook gehad bij mijn vriendin, bakje slagroom was gaan lekken. In de koelkast alles schoongemaakt, maar paar weken later veel stank van achteren. Bleek een mooie schimmellaag te zitten in het lekbakje dat boven de motor zit aan de achterkant.
pi_102632272
Zit er niet gewoon ergens een dooie muis klem tussen aan de achterkant?

(Die stinken echt als een bunzing...)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102640686
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:48 schreef Dr..Evil het volgende:
Laatst ook gehad bij mijn vriendin, bakje slagroom was gaan lekken. In de koelkast alles schoongemaakt, maar paar weken later veel stank van achteren. Bleek een mooie schimmellaag te zitten in het lekbakje dat boven de motor zit aan de achterkant.
Ik ga dit proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')