abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102583067
hallo allemaal!

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hoe buitenlandse instellingen (engeland) tegen de nederlandse propedeuse aankijken. ik weet dat een propedeuse in principe alleen maar in nederland wordt erkend, maar als ik een andere school kan overtuigen dat ik het eerste jaar op het hbo succesvol heb afgerond, zou ik dan kans maken om daar verder te mogen gaan met mijn studie? ik beschik niet over een havo/vwo diploma, alleen een 21+ toelatingsexamen!

ik volg momenteel een luchtvaart gerelateerde studie (technisch), maar persoonlijk zit ik ook met een paar dingen waardoor ik heel graag naar london wil verhuizen. het zou echter jammer zijn om niet door te gaan met mijn studie, want het bevalt prima.

gr.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:43:01 #2
356377 Mhv_Krizzle
Only easy day was yesterday!
pi_102644058
Geen idee
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:31:18 #3
165633 eriksd
The grand facade...
pi_102647140
Eerste jaar hbo succesvol afronden. Wat een prestatie _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_102654328
Heb je al contact opgenomen met de onderwijsinstelling in London waar je dan eventueel je studie zou willen vervolgen?
Ja doei.
pi_102657204
Dat dus, vraag aan die Engelse onderwijsinstelling ofdat ze je toelaten tot het tweede jaar. Waarschijnlijk zal er naar zowel het niveau als de gevolgde vakken worden gekeken en zal je vrijstellingen krijgen voor die vakken die jij volgens de verantwoordelijken op een voldoende hoog niveau hebt afgelegd met een voldoende goed resultaat (dat kunnen er ook 0 zijn). Als die onderwijsinstelling jou al toelaat aangezien jij geen VWO-diploma hebt. Je zult het wel vernemen wanneer je mailt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:09:48 #6
356377 Mhv_Krizzle
Only easy day was yesterday!
pi_102682738
Oja in engeland is alles stukken strenger, hoger niveau in alles en je moet je extreem goed gaan gedragen!! Pittig dus
pi_102696233
De waarde van een Propedeutisch diploma is in het buitenland denk ik hetzelfde als in Nederland: niets. Hooguit een toelatingsbewijs.
pi_102707875
quote:
Oja in engeland is alles stukken strenger, hoger niveau in alles en je moet je extreem goed gaan gedragen!! Pittig dus
Ik heb heel andere verhalen gehoord. Die paar topuniversiteiten (5-6 waar je zeker sowieos niet binnengeraakt met een HBO-P)) zijn strenger, de rest zou in Engeland veel gemakkelijker zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104251458
nou, voor mensen die ook interesse hebben in dit, nederlandse propedeuses worden in principe geaccepteerd in engeland om een bachelor opleiding te mogen volgen op de universiteit. dit is geen regel en moet je checken met je gewenste universiteit, maar op de officieele website, bij "international students" staan meestal dit soort zaken vermeld.
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:35:21 #10
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_104253691
Technisch gezien is het wel een certificaat wat op zijn minst iets laat zien in tegenstelling tot een vermelding van een afgebroken opleiding op je CV.
Natuurlijk kun je dat soort dingen ook weglaten, maar dan zou ik gaan denken dat je net zo goed dat hele CV verhaal kunt weglaten, want dat is toch nergens goed voor. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')