Ik kan ze koppelen inderdaad, maar dan krijg ik aan elkaar gelinkte contacten, 2x windows live en 1x facebook. Ik wil het zo schoon mogelijk houden. Ik heb ze maar handmatig gekoppeld, en de overbodige Live accounts verwijderd. Ik vraag me nu wel af hoeveel bandbreedte het gaat kosten met de Facebook foto's en berichten van iedereen in mn contactpersonen lijst...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ze worden niet automatisch gekoppeld dus ? misshcien kun je ook een source filteren in de settings van je people hub, zodat je minder dubbele ziet ?
Wat ik ook minder vind aan Android zijn al die apps die een eigen uiterlijk hebben. Alles ziet weer anders uit, waardoor het chaotisch aanvoelt. In WP7 heb je dat echt bijna niet, alles blijft lekker overzichtelijk!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:48 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Android voelt inderdaad echt heel rommelig aan..
Ik zit nu met een htc desire die de hele tijd jammert dat het geheugen bijna vol is.. en dat terwijl er bijna niks op staatdrama
via back naar Zune en dan op de titel/album klikken van het spelende nummer, dan kom ik weer in die navigatie voor andere albums etc..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:18 schreef Merkie het volgende:
De navigatie is soms ook wat karig. De back-knop werkt altijd op OS-niveau, dus als je vanuit het multitaskingpanel naar de Zune-app gaat, dan kan je niet een ander liedje kiezen (enkel volgende/vorige) omdat je gewoonweg niet de mogelijkheid hebt om weg te navigeren.
Ja, alleen kan je dan niet naar een andere artiest.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
via back naar Zune en dan op de titel/album klikken van het spelende nummer, dan kom ik weer in die navigatie voor andere albums etc..
het is niet echt voor de handliggend misschien, maar het werkt wel prima.
De Zune-hardware gaat MS mee stoppen, de software niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:48 schreef Draganta het volgende:
Zune gaan ze toch mee kappen volgend jaar? Dan krijgen we met Tango of Apollo update Windows Media er bij of zo
klopt inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 19:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, alleen kan je dan niet naar een andere artiest.
En je lijst met artiesten ben je in het tombstone-scherm dus kwijt als je al teveel apps hebt gebruikt die de lijst met artiesten hebben verdrongen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
klopt inderdaad.
overigens zie ik m'n scherm daarvoor ook nog in m'n lijst van open apps staan en daar kan ik wel kiezen voor andere artiesten.
Wat ook logisch is gezien het beleid dat Microsoft voert. Ze gaan verder op de manier zoals Apple dat ook min of meer doet, maar dan leveren ze alleen niet de hardware meer. Device (Microsoft kan van alles daarvoor nemen; apple heeft haar eigen hardware) met windows phone OS (equivalent van iOS dus) erop, en Zune voor communicatie met het device (voor apple dus iTunes). Een concept dat zich bewezen heeft. Ook in de manier waarop WP7 is gebouwd zie je dat terug. Waar WM6.5 nog "open" was om te spelen met registerkeys e.d. kan je in WP7 bijna niets meer. Voor de gemiddelde consument een zegen, want het device doet het altijd, en werkt soepel. Voor de mensen die willen spelen (nu nog) een uitdaging om te doorbreken, maar verre van plezierig. Wel begrijpelijk van Microsoft, want hierdoor krijgt het OS aandacht van een veel groter publiek. De massa wil een toestel dat werkt, dat eenvoudig is, dat alles doet wat ze willen, snel is en het mag ook nog eens niet te veel kosten. Dan kom je op zoiets uitquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
De Zune-hardware gaat MS mee stoppen, de software niet.
Ik ben altijd een tweaker geweest met mijn WinMo 6 toestellen, maar ik moet zeggen, ik mis het niet. Want WP7 werkt echt verrassend goed. In plaats van de hele tijd te tweaken doe ik nu gewoon alles zonder het aan te passen. Een zegen!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 06:30 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wat ook logisch is gezien het beleid dat Microsoft voert. Ze gaan verder op de manier zoals Apple dat ook min of meer doet, maar dan leveren ze alleen niet de hardware meer. Device (Microsoft kan van alles daarvoor nemen; apple heeft haar eigen hardware) met windows phone OS (equivalent van iOS dus) erop, en Zune voor communicatie met het device (voor apple dus iTunes). Een concept dat zich bewezen heeft. Ook in de manier waarop WP7 is gebouwd zie je dat terug. Waar WM6.5 nog "open" was om te spelen met registerkeys e.d. kan je in WP7 bijna niets meer. Voor de gemiddelde consument een zegen, want het device doet het altijd, en werkt soepel. Voor de mensen die willen spelen (nu nog) een uitdaging om te doorbreken, maar verre van plezierig. Wel begrijpelijk van Microsoft, want hierdoor krijgt het OS aandacht van een veel groter publiek. De massa wil een toestel dat werkt, dat eenvoudig is, dat alles doet wat ze willen, snel is en het mag ook nog eens niet te veel kosten. Dan kom je op zoiets uit
Sja, datzelfde argument geven de Android fanboys nu vooral. Feit is dat (nu en toen) 95% van de gebruikers iets wil dat het doet, zonder rotzooien met instellingen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wel grappig.
Windows Mobile fanboys vroeger: 'Windows Mobile is beter want ik kan alles in de registry aanpassen'
Overgestapte Windows Mobile fanboys: 'Wow, Windows Phone is echt goed want ik hoef niks aan te passen'
(zeg niet dat Draganta een fanboy is, maar dit zie ik vaker op Windows fora...)
Hehe het klopt wel wat je zegt, zelfs ik heb mij er aan schuldig gemaakt in het verledenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wel grappig.
Windows Mobile fanboys vroeger: 'Windows Mobile is beter want ik kan alles in de registry aanpassen'
Overgestapte Windows Mobile fanboys: 'Wow, Windows Phone is echt goed want ik hoef niks aan te passen'
1) Ga naar Zune en zet een album van een artiest opquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:50 schreef Draganta het volgende:
PS. Wat is eigenlijk het probleem in Zune waar iedereen het over heeft? Ik heb net een liedje opgezet, en met de back-toets kon ik gewoon terug naar het hoofdmenu van Zune.
Ja da's al een paar jaar standaard op iOSquote:PSS. Sommige games in de Marketplace zijn echt huge (100+ mb). Ik dacht: damn, daar gaat mijn bandbreedte, maar Microsoft heeft aan ons gedacht! Grote apps dien je binnen te halen met Zune of Wifi. Je krijgt meteen een melding er van. Is leuk gedaan, want ik was even vergeten dat je ook via WiFi kan downen
Dan komen we vooral op andere plaatsen. Ik lees namelijk voornamelijk geklaag. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn die de directe overstap hebben gemaakt. De laatste grote WinMo telefoon was de HD2, en die kwam meer dan 2 jaar geleden uit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wel grappig.
Daar ben ik het ontzettend mee oneens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:11 schreef Xaobotnik het volgende:
WP7 en WinMo mensen, dat zijn niet echt dezelfde mensen.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daar ben ik het ontzettend mee oneens.
Het gros van de mensen die nu al een WP-toestel hebben aangeschaft, zeker pre-mango, zijn Microsoft liefhebbers. Bijna geen normale consument die eraan denkt (of zelfs gehoord heeft van Windows Phone) om er nu één aan te schaffen tenzij je Microsoft-binding hebt.
Werkt erg goed. Door velen wordt het de beste navigatieoptie genoemd voor smartphones. Zelf gebruik ik nog altijd Sygic, omdat het gewoon minder ruimte inneemt (vooral kwa kaarten) en ik het gewend ben van toen ik nog Symbian gebruikte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:45 schreef Draganta het volgende:
Heeft iemand btw Navigon geprobeerd? Ik hoor er goede dingen over, maar 60 euro uitgeven aan een app die misschien niet zo goed is wil ik ook weer niet.
Ah das goed om te horen. Ik ben nu al een paar dagen WP7 aan het gebruiken, en moet zeggen, het bevalt me nog steeds supergoed! Toen ik weer de Android toestel van mn vriendin in handen had, zag ik pas hoe stroef het scrollen enzo gaat, vergeleken met WP7 dan. Maar dat ligt ook aan het toestel, voorkeuren, smaak enzo. Ik heb wel 1 ding in mn hoofd:quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 01:20 schreef Kenju het volgende:
[..]
Werkt erg goed. Door velen wordt het de beste navigatieoptie genoemd voor smartphones. Zelf gebruik ik nog altijd Sygic, omdat het gewoon minder ruimte inneemt (vooral kwa kaarten) en ik het gewend ben van toen ik nog Symbian gebruikte.
Maar voor mijn moeder heb ik ook Navigon gekozen. Kwa gebruiksvriendelijkheid en extra mogelijkheden vind ik het de beste optie die gewoon biedt wat je bij de bekende Tomtom PNA's ook krijgt. Behalve een snelle GPS ontvangst dan misschien.
Ja dat vind ik ook. Denk dat het aan Sense ligt. Sense is echt heerlijk, heb ik op Windows Mobile 6 toestellen ook gebruikt. Maar zelfs op de krachtpatser HTC Sensation vind ik het niet iets te stroef aanvoelen. Niet echt schokkend, maar je merkt het wel, en het voelt dan toch iets "roestiger" aan. Ik vind het knap van WP7 dat het met de single core cpu's zo lekker werkt. Ik heb nu een 1,5 ghz single core cpu in mijne, veel trager dan de 1,2 ghz dual core van de Sensation, maar aan de prestaties zie je het omgekeerde effect.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
Sowieso is 'stroef scrollen' een enorme afknapper ten opzichte van vloeiend scrollen... ik snap niet dat fabrikanten dat niet eerder inzien.
HTC bijvoorbeeld, kan op hun Sense hoofdschermen met een vrij lage framerate heen en weer scrollen ten opzichte van - bijvoorbeeld - een Samsung Galaxy S of SII. Dat geeft de indruk van een underpowered device, terwijl het volgens mij helemaal niet aan de hardware ligt...
Ik merkte het ook op mijn Galaxy S hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:09 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Denk dat het aan Sense ligt. Sense is echt heerlijk, heb ik op Windows Mobile 6 toestellen ook gebruikt. Maar zelfs op de krachtpatser HTC Sensation vind ik het niet iets te stroef aanvoelen. Niet echt schokkend, maar je merkt het wel, en het voelt dan toch iets "roestiger" aan. Ik vind het knap van WP7 dat het met de single core cpu's zo lekker werkt. Ik heb nu een 1,5 ghz single core cpu in mijne, veel trager dan de 1,2 ghz dual core van de Sensation, maar aan de prestaties zie je het omgekeerde effect.
Wat ik wel moet zeggen, voordat ik WP7 had, vond ik Sense ook vloeiend enzo, maar ik had geen goed vergelijkingsmateriaal blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |