abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:49:20 #101
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103039403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ze worden niet automatisch gekoppeld dus ? misshcien kun je ook een source filteren in de settings van je people hub, zodat je minder dubbele ziet ?
Ik kan ze koppelen inderdaad, maar dan krijg ik aan elkaar gelinkte contacten, 2x windows live en 1x facebook. Ik wil het zo schoon mogelijk houden. Ik heb ze maar handmatig gekoppeld, en de overbodige Live accounts verwijderd. Ik vraag me nu wel af hoeveel bandbreedte het gaat kosten met de Facebook foto's en berichten van iedereen in mn contactpersonen lijst...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:48 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Android voelt inderdaad echt heel rommelig aan..
Ik zit nu met een htc desire die de hele tijd jammert dat het geheugen bijna vol is.. en dat terwijl er bijna niks op staat :N drama
Wat ik ook minder vind aan Android zijn al die apps die een eigen uiterlijk hebben. Alles ziet weer anders uit, waardoor het chaotisch aanvoelt. In WP7 heb je dat echt bijna niet, alles blijft lekker overzichtelijk!

PS. Misschien handig voor in de OP:
http://support.microsoft.com/kb/2459660#2method

Artikel van microsoft over hoe je je Outlook 2003/2007 en 2010 agenda aan de agenda van je WP7 toestel koppelt.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_103047626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:18 schreef Merkie het volgende:
De navigatie is soms ook wat karig. De back-knop werkt altijd op OS-niveau, dus als je vanuit het multitaskingpanel naar de Zune-app gaat, dan kan je niet een ander liedje kiezen (enkel volgende/vorige) omdat je gewoonweg niet de mogelijkheid hebt om weg te navigeren.
via back naar Zune en dan op de titel/album klikken van het spelende nummer, dan kom ik weer in die navigatie voor andere albums etc..

het is niet echt voor de handliggend misschien, maar het werkt wel prima.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 19:46:37 #103
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_103047687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:44 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

via back naar Zune en dan op de titel/album klikken van het spelende nummer, dan kom ik weer in die navigatie voor andere albums etc..

het is niet echt voor de handliggend misschien, maar het werkt wel prima.
Ja, alleen kan je dan niet naar een andere artiest.
2000 light years from home
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:48:53 #104
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103050894
Zune gaan ze toch mee kappen volgend jaar? Dan krijgen we met Tango of Apollo update Windows Media er bij of zo :P
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:50:12 #105
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_103050954
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:48 schreef Draganta het volgende:
Zune gaan ze toch mee kappen volgend jaar? Dan krijgen we met Tango of Apollo update Windows Media er bij of zo :P
De Zune-hardware gaat MS mee stoppen, de software niet.
2000 light years from home
pi_103057962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 19:46 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, alleen kan je dan niet naar een andere artiest.
klopt inderdaad.

overigens zie ik m'n scherm daarvoor ook nog in m'n lijst van open apps staan en daar kan ik wel kiezen voor andere artiesten.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:08:44 #107
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_103061630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:51 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

klopt inderdaad.

overigens zie ik m'n scherm daarvoor ook nog in m'n lijst van open apps staan en daar kan ik wel kiezen voor andere artiesten.
En je lijst met artiesten ben je in het tombstone-scherm dus kwijt als je al teveel apps hebt gebruikt die de lijst met artiesten hebben verdrongen. w/

Gewoon onhandig gedaan van MS. Hoe moeilijk kan het zijn om een linkje naar het beginscherm van Zune toe te voegen, ipv aan je artiest/album vast te zitten.
Confidence through competence
pi_103064698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

De Zune-hardware gaat MS mee stoppen, de software niet.
Wat ook logisch is gezien het beleid dat Microsoft voert. Ze gaan verder op de manier zoals Apple dat ook min of meer doet, maar dan leveren ze alleen niet de hardware meer. Device (Microsoft kan van alles daarvoor nemen; apple heeft haar eigen hardware) met windows phone OS (equivalent van iOS dus) erop, en Zune voor communicatie met het device (voor apple dus iTunes). Een concept dat zich bewezen heeft. Ook in de manier waarop WP7 is gebouwd zie je dat terug. Waar WM6.5 nog "open" was om te spelen met registerkeys e.d. kan je in WP7 bijna niets meer. Voor de gemiddelde consument een zegen, want het device doet het altijd, en werkt soepel. Voor de mensen die willen spelen (nu nog) een uitdaging om te doorbreken, maar verre van plezierig. Wel begrijpelijk van Microsoft, want hierdoor krijgt het OS aandacht van een veel groter publiek. De massa wil een toestel dat werkt, dat eenvoudig is, dat alles doet wat ze willen, snel is en het mag ook nog eens niet te veel kosten. Dan kom je op zoiets uit
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:01:54 #109
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103065952
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 06:30 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Wat ook logisch is gezien het beleid dat Microsoft voert. Ze gaan verder op de manier zoals Apple dat ook min of meer doet, maar dan leveren ze alleen niet de hardware meer. Device (Microsoft kan van alles daarvoor nemen; apple heeft haar eigen hardware) met windows phone OS (equivalent van iOS dus) erop, en Zune voor communicatie met het device (voor apple dus iTunes). Een concept dat zich bewezen heeft. Ook in de manier waarop WP7 is gebouwd zie je dat terug. Waar WM6.5 nog "open" was om te spelen met registerkeys e.d. kan je in WP7 bijna niets meer. Voor de gemiddelde consument een zegen, want het device doet het altijd, en werkt soepel. Voor de mensen die willen spelen (nu nog) een uitdaging om te doorbreken, maar verre van plezierig. Wel begrijpelijk van Microsoft, want hierdoor krijgt het OS aandacht van een veel groter publiek. De massa wil een toestel dat werkt, dat eenvoudig is, dat alles doet wat ze willen, snel is en het mag ook nog eens niet te veel kosten. Dan kom je op zoiets uit
Ik ben altijd een tweaker geweest met mijn WinMo 6 toestellen, maar ik moet zeggen, ik mis het niet. Want WP7 werkt echt verrassend goed. In plaats van de hele tijd te tweaken doe ik nu gewoon alles zonder het aan te passen. Een zegen!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:01:34 #110
55709 Stereotomy
pi_103068581
Wel grappig.

Windows Mobile fanboys vroeger: 'Windows Mobile is beter want ik kan alles in de registry aanpassen'

Overgestapte Windows Mobile fanboys: 'Wow, Windows Phone is echt goed want ik hoef niks aan te passen'

(zeg niet dat Draganta een fanboy is, maar dit zie ik vaker op Windows fora...)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:47:00 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_103069795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wel grappig.

Windows Mobile fanboys vroeger: 'Windows Mobile is beter want ik kan alles in de registry aanpassen'

Overgestapte Windows Mobile fanboys: 'Wow, Windows Phone is echt goed want ik hoef niks aan te passen'

Sja, datzelfde argument geven de Android fanboys nu vooral. Feit is dat (nu en toen) 95% van de gebruikers iets wil dat het doet, zonder rotzooien met instellingen.

En op dit moment doen iOS en W7P dat gewoon het beste.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:50:50 #112
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103069911
quote:
Wel grappig.

Hehe het klopt wel wat je zegt, zelfs ik heb mij er aan schuldig gemaakt in het verleden :P.

PS. Wat is eigenlijk het probleem in Zune waar iedereen het over heeft? Ik heb net een liedje opgezet, en met de back-toets kon ik gewoon terug naar het hoofdmenu van Zune.

PSS. Sommige games in de Marketplace zijn echt huge (100+ mb). Ik dacht: damn, daar gaat mijn bandbreedte, maar Microsoft heeft aan ons gedacht! Grote apps dien je binnen te halen met Zune of Wifi. Je krijgt meteen een melding er van. Is leuk gedaan, want ik was even vergeten dat je ook via WiFi kan downen :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:56:21 #113
55709 Stereotomy
pi_103070103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:50 schreef Draganta het volgende:

PS. Wat is eigenlijk het probleem in Zune waar iedereen het over heeft? Ik heb net een liedje opgezet, en met de back-toets kon ik gewoon terug naar het hoofdmenu van Zune.
1) Ga naar Zune en zet een album van een artiest op
2) Ga andere dingen doen: Twitter, Facebook, spelletje, appje hier etc.
3) 'Hm, ik wil wel van album wisselen'. Dus even de volumeknop indrukken, en naam van het huidig afspelende nummer aantikken
4) FUUUUUUUUUUU.... je komt vanuit dit menu nooit meer in het Zune hoofdmenu ;(

quote:
PSS. Sommige games in de Marketplace zijn echt huge (100+ mb). Ik dacht: damn, daar gaat mijn bandbreedte, maar Microsoft heeft aan ons gedacht! Grote apps dien je binnen te halen met Zune of Wifi. Je krijgt meteen een melding er van. Is leuk gedaan, want ik was even vergeten dat je ook via WiFi kan downen :P
Ja da's al een paar jaar standaard op iOS :P
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:11:51 #114
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_103072441
quote:
Wel grappig.

Dan komen we vooral op andere plaatsen. Ik lees namelijk voornamelijk geklaag. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn die de directe overstap hebben gemaakt. De laatste grote WinMo telefoon was de HD2, en die kwam meer dan 2 jaar geleden uit.

WP7 en WinMo mensen, dat zijn niet echt dezelfde mensen. Mensen zijn over het algemeen niet fan van een merk (Microsoft) maar van een OS. En WP7 en WinMo hebben niets met elkaar te maken in termen van opzet. Diensten zijn niet compatibel (helaas) en apps al helemaal niet.

Maar het is natuurlijk ook zo dat je voorkeuren kunenn veranderen, of dat je de voordelen van een andere systeem accepteert. Ik heb een tijdje Android geaccepteerd, totdat het ding begon te zeiken over dat het mijn wachtwoord voor mijn Youtube-account nodig had om van de Market iets te kunnen downloaden, en dat het heel irritant is om gewoon je Gmail account daar ingesteld te krijgen. Ik heb bewust voor gekozen om niet mijn Gmail en Youtube account te mergen, dus laat me dan met rust. Tegenwoordig willen ze ook je telefoonnummer weten wanneer je via web inlogt bij Gmail, en meer van dat soort onzin.

En nu is de situatie zo dat ik twijfel tussen WP7 en Symbian. En de twijfel bij die laatste is er vooral omdat daar waarschijnlijk geen mooie toestellen voor komen, en het gros van de nieuwere en grotere apps ook niet meer. Anders was ik er gewoon voor gegaan, aangezien Symbian Belle er gewoon goed uitziet.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:45:06 #115
55709 Stereotomy
pi_103073541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:11 schreef Xaobotnik het volgende:

WP7 en WinMo mensen, dat zijn niet echt dezelfde mensen.
Daar ben ik het ontzettend mee oneens.

Het gros van de mensen die nu al een WP-toestel hebben aangeschaft, zeker pre-mango, zijn Microsoft liefhebbers. Bijna geen normale consument die eraan denkt (of zelfs gehoord heeft van Windows Phone) om er nu één aan te schaffen tenzij je Microsoft-binding hebt.

Ik kan me wel voorstellen dat over een paar manden of een jaar de mainstream consument Windows Phone wil uitproberen. Maar voor nu die paar procent in de markt zijn het allemaal mensen met Microsoft affiniteit / WinMo ervaringen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:10:56 #116
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_103074382
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar ben ik het ontzettend mee oneens.

Het gros van de mensen die nu al een WP-toestel hebben aangeschaft, zeker pre-mango, zijn Microsoft liefhebbers. Bijna geen normale consument die eraan denkt (of zelfs gehoord heeft van Windows Phone) om er nu één aan te schaffen tenzij je Microsoft-binding hebt.
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.

Ik bedenk me nu dat het natuurlijk ook zo is dat Microsoft ook Home Brew apps blijft ondersteunen, en dat ze bijvoorbeeld ook gewoon in contact staan met de crew achter de Chevron unlock tool. Door die outreach naar die community is het natuurlijk wel heel anders dan hoe Apple de boel daadwerkelijk reguleert en in eigen handen houdt. MS heeft de handreiking gedaan, op de manier waarop je het moet.

[ Bericht 21% gewijzigd door Xaobotnik op 14-10-2011 14:23:35 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:28:41 #117
55709 Stereotomy
pi_103075029
Hm, ja en nee. Qua PR lijken ze heel vriendelijk te zijn richting die mensen van ChevronWP7. Maar de jailbreak community voor iOS, die Apple dan gedoogd, is zo'n ontzettend groot ecosysteem geworden dat ze daar wel iets goeds mee doen.

Ondanks dat Apple ogenschijnlijk dus méér tegenwerkt, is het ecosysteem voor jailbreaking wijdverbreider dan nu voor WP7. Misschien trekt dat wel bij als WP7 groter wordt.

Overigens vind ik mijn iPhone half niet zo nuttig zonder jailbreak. Qua Android ben ik nog niks tegengekomen waarbij ik mijn toestel echt wilde rooten...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:45:13 #118
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103079915
Heeft iemand btw Navigon geprobeerd? Ik hoor er goede dingen over, maar 60 euro uitgeven aan een app die misschien niet zo goed is wil ik ook weer niet.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:18:24 #119
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_103102128
Ik ben zelf ook van Winmo naar android gegaan was opzich wel leuk alleen ga je je op een gegeven moment ergenren aan traagheid in menus in android. Ik wel in iedergeval.

Nu whatsapp ook voor wp7 is heb ik ook maar een toestel gekocht. Tot nu toe erg tevreden, gaat allemaal lekker soepel.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:20:24 #120
300718 Kenju
Say It!!??
pi_103103838
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:45 schreef Draganta het volgende:
Heeft iemand btw Navigon geprobeerd? Ik hoor er goede dingen over, maar 60 euro uitgeven aan een app die misschien niet zo goed is wil ik ook weer niet.
Werkt erg goed. Door velen wordt het de beste navigatieoptie genoemd voor smartphones. Zelf gebruik ik nog altijd Sygic, omdat het gewoon minder ruimte inneemt (vooral kwa kaarten) en ik het gewend ben van toen ik nog Symbian gebruikte.
Maar voor mijn moeder heb ik ook Navigon gekozen. Kwa gebruiksvriendelijkheid en extra mogelijkheden vind ik het de beste optie die gewoon biedt wat je bij de bekende Tomtom PNA's ook krijgt. Behalve een snelle GPS ontvangst dan misschien.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:03:17 #121
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103106785
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:20 schreef Kenju het volgende:

[..]

Werkt erg goed. Door velen wordt het de beste navigatieoptie genoemd voor smartphones. Zelf gebruik ik nog altijd Sygic, omdat het gewoon minder ruimte inneemt (vooral kwa kaarten) en ik het gewend ben van toen ik nog Symbian gebruikte.
Maar voor mijn moeder heb ik ook Navigon gekozen. Kwa gebruiksvriendelijkheid en extra mogelijkheden vind ik het de beste optie die gewoon biedt wat je bij de bekende Tomtom PNA's ook krijgt. Behalve een snelle GPS ontvangst dan misschien.
Ah das goed om te horen. Ik ben nu al een paar dagen WP7 aan het gebruiken, en moet zeggen, het bevalt me nog steeds supergoed! Toen ik weer de Android toestel van mn vriendin in handen had, zag ik pas hoe stroef het scrollen enzo gaat, vergeleken met WP7 dan. Maar dat ligt ook aan het toestel, voorkeuren, smaak enzo. Ik heb wel 1 ding in mn hoofd:

Facebook koppelingen aan je contactpersonen. Hoe vaak wordt die info gesynct? Zou ik batterij kunnen besparen als ik dat maar bij een gelimiteerd aantal personen doe, ipv al mijn contacten (80+)?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:52:54 #122
55709 Stereotomy
pi_103107525
Sowieso is 'stroef scrollen' een enorme afknapper ten opzichte van vloeiend scrollen... ik snap niet dat fabrikanten dat niet eerder inzien.

HTC bijvoorbeeld, kan op hun Sense hoofdschermen met een vrij lage framerate heen en weer scrollen ten opzichte van - bijvoorbeeld - een Samsung Galaxy S of SII. Dat geeft de indruk van een underpowered device, terwijl het volgens mij helemaal niet aan de hardware ligt...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:09:05 #123
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_103109144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
Sowieso is 'stroef scrollen' een enorme afknapper ten opzichte van vloeiend scrollen... ik snap niet dat fabrikanten dat niet eerder inzien.

HTC bijvoorbeeld, kan op hun Sense hoofdschermen met een vrij lage framerate heen en weer scrollen ten opzichte van - bijvoorbeeld - een Samsung Galaxy S of SII. Dat geeft de indruk van een underpowered device, terwijl het volgens mij helemaal niet aan de hardware ligt...
Ja dat vind ik ook. Denk dat het aan Sense ligt. Sense is echt heerlijk, heb ik op Windows Mobile 6 toestellen ook gebruikt. Maar zelfs op de krachtpatser HTC Sensation vind ik het niet iets te stroef aanvoelen. Niet echt schokkend, maar je merkt het wel, en het voelt dan toch iets "roestiger" aan. Ik vind het knap van WP7 dat het met de single core cpu's zo lekker werkt. Ik heb nu een 1,5 ghz single core cpu in mijne, veel trager dan de 1,2 ghz dual core van de Sensation, maar aan de prestaties zie je het omgekeerde effect.

Wat ik wel moet zeggen, voordat ik WP7 had, vond ik Sense ook vloeiend enzo, maar ik had geen goed vergelijkingsmateriaal blijkbaar.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:36:51 #124
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_103126795
Ik ben echt benieuwd naar de aankomende toestellen van Nokia. Ik vind WP7 echt interessant en waarschijnlijk ga ik ook overstappen.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  zondag 16 oktober 2011 @ 02:30:01 #125
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_103137540
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:09 schreef Draganta het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook. Denk dat het aan Sense ligt. Sense is echt heerlijk, heb ik op Windows Mobile 6 toestellen ook gebruikt. Maar zelfs op de krachtpatser HTC Sensation vind ik het niet iets te stroef aanvoelen. Niet echt schokkend, maar je merkt het wel, en het voelt dan toch iets "roestiger" aan. Ik vind het knap van WP7 dat het met de single core cpu's zo lekker werkt. Ik heb nu een 1,5 ghz single core cpu in mijne, veel trager dan de 1,2 ghz dual core van de Sensation, maar aan de prestaties zie je het omgekeerde effect.

Wat ik wel moet zeggen, voordat ik WP7 had, vond ik Sense ook vloeiend enzo, maar ik had geen goed vergelijkingsmateriaal blijkbaar.
Ik merkte het ook op mijn Galaxy S hoor.
Is gewoon iets van andriod. Ipv dat ze die gpu eens gebruiken doen ze alles maar op cpukracht en dat gaat wat stroever.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')