abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102551533
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_102551558
Ik ben ook bang voor de tandarts! Heb wel een fijne die er goed mee om kan gaan! Dus als je wil... in amsterdam!
Be someone that makes you happy
pi_102551577
Jaaa tips *O* ze mogen per PM, ik stel het erg op prijs :) thanks!!
pi_102551819
Hai!

Marmar, weer wat erbij... -O- . Ik hoop zo dat je je heel snel beter gaat voelen, maar ons hopen heeft nog niet zoveel zoden aan de dijk gezet :{ .

Sterkte voor alle tandartsperikelen :* . En nog extra voor XM.

Heerlijk dagje hier. Eerst bij m'n moeder geweest, daar een half uurtje hardgelopen, in de middag naar de kapper en straks naar een feestje. M'n haar zit iig goed :+ .

SPOILER: bewijs
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Phaidra op 30-09-2011 15:52:24 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102552021
Wat een leuk haar! En nallie thanks voor de tip :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:54:16 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102552074
Krullies O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102552097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:52 schreef Perruche het volgende:
Welcome :)

En leuk haar! Ik heb ook krullen O+
pi_102552104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:52 schreef Perruche het volgende:
Senk joe! Ik heb geprobeerd om het lang te laten groeien, maar de krullen vallen gewoon beter/mooier bij deze lengte. Het zij zo :) .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_102552335
Leuk Phaidra! O+
Een paar jaar terug had ik ook ineens krullen, maar die zijn ook ineens weer verdwenen. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102552388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leuk Phaidra! O+
Een paar jaar terug had ik ook ineens krullen, maar die zijn ook ineens weer verdwenen. -O-
Bij mij ligt het er net aan hoe het geknipt is. Lang en 1 lengte is alleen slag. Laagjes is heeel veel krullen :)
pi_102552834
Mooi, Phaidra! O+.

Ik ben zó moe. ;( . Ben na m'n werk naar Baardmans z'n huis gegaan, dat was veel dichterbij. Eigenlijk moet ik nog wat spullen van thuis hebben, maar hij stelde net voor om dan even in de auto heen en weer te rijden. Ik moest nu eerst maar lekker op het dakterras gaan zitten. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102553069
Ik wil ook een Baard O+ Kreeg daarstraks van een docent die ik even hielp met Linkedin de vraag of ik een relatie had. Hopelijk spread ie the word onder zijn jongere collega's :+ als die er al zijn, bedenk me net dat ik volgens mij nog geen gezien heb onder de 45 :')

Ik ben de stageverslagen aan het inwerken, sommigen zijn in het buitenland geweest en het verslag moet dan in het Engels. OMG, in de eerste twee zinnen al koeien van fouten ):O Toch eens vragen of ze ook punten krijgen en kunnen zakken op die dingen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_102553339
:W drie kwartier gezwommen. Niet eens gezweten :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102553453
Gezwoten! :P

*O* nog 20min. en dan het terras opzoeken! /antoe *O*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102553475
Ik vond naar de de tandarts gaan eigenlijk wel leuk!
..of misschien moet ik zeggen; ik vond de tandarts wel leuk. :') Ik zat bij een studenten tandarts (dus die nog in opleiding zijn) en die van mijn was echt cute. :9
  Vis een optie? vrijdag 30 september 2011 @ 16:32:22 #16
70532 loveli
N
pi_102553480
moe en in trein... gelukkig op dit stuk nog geen reservering en een of ander festival in de omgeving.
crap in = crap out
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:34:07 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102553556
Vroeger was de tandarts pas leuk! Toen kreeg ik een smurf als het klaar was oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102553601
Plastic dino's! O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_102554229
Tandarts nooit problemen mee gehad en vaak zat op mijn gezicht geland (gek als je geen diepte ziet :P ) wel 2 voortanden vol met barsten maar ook die leveren geen problemen op.

Mijn ouders zeggen wel een auto naar de ortho te hebben gebracht maar die vinden alles veel geld dus vermoed dat het wel duur was maar niet zo gek.

Verders BBQ-en :9 beetje normaal wel anders had ik net zo goed niet kunnen gaan zwemmen.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:05:57 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_102554648
Damn MarMar!

Phaidra O+

Wandelen was heerlijk, in totaal 25.7 km.
Nu een cola-berenburg, blokje pure chocolade en wat popcorn.

Net langs de weg 1 kg stoofpeertjes gekocht voor 50 cent, die staan nu ook op

Vanavond dus hutspot en dan als toetje: Vla met stoofpeer :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_102554671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Damn MarMar!

Phaidra O+

Wandelen was heerlijk, in totaal 25.7 km.
Nu een cola-berenburg, blokje pure chocolade en wat popcorn.

Net langs de weg 1 kg stoofpeertjes gekocht voor 50 cent, die staan nu ook op

Vanavond dus hutspot en dan als toetje: Vla met stoofpeer :9
:9~ de hutspot sla ik over :P
pi_102554889
Ik heb nog stoof peren in een potje van vorig jaar :') zou dat lekker zijn met yooghurt?
pi_102555096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:14 schreef Perruche het volgende:
Ik heb nog stoof peren in een potje van vorig jaar :') zou dat lekker zijn met yooghurt?
Potje zelfgeweckt of?

Bel ik de dermatoloog, blijkt dat er geen notitie is gemaakt van mijn vraag :{ maandag weer bellen. Ze vroeg wel meteen of ik niet even langs kon komen :+
pi_102555949
Handig Ml!!

Nee potje uit de supermercado, heeft mn pa gekocht maar nooit opgegeten en vind het zonde om weg te gooien. Ah excellent van vorige kerst :')
pi_102555968
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:51 schreef Perruche het volgende:
Handig Ml!!

Nee potje uit de supermercado, heeft mn pa gekocht maar nooit opgegeten en vind het zonde om weg te gooien. Ah excellent van vorige kerst :')
Oh nou als de houdbaarheidsdatum zegt van wel gewoon proberen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')