abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102697789
Ik maak elke avond een schaal met vlokken die ik laat weken. Je kan hier enorm in variëren. Havervlokken, gerstvlokken, tarwevlokken, roggevlokken, maïsvlokken, gierstvlokken, boekweitvlokken, rijstvlokken, speltvlokken, quinoavlokken, amaranthvlokken, er is echt heel veel.

Ik kies dan gewoon de vlokken waar ik zin in heb en daar doe ik noten, zaden en gedroogd fruit bij. Noten zijn ook nog eens beter verteerbaar wanneer ze geweekt zijn. En het gedroogde fruit geeft en natuurlijke zoete smaak, zonder dat je dus suiker of andere zoetstoffen als agave nodig hebt. (dadels zijn vooral een aanrader)
Soms doe ik er ook tarwekiemen en haverzemelen bij. Of chia, of gebroken lijnzaad. Of een beetje cacao erdoor, voor een choco variant.

Nouja, je doet alles dus gewoon in een kom en dan doe ik er water en wat (rijst)melk bij, tot het net onder staat. En de volgende ochtend doe ik er vers fruit bij en soms wat specerijen. Koekkruiden en banaan (of pruimen) zijn momenteen een favoriet. O en diepvriesfruit werkt ook heel goed.

O en wat ook heel lekker is, is geweekte (of gekiemde) boekweit met een banaan en kardemom geprakt, of geblend tot pap.

Ik ontbijt elke dag anders en ik kan het altijd zo uit de koelkast pakken, wat wel fijn is, want ik heb vaak haast.

's Middags eet ik altijd een grote salade en 1 volkoren boterham. Dat ik dan weinig brood eet is niet zo erg, want ik eet 's ochtends al veel granen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:44:55 #27
354161 Vincent17
Damn girl...
pi_102698863
Oke misschien een hele domme vraag, maar wat bedoel je met vlokken? Ik ken alleen chocolade vlokken :P
pi_102699198
Hij noemt toch 11 soorten vlokken op..
hoi
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:18:42 #29
354161 Vincent17
Damn girl...
pi_102700627
Ja xD Maar wat moet ik me bij vlokken voorstellen? Soort chocolade vlokken, maar dan haver, tarwe etc?
pi_102701888
Het zijn eigenlijk gewoon geplette granen. Je hebt zeg maar de volle graankorrel en die wordt dan gedroogd, eventueel gepeld, geweekt, verwarmd en geplet.

Je kent havermout toch wel? Dat zijn ook vlokken, alleen dan kleiner gehakt en dan kook je er dus pap van.
Dit zijn gewoon hele vlokken, die je laat weken. Je kan ze ook koken hoor, maar dat vind ik minder lekker en kost meer tijd.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:33:29 #31
354161 Vincent17
Damn girl...
pi_102705495
Ah oké, ik snap het!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:19:30 #32
334086 Lippentoine
Albertooooo!!!..
pi_102809257
Ik heb ook moeite om 's morgens brood door mijn keel te krijgen. Ik eet ipv brood, brinta
's morgens door de week naar stage. Naar stage neem ik als lunch 2 broodjes mee, dat gaat dan wel weer goed. Met daarbij een banaan of appel en een bakje kwark.

Weet niet of jij dat ook hebt, maar krijg meestal kokhals neigingen als ik brood voor me heb 's morgens, echt vervelend. Bij geroosterd brood heb ik dat weer niet, heel raar.
En ten tweede... Wat is er?!?!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:40:58 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_102810012
Knackebrood, beschuit, stukken fruit, brinta, 30 soorten kellogs bende, gezonden cruesli en muesli met yoghurt (klein beetje honing) of gewoon yoghurt en daarin fruit of jam.

Wat kan je allemaal niet bedenken voor ontbijt zonder brood.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')