Het is al bijna 3 jaar terug dat het uit ging met mijn ex en nog steeds haat ik hem voor alles wat hij me heeft aangedaan. Zijn ontrouw, leugens, en vooral arrogante karakter tijdens en vooral na de breuk. Leugens zijn over mij verspreid, in zijn woonplaats word ik nu met de nek aangekeken. Volgens hem was ik overdreven jaloers omdat ik boos werd als hij innig met een meisje bezig bezig was. Ook was ik een slet toen ik een paar weken na de relatie troost zocht in de armen van een vriend. Ik heb hem toendertijd nog verrot gescholden per email maar werd simpelweg geblokkeerd. Dit stoort me. Hij denkt dat hij met alles kon wegkomen, het boeide hem niet.
Ik heb inmiddels contact met zijn ex die vroeger mishandeld is en waar hij de wildste verhalen over vertelde. Ook haar heeft hij persona non grata gemaakt in zijn groep. De wildste verhalen over haar vermeende gestoordheid en diefstal werden opgehangen, terwijl dit allemaal leugens waren. Dat ze emotionele problemen had (wie zou dat niet hebben met een dronkaard als vader), was voor hem een lachertje. Het bewees maar weer mooi hoe weinig respect hij heeft voor anderen, ookal probeert hij nog zo populair te doen en heeft hij altijd wel ergens vrienden.
Ik zit nu in een gelukkige relatie, heb genoeg vrienden en loop al een tijdje bij een psycholoog om dit en nog wat andere dingen te verwerken (onzekerheid die opspeelde omdat ik me waardeloos voelde bij hem). Ik en mijn vriend laten elkaar vrij en geen van de problemen van toen spelen in deze relatie. Misschien dat ik daarom zo kwaad ben op mijn ex, hoe beter het met me gaat hoe woester ik word als ik denk aan hoe hij me behandeld heeft.
Laatst was ik op een concert en achteraf kwam ik er achter dat hij en zijn broer daar ook waren. Ik was er met een goede vriend maar had ze niet gezien. Ergens weet ik niet wat ik dan gedaan had. In het dagelijks leven wonen we 1,5 uur van elkaar vandaan, maar als hij voor mijn neus zou staan... ik denk dat ik hem een dreun zou geven op zijn neus. Of een trap in de ballen. Mijn psycholoog probeert mij te helpen door te zeggen dat ik hem moet vergeten en te denken aan het positieve, maar ik kan het niet. Ik moet en zal wraak nemen.