abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2011 @ 09:18:37 #1
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102468294
Ik heb twee ruiten laten plaatsen, naast elkaar, beidde Hr++.

Nu viel me op dat de ene ruit aan de buitenkant wel condensatie heeft en de andere niet. Even gekeken of ik verschillen kon ontdekken dmv een vlammetje. Beidde geven me 4 keer een reflectie vlam, kleur verschil in de reflecties heb ik niet kunnen vinden.
Wat me wel opviel... op de metalen strip is het type glas en de productie datum geprint. Bij het raam dat wel condensatie heeft staat de tekst lezend van de buitenkant goed. Bij het raam dat geen condensatie heeft, staat de tekst goed lezend vanuit de binnenkant.

Is nu een van die ramen verkeerd om geplaatst ??
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_102468355
Dom....van mij...

[ Bericht 89% gewijzigd door Vonkenboer op 28-09-2011 20:06:24 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:32:16 #3
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102468545
maar jij hebt mijn ruiten helemaal niet geplaatst :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_102468588
lijkt er wel op,
bij plaatsing van dubbel glas heb je normaal gesproken een stickertje zitten welke kant buiten moet. en dat is belangrijk om dat aan te houden , als het goed is is ene glasplaat ook wat dikker als ander die moet dan als het goed is buiten zitten.
ik ben er geen expert in maar heb wel eens bij iemand geholpen dubbel glas te zetten kwamen we ook na 3e raam achter dat er dus verschil in zat :P
pi_102468659
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef kovenant het volgende:
lijkt er wel op,
bij plaatsing van dubbel glas heb je normaal gesproken een stickertje zitten welke kant buiten moet. en dat is belangrijk om dat aan te houden , als het goed is is ene glasplaat ook wat dikker als ander die moet dan als het goed is buiten zitten.ik ben er geen expert in maar heb wel eens bij iemand geholpen dubbel glas te zetten kwamen we ook na 3e raam achter dat er dus verschil in zat :P
Dit :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102468684
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:32 schreef klusfoobje het volgende:
maar jij hebt mijn ruiten helemaal niet geplaatst :)
Ik stelde een domme vraag, die ik gelijk corrigeerde...
Inderdaad, dikke glasplaat aan de buitenzijde.

Die truc met het vlammetje en z'n spiegelbeelden ken ik niet.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:58:56 #7
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102469131
dikke plaat aan de buitenkant... mm, das best lastig om te zien hoor als de ruit geplaatst is.

Maar die tekst, dat zegt dus niets ?
pi_102469254
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:58 schreef klusfoobje het volgende:
dikke plaat aan de buitenkant... mm, das best lastig om te zien hoor als de ruit geplaatst is.

Maar die tekst, dat zegt dus niets ?
Normaal worden de teksten op dezelfde manier aan dezelfde kant geprint, omdat dat een geautomatiseerd proces is.
Dus de ruit met aan de buitenkant condensatie moet omgedraaid worden.
pi_102469378
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:03 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Normaal worden de teksten op dezelfde manier aan dezelfde kant geprint, omdat dat een geautomatiseerd proces is.
Nee hoor. Bij HR++ is condensatie aan de buitenkant heel goed mogelijk. Juist door de goede isolatie.

Condensvorming aan de buitenzijde Bij een lage temperatuur en een hoge relatieve luchtvochtigheid kan er condensvorming aan de buitenzijde ontstaan. Dit gebeurt voornamelijk in het voor- en het najaar. Gaat gedurende de dag de temperatuur omhoog, dan verdwijnt de condensvorming. Condensvorming aan de buitenzijde komt maar beperkt voor, droogwrijven heeft geen enkele zin. Condensvorming aan de buitenzijde is geen fout maar is juist een gevolg van de zeer hoge warmte-isolatie.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbel_glas
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_102469391
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:03 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af; condensatie wijst op een lage oppervlaktetempertuur, i.e. goede isolatie.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:55:42 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102476174
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef kovenant het volgende:
lijkt er wel op,
bij plaatsing van dubbel glas heb je normaal gesproken een stickertje zitten welke kant buiten moet.
Ook met stickers en pijlen wat onder en boven is, wordt het regelmatig nog verkeerd geplaatst, helaas. Sommige glaszetters kijken gewoon echt niet goed.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 28 september 2011 @ 13:57:36 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_102476236
Ik had vanmorgen ook last van condens aan de buitenzijde van ons HR++ glas. Dacht als dat er wat mis was, maar blijkbaar hoort het erbij :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102476308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:57 schreef Adelante het volgende:
Ik had vanmorgen ook last van condens aan de buitenzijde van ons HR++ glas. Dacht als dat er wat mis was, maar blijkbaar hoort het erbij :P
same here, en ja dat hoort er gewoon bij
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 28 september 2011 @ 17:37:38 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102483041
Dat condens aan de buitenkant erbij hoort weet ik. Wat mij dus opviel was dat twee ruiten naast elkaar juist bij de een wel condensatie gaf en bij de ander niet. Bij wat nauwkeuriger kijken viel me dus op dat die teksten anders om stonden..

conclusie ?
pi_102484123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:37 schreef klusfoobje het volgende:
Dat condens aan de buitenkant erbij hoort weet ik. Wat mij dus opviel was dat twee ruiten naast elkaar juist bij de een wel condensatie gaf en bij de ander niet. Bij wat nauwkeuriger kijken viel me dus op dat die teksten anders om stonden..

conclusie ?
Glaszetter bellen? (evt meerdere met deze vraag?)
pi_102491538
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:08 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij HR++ is condensatie aan de buitenkant heel goed mogelijk. Juist door de goede isolatie.

Condensvorming aan de buitenzijde Bij een lage temperatuur en een hoge relatieve luchtvochtigheid kan er condensvorming aan de buitenzijde ontstaan. Dit gebeurt voornamelijk in het voor- en het najaar. Gaat gedurende de dag de temperatuur omhoog, dan verdwijnt de condensvorming. Condensvorming aan de buitenzijde komt maar beperkt voor, droogwrijven heeft geen enkele zin. Condensvorming aan de buitenzijde is geen fout maar is juist een gevolg van de zeer hoge warmte-isolatie.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbel_glas
Hebben we weer iets geleerd! Zelf nooit meegemaakt.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:21:02 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102491546
Ik ga de glaszetter ook idd morgen even bellen. Het is alleen wel prettig als je met zo iemand praat en je weet zeker dat hij een fout heeft gemaakt.
pi_102492207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ga de glaszetter ook idd morgen even bellen. Het is alleen wel prettig als je met zo iemand praat en je weet zeker dat hij een fout heeft gemaakt.
desnoods bel je daarna nog even een andere glaszettert :)
pi_102492517
een vlammetje moet een andere kleur hebbn bij HR++, dat is namelijk de coating. Als je binnen de vlam houdt moet de 2e vlam een andere kleur hebben. Die coating moet aan de spouwzijde van de binnenruit zitten.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:50:47 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102492901
nah, als dat zo is dan lijkt het in orde. Net even een vlamtestje gedaan. Ik zie dus 4 vlammetjes. De eerste 2 vlak bij elkaar en 3+4 vlak bij elkaar.
Bij beide ruiten is vlam 2 een stuk lichter van kleur dan de andere. de overige vlammetjes die je ziet zijn gelijk van kleur.

Vlamtest van binnenuit gedaan natuurlijk.
pi_102492948
Ik weet in ieder geval van een complete woonwijk dat er daar zeer veel ruiten verkeerd geplaats zijn, dit is daar trouwens erg goed zichtbaar van buiten.
Door witte gordijnen of dergelijke zie je gelijk welke ruit verkeerd geplaats is, waar het verkeerd zit lijkt het net of de gordijnen of dergelijke geel zijn ipv wit, waar de ramen wel goed zitten ziet alles er wit uit van buiten.

Heb nog een vriend daar geholpen met het draaien van de verkeerd geplaatste ramen, nu lijkt alles wit.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:16 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102493163
tsja, als je iemand hebt bij zo'n klus die denkt dat de stikker aan de binnenkant moet zitten dan gaan al die ramen er verkeerd in. Althans, als hij/zij consequent is.
  Milf donderdag 29 september 2011 @ 22:41:44 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102532355
Had je al gebeld?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')