Ditquote:Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef kovenant het volgende:
lijkt er wel op,
bij plaatsing van dubbel glas heb je normaal gesproken een stickertje zitten welke kant buiten moet. en dat is belangrijk om dat aan te houden , als het goed is is ene glasplaat ook wat dikker als ander die moet dan als het goed is buiten zitten.ik ben er geen expert in maar heb wel eens bij iemand geholpen dubbel glas te zetten kwamen we ook na 3e raam achter dat er dus verschil in zat
Ik stelde een domme vraag, die ik gelijk corrigeerde...quote:Op woensdag 28 september 2011 09:32 schreef klusfoobje het volgende:
maar jij hebt mijn ruiten helemaal niet geplaatst
Normaal worden de teksten op dezelfde manier aan dezelfde kant geprint, omdat dat een geautomatiseerd proces is.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:58 schreef klusfoobje het volgende:
dikke plaat aan de buitenkant... mm, das best lastig om te zien hoor als de ruit geplaatst is.
Maar die tekst, dat zegt dus niets ?
Nee hoor. Bij HR++ is condensatie aan de buitenkant heel goed mogelijk. Juist door de goede isolatie.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:03 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Normaal worden de teksten op dezelfde manier aan dezelfde kant geprint, omdat dat een geautomatiseerd proces is.
Dus de ruit met aan de buitenkant condensatie moet omgedraaid worden.
Dat vraag ik me af; condensatie wijst op een lage oppervlaktetempertuur, i.e. goede isolatie.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:03 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Normaal worden de teksten op dezelfde manier aan dezelfde kant geprint, omdat dat een geautomatiseerd proces is.
Dus de ruit met aan de buitenkant condensatie moet omgedraaid worden.
Ook met stickers en pijlen wat onder en boven is, wordt het regelmatig nog verkeerd geplaatst, helaas. Sommige glaszetters kijken gewoon echt niet goed.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:33 schreef kovenant het volgende:
lijkt er wel op,
bij plaatsing van dubbel glas heb je normaal gesproken een stickertje zitten welke kant buiten moet.
same here, en ja dat hoort er gewoon bijquote:Op woensdag 28 september 2011 13:57 schreef Adelante het volgende:
Ik had vanmorgen ook last van condens aan de buitenzijde van ons HR++ glas. Dacht als dat er wat mis was, maar blijkbaar hoort het erbij
Glaszetter bellen? (evt meerdere met deze vraag?)quote:Op woensdag 28 september 2011 17:37 schreef klusfoobje het volgende:
Dat condens aan de buitenkant erbij hoort weet ik. Wat mij dus opviel was dat twee ruiten naast elkaar juist bij de een wel condensatie gaf en bij de ander niet. Bij wat nauwkeuriger kijken viel me dus op dat die teksten anders om stonden..
conclusie ?
Hebben we weer iets geleerd! Zelf nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:08 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij HR++ is condensatie aan de buitenkant heel goed mogelijk. Juist door de goede isolatie.
Condensvorming aan de buitenzijde Bij een lage temperatuur en een hoge relatieve luchtvochtigheid kan er condensvorming aan de buitenzijde ontstaan. Dit gebeurt voornamelijk in het voor- en het najaar. Gaat gedurende de dag de temperatuur omhoog, dan verdwijnt de condensvorming. Condensvorming aan de buitenzijde komt maar beperkt voor, droogwrijven heeft geen enkele zin. Condensvorming aan de buitenzijde is geen fout maar is juist een gevolg van de zeer hoge warmte-isolatie.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbel_glas
desnoods bel je daarna nog even een andere glaszettertquote:Op woensdag 28 september 2011 21:21 schreef klusfoobje het volgende:
Ik ga de glaszetter ook idd morgen even bellen. Het is alleen wel prettig als je met zo iemand praat en je weet zeker dat hij een fout heeft gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |