abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:20:49 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102843014
Helemaal niks vind ik daarvan.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:21:33 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102843031
Oh ik had al een topic klaar staan, laat dan maar zitten. Tjonge wat is dat toch tegenwoordig elk idee dat je maar oppert wordt gelijk afgebrand.

-O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:23:41 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102843080
En dan ga je alleen op mijn zure reactie af?

Dát vind ík nou grappig.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:28:10 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102843182
okay dan niet dan post ik het toch.. tjonge
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:30:03 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102843220
Trouwens.

Ergens helemaal niks van vinden is wel iets anders dan iets helemaal niks vinden, hè.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:31:21 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102843253
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:30 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens.

Ergens helemaal niks van vinden is wel iets anders dan iets helemaal niks vinden, hè.
Dat begrijp ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:33:28 #182
42184 crew  DaMart
pi_102843317
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens ik wil eens proberen de TTK wedstrijd weer leven in te blazen wat vinden jullie daarvan?
Ik zit daar ook wel eens aan te denken :Y.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:35:20 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102843353
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:33 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik zit daar ook wel eens aan te denken :Y.
Uit de oude doos: de TTK wedstrijd

ben een beetje aan het lobbyen in CRE ... wie weet ik zou het wel leuk vinden als dit weer ging lopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:38:42 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102843464
Weet trouwens iemand wie dat TTKwedstrijd email adres beheert, ik wil het best organiseren maar dan zou het erg handig zijn om toegang te hebben tot dat adres.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102845189
Zeg, het is hier geen slowchat hè?
pi_102845498
Het topic wordt gekaapt door mongols
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:01:38 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102845646
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:56 schreef Mainport het volgende:
Het topic wordt gekaapt door mongols
Ik ga al weg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102846482
Bosbeetle is okee.
I intend to live forever, or die trying.
pi_102848274
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij was gewoon op vakantie.
Oh ja.
Het was aangenaam. Goed gewandeld met alweer iets lichtere volle bepakking. Geslapen in een grot, een kloof en aan de rand van de afgrond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_102852330
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:45 schreef sigme het volgende:
en aan de rand van de afgrond.
Living on the edge...
pi_102878670
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:20 schreef k_man het volgende:
Dat Frollo en zodiakk hier niet meer wensen te posten is natuurlijk al een ernstige vorm van plichtsverzuim, maar waar is de rest eigenlijk gebleven? Waar is Pope? JAM? DaD? DO2?
Ik ben jullie ergens kwijt geraakt.

Dat, en ik ben eenkennig. Eén topic volgen vind ik wel genoeg, tegenwoordig.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_102902358
Zijn er nog andere topics dan, behalve deze?
pi_102920166
Ik stop met mijn lerarenminor jongens, wat een tenhemelschreiende hbo-cursus. Elk college verplicht, na elk college een logboek schrijven van twee kantjes, voorbereidende opdrachten, verwerkingsopdrachten, lesplannen schrijven, dat is al niet normaal; en als het nog zin had! Het college begint als volgt: "Ga allemaal staan, laat de grond je dragen, spreid je armen en adem diep uit. Denk aan alle gedachten die je voor het college had - je band is lek, vanavond koken, boodschappen doen - stop deze in een rugzakje en leg dat rugzakje weg." Vervolgens krijgen we een of andere gezellige les waarin we door middel van een activiteit didactiek leren. Ik zal wat stukken uit mijn logboeken citeren:

In het begin zag ik de humor er nog van in:

Het college ging van start met de vraag van mevrouw Smit wie de voorgeschreven hoofdstukken uit het handboek vakdidactiek niet had gelezen. Nadat de helft van de aanwezigen zijn hand had opgestoken maakte ze op niet misstaande wijze duidelijk dat dit niet getolereerd wordt. Zonder zich op te winden en met een glimlach om haar mond gekruld uitte ze het dreigement dat degenen die de volgende keer verzaken niet de moeite hoeven te doen naar college te komen – met als impliciet gevolg dat diegene snel een andere minor moet zoeken. Het daaropvolgende college zat ik angstig in de stoeltjes om niet de schijn te wekken dat ik me te weinig zou inzetten voor dit vak. Wat in de communicatieleer wordt gedoceerd is tot waarheid verworden op deze middag. Angst is een betere motivator dan humor. Ik zal dit in mijn oren knopen voor als ik ooit voor de klas sta. Met mij valt niet te sollen!

Maar deze onzin kwam me natuurlijk al snel de strot uit:

Hoofdstuk 9: vakspecifieke denkwijzen en redeneerstappen. Er staan beschrijvingen in als: “Het leren denken in termen van functies: een specifieke manier van denken in termen van oorzaak en gevolg en samenhang die inzicht geeft in het waarom; het nut van maatschappelijke verschijnselen en processen.” En: “Het vergelijkende perspectief. Vergelijking is vaak een effectief middel om leerstof over bestaande zaken in Nederland betekenisvol te maken: dat wil onder meer zeggen dat leerlingen door het contrast aspecten van de ‘eigen samenleving’ leren waarderen c.q. er over kunnen oordelen en leren ‘waarderen’.” Ik vind dat zulke vage bewoordingen voor zulke open deuren, ik weet zeker dat geen enkele docent dit handboek naslaat voor zijn lessen. (...) Ik vermoed dat we het moeten lezen omdat een zichzelf respecterend vak toch zeker één boek voorschrijft? Dat noemen ze in de sociologie een rationele mythe.

Er wordt constant op gehamerd dat ik in dit logboek moet laten zien wat ik heb opgestoken van de les, maar er valt niet zoveel op te steken; de colleges bieden niets nieuws onder de zon en ik ben het met veel zaken niet eens. Ik vind het ook bijzonder dat een logboek waarin je je persoonlijke visie geeft afgekeurd kan worden.

Haar reactie:

Beste MainPort,
voor de laatste keer neem ik de moeite om je een reactie te geven. Kennelijk ben je van mening dat je in dit vak niets leert. Dat vind ik dus ook. Het is ook niet verplicht deze minor te volgen. Sterker nog, we sturen mensen op stage die ook de nodige motivatie hebben om les te leren geven. Ik heb ernstige twijfels over je motivatie. Ik nodig je uit om op dinsdag, 11.10.2012 om 9.00 [uur langs] te komen voor een gesprek over de voortzetting van deze minor. Een andere optie is natuurlijk dat je je zelf terugtrekt, indien je een gesprek niet op prijs stelt.

Dag dag!
pi_102923841
Het lijkt mij ook verschrikkelijk, Mainport.

Overigens zou ik wel naar het gesprek gaan. En haar dan het verschil uitleggen tussen ongemotiveerd zijn en een kritisch houding hebben,
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:41:28 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102926308
Hoera, hoera. w/
The love you take is equal to the love you make.
pi_102932868
Welkom, Dwerg!
pi_102934166
Hoezee.
Aldus.
pi_102939604
Wat vinden de Amsterdammers hier eigenlijk zoal van Café Schiller? Ik had daar een proximitymeet met jullie. :P
pi_102944389
Dat is een prima café-restaurant.
Aldus.
pi_102944421
Ik was in de provincie, k_man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')