Het zijn uiteraard geen dode pixels, want het is volmaakt uitgesloten dat al die pixels precies op hetzelfde moment defect zijn geraakt en dan ook nog gerangschikt zijn in van die rechthoekige patronen. Wat er wel aan de hand is, is dat wellicht de interne connector van het LCD paneel geen goed contact meer maakt, of er is een defect opgetreden in de digitale elektronica van de TV. De TV zal gerepareerd moeten worden, als dat tenminste nog de moeite waard is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef corkydiggles het volgende:
Heb een panasonic GT20
Vandaag viel mij tijdens Xboxen opeens op dat ik om gehele buitenrand van de tv scherm een zwarte rij had.
Eerst dacht ik aan underscan/overscan.
Maar dit probleem heb ik op alle apparatuur dat op mijn tv aangesloten is. xbox, blu-ray, media center, tv.
Na wat instellingen doorgelopen te zijn ben ik het scherm eens goed gaan bekijken.
Toen viel mij iets op dat volgens mij niet normaal is zie foto:
De linker en rechter rand hebben van die rechthoekige blokken en de boven en onder rand totaal zwart.
Wat is dit precies? Dode pixels?
[ afbeelding ]
heb de tv net 5 maandquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het zijn uiteraard geen dode pixels, want het is volmaakt uitgesloten dat al die pixels precies op hetzelfde moment defect zijn geraakt en dan ook nog gerangschikt zijn in van die rechthoekige patronen. Wat er wel aan de hand is, is dat wellicht de interne connector van het LCD paneel geen goed contact meer maakt, of er is een defect opgetreden in de digitale elektronica van de TV. De TV zal gerepareerd moeten worden, als dat tenminste nog de moeite waard is.
Gelijk in je auto stappen en naar de winkel terug gaanquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:31 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
heb de tv net 5 maandgarantie.
ding heeft me toen 900 euro gekost.
Ik heb je al gezegd wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Het is een defect, wees blij dat je nog garantie hebt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:35 schreef corkydiggles het volgende:
auto net verkocht:P
Maar ik wil vooral weten of dit echt schade is of dat ik iets doms over het hoofd zie,
en wat het precies is. Als iemand dit weet, kan ik eerst even bellen over de garantie
voordat ik met een 42 inch tv de auto in ga
ik zie het. nagezocht op internetquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
dichterbij. ?
je kan naar elke mm gaan he voor garantie volgens mij dus als er eentje dichterbij is ..
Dat hoort, de meeste plasma televisie's hebben zo'n zwarte rand om het scherm heen zitten in tegenstelling tot LCD.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:19 schreef corkydiggles het volgende:
Ja klopt.
En onder en boven twee zwarte randjes.
Herkenbaar of weet je meer?
Die zwarte rand in het scherm zoals je op het plaatje ziet, dat is normaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:34 schreef corkydiggles het volgende:
Maar in het scherm of om het scherm.
Heb namelijk wel een extra zwart randje als behuizing om het scherm heen.
Maar het defect zit in het scherm rondom
Nou, het is normaal voor plasma schermen om zo'n zwart/grijze rand te hebben, niets aan de hand dus.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:43 schreef corkydiggles het volgende:
Heb het idee dat op de foto die zwarte lijn onderdeel is van behuizing ipv van scherm.
kan mij ook niet herinneren dat die lijnen er waren. is trouwens een neo pdp scherm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |