abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102443961
Wil graag een leuke auto voor me zelf halen uit Duitsland maar is me eerste keer dat ik dat doe. Ik wil het ook allemaal zelf regelen. daarom de vraag zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden die niet te zien zijn voor een consument ? zo dat je niet in de maling word genomen word en slechte producten koop (Auto)
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:20:25 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102444027
Hou rekening met de BPM. :Y.
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:20:40 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102444036
Dit is een goede truck om je auto('s) te importeren!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:22:35 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_102444116
Maar serieus, koop geen Audi's van Polen die op de Duitse Autotrader staan. Verder moet je rekening houden met de BPM (Schade auto zit bijvoorbeeld geen BPM op.) en kun je heel simpel een dienstverlener regelen die het papierwerk van je overneemt. :)

Mondeo ST220 zijn heel goedkoop in Duitsland! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_102444222
Een geïmporteerde auto bij de RDW alleen voor de schouwing aanbieden en niet voor de APK. APK naderhand zelf bij een dealer/garage laten doen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 19:02:15 #6
18653 crew  D.
pi_102447767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
Een geïmporteerde auto bij de RDW alleen voor de schouwing aanbieden en niet voor de APK. APK naderhand zelf bij een dealer/garage laten doen.
APK zit er toch standaard bij :?
pi_102448302
Zorg dat je voldoende kennis van auto's hebt of iemand meeneemt, je hebt vaak geen garantie en even teruggaan is vaak ook niet bij. Dus een goede inspectie is wel vereist.

BPM wordt minder over het aantal jaren, dus een oudere auto met weinig kilometers is goedkoper dan een jonge met veel op de teller.

Oh ja en bastler betekent knutselaar, dan is de auto bijna rijp voor de sloop.
.
pi_102449111
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:02 schreef D. het volgende:

[..]

APK zit er toch standaard bij :?
Nee da's een keuze.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 20:08:02 #9
18653 crew  D.
pi_102451203
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee da's een keuze.
Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregen :N

En wat is de voornaamste reden om dit niet via de RDW te willen doen?
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:43:13 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102456894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:

[..]

Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregen :N

En wat is de voornaamste reden om dit niet via de RDW te willen doen?
Hij wordt liever geripped bij een lokale garage denk ik; RDW zal hem wel te onafhankelijk zijn :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_102458344
Met bepaalde franse auto's weten de dealers dat de lagers af fabriek zoveel speling mogen hebben.
.
pi_102465357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:

[..]

En wat is de voornaamste reden om dit niet via de RDW te willen doen?
Als je afkeur krijgt, hoef je niet weer helemaal terug naar de rdw voor de herkeuring. Met opnieuw een 1dags kenteken of met een ambulance..
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_102466994
Voor de keuring zorgen dat de auto zo licht mogelijk is. Dus reservewiel eruit, ruitensproeier tank leeg etc etc.
Met een beetje geluk betaal je minder wegenbelasting. ;)
pi_102467746
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de keuring zorgen dat de auto zo licht mogelijk is. Dus reservewiel eruit, ruitensproeier tank leeg etc etc.
Met een beetje geluk betaal je minder wegenbelasting. ;)
En de benzinetank wel 3/4e vol anders dan doen ze er zo een paar tientalen kilo's bij!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 28 september 2011 @ 18:29:36 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102484488
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:08 schreef D. het volgende:

[..]

Kan het me niet meer herinneren die keuze te hebben gekregen :N

En wat is de voornaamste reden om dit niet via de RDW te willen doen?
omdat je dan weer terug mag komen bij afkeur...
pi_102547525
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 07:47 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de keuring zorgen dat de auto zo licht mogelijk is. Dus reservewiel eruit, ruitensproeier tank leeg etc etc.
Met een beetje geluk betaal je minder wegenbelasting. ;)
:')
Als er al een bestaande typegoedkeuring is wordt ie gewoon daaraan geconformeerd.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102558620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

:')
Als er al een bestaande typegoedkeuring is wordt ie gewoon daaraan geconformeerd.
Echt niet. :W
pi_102559107
Been there done that

Je mag pm en :7
pi_102570186
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:34 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Echt niet. :W
Jij denkt dat ze alle auto's op de weegbrug zetten? :D. Je bent niet wijs.
Bovendien wordt de voertuiguitrusting helemaal niet meegerekend in het wagengewicht (zoals bijvoorbeeld het reservewiel).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102570383
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:34 schreef ColtZ40 het volgende:

Echt niet. :W
Ik heb in de loop der jaren 3 keer een auto uit het buitenland gehaald en in alle gevallen werd er gewoon gekeken naar het model om het gewicht te bepalen.

Dus: echt wel!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102575897
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:38 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze alle auto's op de weegbrug zetten? :D. Je bent niet wijs.
Bovendien wordt de voertuiguitrusting helemaal niet meegerekend in het wagengewicht (zoals bijvoorbeeld het reservewiel).
Dan mag je mij vertellen waarom er heel veel import auto's een ander gewicht hebben dan orginele Nederlandse auto's.

Voorbeeld: 70-zn-tk arosa sdi volgens ovi 1020kg

Dat moet zijn 955kg........
pi_102576740
van de rdw site: Bij een APK-plichtig voertuig uit een EU- of EVA-land moet u ook het APK-rapport tonen, als u wilt dat de RDW de vervaldatum overneemt.

dus lekker laten keuren in de land van herkomst en je hebt hier gelijk een verse apk

c_/
pi_102577001
bpm wordt in 8 jaar afgebouwd, autos van 8 jaar en ouder zijn bpm vrij
vandaar veel autos van 8 en 9 jaar die uit duitsland gehaald worden
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:24:18 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102577225
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 07:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan mag je mij vertellen waarom er heel veel import auto's een ander gewicht hebben dan orginele Nederlandse auto's.

Voorbeeld: 70-zn-tk arosa sdi volgens ovi 1020kg

Dat moet zijn 955kg........
Misschien omdat ie ook niet als Arosa op kenteken staat, maar als 6HS? Dat duidt op een veranderd type of op een type dat in die uitvoering niet in NL geleverd is, en dan kun je wel een ander gewicht aanvragen of kan de RDW besluiten om te wegen. Als de auto echter gewoon conform NL-specificaties gebouwd is, wordt er niets gewogen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102580792
maar een leuke BPM calculator op Autoweek is die wel te vertrouwen ? http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')