Al is je onderbouwing sterk, ben ik toch tegen jouw stelling.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
104.000 voor opleiding, daarnaast heb je nog je living en rente à 10.000 per jaar die je moet betalen, dus in totaal zit ik op 161.500quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:08 schreef Faazz het volgende:
Sjah, wat kost het? 150k of zo?
Ik ken iemand die zo'n opleiding heeft gedaan, is een half jaar naar Amerika geweest er voor ook.
Duurde uiteindelijk drie jaar, maar ik weet niet wat hij mag besturen. Met extra cursussen dacht ik, zou hij uiteindelijk lijnvliegtuigen mogen besturen.
Het is een smak geld maar ik zie het eerder als een investering. Hij kan op dit moment geen werk vinden in de branche maar dat kan van tijdelijke aard zijn.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:08 schreef Zandman030 het volgende:
Vliegen is veel leuker dan lab-werk.
Dat wil ik dus ook écht niet. Ik werk nu als verkoper, maar dat was totdat ik aan opleiding ging beginnen, wil niet terug naar niks.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef Tinos85 het volgende:
Gast die ik ken is nu al een tijdje klaar met die opleiding en probeert overal te solliciteren maar komt niet aan de bak. Op een vacature van Lufthansa waren 500 reacties van over de hele wereld. Hij werkt momenteel als verkoper omdat er gewoon niks is. Het is gewoon kut op dit moment met zo weinig vacatures.
Nu ik dit lees realiseer ik me dat ik inderdaad nooit een motorvoertuig moet gaan besturen. Ik moet alle moeilijke dingen aan mannen overlaten en zelf kinderen uitpoepen, koken en schoonmaken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef beelz het volgende:
Niet piloot worden maar andere studie doen.
Onderbouwing:
Je bent een vrouw, vrouwen hebben al moeite met een Fiat Panda besturen. Vliegtuigen zijn vele malen groter dan Fiat Panda's, vrouwen zijn niet geschikt om piloot te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
Ja, als ik er gebruik van kan maken, waarom niet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:11 schreef Faazz het volgende:
Had iemand het over positieve discriminatie?
Dat is best heel ernstig..quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:13 schreef gohan16 het volgende:
Vriend van een studiegenoot kan ook nergens een baan vinden. Hij gebruikt zijn pilotenpak voor carnaval, zo erg is het gesteld.
Ik weet het. Maar alsnog lijkt het me een geweldig beroep.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:16 schreef gohan16 het volgende:
je realiseert je wel dat je voornamelijk checklisten gaat stampen? Vliegen zelf is geen kunst aan, helaas(9-11)
I know, als het niet zo duur was geweest, had ik het overwogen (t.o.v. geneeskunde)quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:20 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar alsnog lijkt het me een geweldig beroep.
Dat zijn natuurlijk wel pittige bedragen in vergelijking met de opleiding die je krijgt. Het is denk ik niet zo dat je na het afronden van een pilotenopleiding over uitzonderlijke intellectuele capaciteiten beschikt, dus in vergelijking met een normale studie is het een dure manier om aan een vervolgopleiding te komen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:12 schreef 92Merel het volgende:
104.000 voor opleiding, daarnaast heb je nog je living en rente à 10.000 per jaar die je moet betalen, dus in totaal zit ik op 161.500
Dat is natuurlijk lastig te voorspellen en zal afhangen van de economische ontwikkelingen en ontwikkeling van de brandstofprijs. Ik denk dat qua bemanning er niet veel meer bezuinigd zal kunnen worden, je wilt toch minstens met 2 bemanningsleden blijven vliegen lijkt mij. Dus dan zal het afhangen van hoe de frequentie van vluchten zich ontwikkeld en hoe 'grijs' het huidige pilotenbestand is.quote:Voor die extra cursussen (typerating) moet je ook nog een hoop extra betalen. Maar ik hoor dus van een hoop mensen dat ze geen werk kunnen vinden en het zal ongetwijfeld tijdelijk zijn, maar hoe lang is tijdelijk ? Dat is een beetje mijn probleem.
Weet je toevallig wat belangrijke selectiecriteria voor werkgevers in de luchtvaartwereld zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:09 schreef Tinos85 het volgende:
Gast die ik ken is nu al een tijdje klaar met die opleiding en probeert overal te solliciteren maar komt niet aan de bak. Op een vacature van Lufthansa waren 500 reacties van over de hele wereld.
Of je je type rating al hebt (scheelt hun een hoop geld) en reputatie van je school/opleider.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat belangrijke selectiecriteria voor werkgevers in de luchtvaartwereld zijn?
Ik ken ook iemand die nu al 2 jaar wacht op een baan als piloot in de burgervaart. Vriend van mij is wel piloot in het leger en daar is meer vraag naar, maar dat lijkt me geen optie voor jou?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:16 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ja, als ik er gebruik van kan maken, waarom niet?
[..]
Dat is best heel ernstig..
Ik ken wel iemand die nu met zn opleiding bezig is, maar die zit er ook vol goede hoop in..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |