Nou, we hebben het mogelijk over een kleine bijstelling naar boven van de constante van wat de maximale snelheid moet voorstellen en waarvan we dachten dat het eerst ook net zo snel als de lichtsnelheid was, waardoor deze constante geen 'lichtsnelheid' meer kan heten want de lichtsnelheid is natuurlijk niet gewijzigd in de tussentijd.quote:Op maandag 26 september 2011 21:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat de relativiteitstheorie mogelijk mankementen vertoont is wel degelijk een heel groot probleem. Het zou onze kennis enorm op de kop zetten.
Dan ga ik voortaan niet meer met de auto naar mijn werk.quote:Op maandag 26 september 2011 21:18 schreef Eartling het volgende:
Stel dat de unifying theorie er komt, wat dan ? Wat gaat het veranderen.
Dan kan je met alle goede intenties proberen om met je ouwe vertouwde zakmes een hersenoperatie uit te voeren maar daarvoor heb je toch echt geavandceerde technologie nodig.quote:Op maandag 26 september 2011 21:22 schreef Eartling het volgende:
Het gaat denk ik niet om de techniek, maar meer om de intentie erachter. Daar komen we veel verder mee, althans dat is mijn idee.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op maandag 26 september 2011 21:27 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Concepten als werk en fietsen zijn dan overbodig geworden.
Volgens mij begrijpen we elkaar, ik kan mezelf helemaal vinden in de uitleg die je in je post gafquote:Op maandag 26 september 2011 20:56 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Jazeker! Ik heb ook nooit gesnapt waarom het zo bijzonder moet zijn dat het meten van een waarde de staat veranderd, vooral op een dergelijk klein niveau, waar bijna alles wat je doet destructief is....
Gelijk een reden waarom het ding over het algemeen niet uit elkaar valt en eeuwig door blijft draaien.
Dan kun je die ontwerpen ? of zou dat niet gaan zonder bv NASA en consorten.quote:Op maandag 26 september 2011 21:27 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Dan kan je met alle goede intenties proberen om met je ouwe vertouwde zakmes een hersenoperatie uit te voeren maar daarvoor heb je toch echt geavandceerde technologie nodig.
Kijk nu gaat het de goede richting op !!quote:Op maandag 26 september 2011 21:27 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Concepten als werk en fietsen zijn dan overbodig geworden.
Omdat we dan alles gaan snappen. Computers worden zo krachtig, geen rekentaak is te gek. Het menselijk lichaam, de werking van onze hersenen, alles wordt in kaart gebracht. Dan lachen we om mensen die om stroom uit te sparen in hetzelfde zwaartekrachtveld rondlopen als buitenshuis. Je bewustzijn kan worden getransporteerd naar een designer lichaam, gefabriceerd, desnoods rond de dichtsbijzijnde ster naast ons. We zitten dan aangesloten op een collectief bewustzijn waarmee we de robots programmeren die in onze behoeften voorzien. Het fluctuerende piramidespel wat we de monetaire wereld unie noemden hebben we dan allang vaarwel gezegd om zijn onbetrouwbaarheid.quote:
Als we het zover halen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Omdat we dan alles gaan snappen. Computers worden zo krachtig, geen rekentaak is te gek. Het menselijk lichaam, de werking van onze hersenen, alles wordt in kaart gebracht. Dan lachen we om mensen die om stroom uit te sparen in hetzelfde zwaartekrachtveld rondlopen als buitenshuis. Je bewustzijn kan worden getransporteerd naar een designer lichaam, gefabriceerd, desnoods rond de dichtsbijzijnde ster naast ons. We zitten dan aangesloten op een collectief bewustzijn waarmee we de robots programmeren die in onze behoeften voorzien. Het fluctuerende piramidespel wat we de monetaire wereld unie noemden hebben we dan allang vaarwel gezegd om zijn onbetrouwbaarheid.
Jawel, met tijdreizen..quote:Heel erg simpel gezegd: Als je sneller dan het geluid gaat kan je je woorden toch ook niet terug nemen?
Maar waarom die vermenselijking van licht? Dat wij licht koppelen aan tijd wil toch niet zeggen dat tijd licht is?quote:Op maandag 26 september 2011 21:42 schreef Eartling het volgende:
Heel erg simpel gezegd: Als je sneller dan het geluid gaat kan je je woorden toch ook niet terug nemen?
Jawel, met tijdreizen..
Ligt eraan hoe je het bekijkt.quote:Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef b4kl4p het volgende:
We hebben het hier nu over tijdreizen. Maar even serieus dit duurt nog wel even.
Maar is het dan nu zo dat een neutrino jonger is geworden als we hem opvangen?
In een notendop. Snelheid van licht is altijd 299 792 458 m / s onafhankelijk van je huidige snelheid. Dus de tijd veranderd en niet de snelheid van het licht.quote:Op maandag 26 september 2011 21:53 schreef Eartling het volgende:
Volgens mij kun je nooit naar het verleden, maar je vertraagd alleen de ( jou ) tijd, als dat tenminste ook zo is dan. De werkelijkheid draait gewoon door. Alleen sta jij als het ware stil, ga je nog sneller dan zou je schijnbaar, theoretisch, terug in de tijd kunnen. Maar daar heb ik mijn vraagtekens bij. Maar wel toegegeven dat ik er inhoudelijk niets van begrijp.
Volgens mij alleen de tijd, zodra iemand of iets, met of tegen de snelheid van het licht aan reist. Wat geloof ik met een beetje massa onmogelijk te bereiken is omdat het oneindig veel energie nodig heeft om die snelheid te bereiken.quote:Op maandag 26 september 2011 21:54 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
In een notendop. Snelheid van licht is altijd 299 792 458 m / s onafhankelijk van je huidige snelheid. Dus de tijd veranderd en niet de snelheid van het licht.
Da's helemaal waar, het punt is echter dat uit de relativiteitstheorie van Einstein (als we er nog even van uit gaan dat die klopt) blijkt, dat de tijd langzamer verstrijkt voor iemand die bijna met de lichtsnelheid reist. Zo kun je als het ware door de tijd reizen. Als je sneller zou gaan dan het licht, zou je (in een bepaald inertiaalstelsel) terug in de tijd reizen. Er is dus een inertiaalstelsel waarin de neutrino's eerder zijn aangekomen dan zijn verstuurd (aangenomen dat ze daadwerkelijk sneller dan het licht gingen).quote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef Kabolter het volgende:
Ik snap dat er gediscussieerd wordt over de theorie. Maar heeft iemand een simpel en duidelijk antwoord waarom beeld zo doorslaggevend is in de theorie van tijdreizen en waarom alle andere factoren hierdoor worden aangepast? Licht is toch projectie? Hoe kan daardoor je actie in zijn geheel worden aangepast?
Heel erg simpel gezegd: Als je sneller dan het geluid gaat kan je je woorden toch ook niet terug nemen?
Dat laatste inderdaad. Ik ben maar iemand die het leuk vind om zich in te verdiepen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:59 schreef Eartling het volgende:
[..]
Volgens mij alleen de tijd, zodra iemand of iets, met of tegen de snelheid van het licht aan reist. Wat geloof ik met een beetje massa onmogelijk te bereiken is omdat het oneindig veel energie nodig heeft om die snelheid te bereiken.
De snelheid van het licht is een gegeven, licht heeft er niets mee te maken op zich.![]()
Althans volgens mijn wel erg beknopte kennis ! Er zijn hier gebruikers die dat veel beter begrijpen en uit kunnen leggen
quote:Op maandag 26 september 2011 22:02 schreef M.rak het volgende:
[..]
Da's helemaal waar, het punt is echter dat uit de relativiteitstheorie van Einstein (als we er nog even van uit gaan dat die klopt) blijkt, dat de tijd langzamer verstrijkt voor iemand die bijna met de lichtsnelheid reist. Zo kun je als het ware door de tijd reizen. Als je sneller zou gaan dan het licht, zou je (in een bepaald inertiaalstelsel) terug in de tijd reizen. (aangenomen dat ze daadwerkelijk sneller dan het licht gingen).
Deze theorie geldt niet voor de snelheid van het geluid, daarom gaat je vergelijking daarmee niet op.
Waarom is dat zo ? waarom kun je niet sneller hier.quote:Er is dus een inertiaalstelsel waarin de neutrino's eerder zijn aangekomen dan zijn verstuurd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |