Vergeet niet dat er op nagenoeg elke third party koeler gewoon een dun laagje zit, losse pasta is dus niet nodig bij een eerste opbouw.quote:Op maandag 26 september 2011 18:42 schreef SpankmasterC het volgende:
Koelpasta móet je gebruiken, ik zou zelf de PC niet meer aanzetten tot er pasta tussenzit!
En onthoud: less is more als het op koelpasta aankomt, voor tips zie heel het internet.
Op stockkoelers misschien, op third party koelers heb ik het nog nooit gezien.quote:Op maandag 26 september 2011 19:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er op nagenoeg elke third party koeler gewoon een dun laagje zit, losse pasta is dus niet nodig bij een eerste opbouw.
Vaak genoeg ook niet, hooguit goedkope rommel.quote:Op maandag 26 september 2011 19:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er op nagenoeg elke third party koeler gewoon een dun laagje zit, losse pasta is dus niet nodig bij een eerste opbouw.
Overigens laat de performance van de 'thermal pad' zoals die op stockkoelers te vinden is ook nogal te wensen over, iig in het verleden en ik verwacht niet dat er veel verschil in is gekomen.quote:Op maandag 26 september 2011 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op stockkoelers misschien, op third party koelers heb ik het nog nooit gezien.
Mugen rev 2 en rev 3?quote:Op maandag 26 september 2011 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op stockkoelers misschien, op third party koelers heb ik het nog nooit gezien.
Ik heb hier een rev 1.quote:
Er zat iig geen thermal pad op.quote:
Bench draaien?quote:Op maandag 26 september 2011 20:22 schreef rumiii het volgende:
Hoe kom ik er snel achter of ik mn cpu heb gemold?
Ik heb zelf een aantal onderdelen gekocht bij Mycom, aangezien dit mijn 1e eigen gebouwde PC was vond ik het nogal spannend.quote:Op maandag 26 september 2011 18:42 schreef SpankmasterC het volgende:
Koelpasta móet je gebruiken, ik zou zelf de PC niet meer aanzetten tot er pasta tussenzit!
En onthoud: less is more als het op koelpasta aankomt, voor tips zie heel het internet.
Als er écht geen koelpasta tussen zat (volgens mij heeft die Mugen 3 ook geen thermal pad die er al opzit) dan kan dat wel eens heel nadelig zijn geweest voor je CPU ja. Al zitten er normaal gesproken allerlei beveiligingen op zo'n ding die ervoor moeten zorgen dat er geen ongelukjes mee kunnen gebeuren.quote:Op maandag 26 september 2011 20:29 schreef rumiii het volgende:
Ik kan hier wel gaan schelden maar goed.. Bios zei cpu temerature nog wat. Ging naar de bios -> 97 graden stond er, what... ? Draaide real temp, 50 gr geen ramp, begon de koeler ineens heel veel geluid te produceren, deed ik hem uit
Krijg nou alleen maar een zwart scherm (no signal) en hoor wat tikken, de cpu?
Zit je cooler wel goed vast? Ik zou hem sowieso ff opnieuw monteren met wat nieuwe pasta er tussen.quote:Op maandag 26 september 2011 20:48 schreef rumiii het volgende:
Oke, update, had mijn kast opengetrokken en zag meteen dat een kabeltje van de grafische kaart niet goed aangesloten was, nu heb ik gelukkig wel weer beeld maar.krijg.nog steeds een cpu over temeprature error in het begin, dan moet ik de bios in,.ga ik eruit, check ik de temp, 70, daalt naar 55 terwijl ik er geen shit mee doe, eerst was dit 40?
Schoonmaken, nieuwe prut, opnieuw plaatsen, tijdje idle laten draaien wanneer alles erin zit.quote:Op maandag 26 september 2011 20:48 schreef rumiii het volgende:
Oke, update, had mijn kast opengetrokken en zag meteen dat een kabeltje van de grafische kaart niet goed aangesloten was, nu heb ik gelukkig wel weer beeld maar.krijg.nog steeds een cpu over temeprature error in het begin, dan moet ik de bios in,.ga ik eruit, check ik de temp, 70, daalt naar 55 terwijl ik er geen shit mee doe, eerst was dit 40?
Goeie genade, het is wel echt door een pro in elkaar gezet!quote:Op maandag 26 september 2011 20:48 schreef rumiii het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |