Zoals ik me herinner is het zo dat je glazen moet afspoelen na het afwassen oude stijl in warm water/soda. Alleen afwassen in afwassopje laat het bier doodslaan. In cafe's gebruiken ze speciaal spoelmiddel ipv afwasmiddel om de glazen weer proper te maken.quote:Op zondag 25 september 2011 22:35 schreef _Fanta het volgende:
Als je daarna je glas weer goed afwast lijkt me er niks aan het handje toch?
Had het glas wel omgespoeld, maar niet afgewassen idd. Ik ga us proberen als ik hem met een sopje afwas of het dan beter isquote:Op zondag 25 september 2011 22:37 schreef -tape- het volgende:
Bier slaat alleen dood als de glazen niet of nauwelijks gebruikt worden en als de glazen erg vet (lees: niet goed afgewassen) zijn.
Dus eerst afwassen en dan goed naspoelen met water? ff kijken of het helptquote:Op zondag 25 september 2011 22:39 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Zoals ik me herinner is het zo dat je glazen moet afspoelen na het afwassen oude stijl in warm water/soda. Alleen afwassen in afwassopje laat het bier doodslaan. In cafe's gebruiken ze speciaal spoelmiddel ipv afwasmiddel om de glazen weer proper te maken.
Miss doe ik dat wel fout dan, ik gebruik namelijk altijd afwasmiddel.quote:Op zondag 25 september 2011 22:42 schreef bbfakir het volgende:
Bierglazen was je af met soda maar nooit met afwasmiddel.
Maar hoe kan dat dan?quote:Op zondag 25 september 2011 22:51 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Volgens mij is wat in de OP staat waar.
Ik sta achter de bar en ik gebruik voor frisdrank en bier niet dezelfde glazen.
Kanon zuip ik gewoon altijd uit de flesquote:Op zondag 25 september 2011 22:55 schreef Stokstaart het volgende:
Bierglazen zijn sowieso dunner
Ik zuip alleen Kanon uit cola-glazen
K heb nooit geen flessen, altijd halve liter blikken Kanonquote:Op zondag 25 september 2011 22:56 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Kanon zuip ik gewoon altijd uit de fles
Ik had het wel nagespoeld met water, weet niet of dat kwaad kan dat het glas nog nat was, of dat ik het beter eerst had kunnen laten drogen?quote:Op zondag 25 september 2011 22:56 schreef Palomar het volgende:
Misschien dat er iets van waar is als je er eerst frisdrank uit drinkt en er meteen daarna bier in schenkt. Echter normaal was je een glas altijd af en als je dat goed doet en droogt dan lijkt het verhaal me bullshit
In cafe's gebruiken ze speciaal afwasmiddel voor bierglazen, maar dat is omdat ze de glazen niet drogen en er anders dus 'gewoon' afwasmiddel in achterblijft als je gewoon afwasmiddel zou gebruiken.
Laatste tijd als ik Kanon drink ook meestal van die halve liters. En Duvel is gewoon de zonde om uit de fles te drinken iddquote:Op zondag 25 september 2011 22:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
K heb nooit geen flessen, altijd halve liter blikken Kanon
Maar Duvel moet je bijvoorbeeld echt wel uit een Duvel-glas drinken, anders is het niet te zuipen
Dat lijkt me geen probleem. Het gaat er juist om dat er geen afwasmiddel/zeep in achterblijft.quote:Op zondag 25 september 2011 22:58 schreef _Fanta het volgende:
[..]
Ik had het wel nagespoeld met water, weet niet of dat kwaad kan dat het glas nog nat was, of dat ik het beter eerst had kunnen laten drogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop