FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mijn Heftruck
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:39
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truck

Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u

Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.

Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.

edit: Merk is LINDE

[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 03-07-2002 19:42]

Ronaldwoensdag 3 juli 2002 @ 19:41
het is niet eens een Hyster.
Neo_TGPwoensdag 3 juli 2002 @ 19:42
een Still ?
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:42
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:41 schreef Ronaldsen het volgende:
het is niet eens een Hyster.
Liever een Linde
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:43
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:42 schreef Neo_TGP het volgende:
een Still ?
Nee een linde, was ik vergeten....
Herfstwoensdag 3 juli 2002 @ 19:43
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb
Neo_TGPwoensdag 3 juli 2002 @ 19:44
linde, still.. allemaal Linde groep
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:44
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:43 schreef Herfst het volgende:
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb
Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...

* Conflict heeft wel een rijbewijs

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:45
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Neo_TGP het volgende:
linde, still.. allemaal Linde groep
Ja maar het is een linde geen still.
WorstKaaswoensdag 3 juli 2002 @ 19:46
Is dat je auto van de zaak?

Buurman van mijn zussie mocht altijd zijn mini-sjovel mee naar huis nemen....

BrammeSwoensdag 3 juli 2002 @ 19:47
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef Conflict het volgende:

[..]

Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog...

* Conflict heeft wel een rijbewijs


Maar je bent wel onverzekerd toch?
raimenwoensdag 3 juli 2002 @ 19:47
Heb niet zulke goeie ervaringen met die dingen (een keer bijna dood gereden) maar ondangs dat veel plezier er mee
DLegionwoensdag 3 juli 2002 @ 19:49
En? Kan je al een burn-out maken ??
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:49
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:

[..]

Maar je bent wel onverzekerd toch?


Zolang je op eigen terrein rijdt niet hoor...

En anders heeft iemand anders het gedaan...

Herfstwoensdag 3 juli 2002 @ 19:50
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef BrammeS het volgende:

[..]

Maar je bent wel onverzekerd toch?


Ja juist, daarom. Mocht er iets gebeuren met me (of materiaal) dan verzinnen ze gewoon wat
Trammelantwoensdag 3 juli 2002 @ 19:50
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:

Hij kan 3 ton tillen


Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:50
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:49 schreef DLegion het volgende:
En? Kan je al een burn-out maken ??
Natuurlijk, noodstop ingedrukt houden, gas geven en stop loslaten.... krijg je van die mooie zwarte strepen van
Zworldwoensdag 3 juli 2002 @ 19:53
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truck

[afbeelding]

Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u

Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid.

Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven.

edit: Merk is LINDE


Mooie truck

Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:53
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:50 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!!


quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:39 schreef Conflict het volgende:

Zo een is het maar dan op gas.


Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:54
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:53 schreef Zworld het volgende:

[..]

Mooie truck

Dat is wel even wennen twee van die pedalen!
Gaat dat remmen er woest?


Als je minder gas geeft gaat ie meer remmen, als je hard rijdt en je laat het gas los slipt ie heel erg.
deBlauweBaretwoensdag 3 juli 2002 @ 19:55
Kreeg ik maar eens een nieuwe. Onze heftruck heeft een breuk in de beschermende delen die verticaal voor de hefkettingen zitten, waar het verticale deel van de lepels ook aanzitten. Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan. Een electrische hebben we, merk even ontschoten, eentje die 2500kg tilt. Iets Japans denk ik gezien de veiligheidsvoorschriften die ONLEESBAAR zijn

Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:57
Ook handig is dat je 1 soort joystick hebt voor tillen, zakken, voor-en achterover.

______voorover

<zakken_________tillen>

______achterover

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 19:58
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:

Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben?


Een komatsu

Je baas is verantwoordelijk, jij niet...

Eis een andere heftruck, levensgevaarlijk zo'n gaar ding!

deBlauweBaretwoensdag 3 juli 2002 @ 19:58
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes.
Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar
MeAndMyselfwoensdag 3 juli 2002 @ 19:59
hehe
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 20:01
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:58 schreef deBlauweBaret het volgende:
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes.
Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar
Ja maar het regent gewoon binnen hoor, ik rij zo'n 75% buiten en ben zeiknat geworden vandaag

O ja, ik rij bouwmaterialen. Ik moet aanhangwagentjes van mensen vullen met stenen enzo maar ook vrachtwagens laden en lossen. Ook stellingwerk maar dat doen we met de reachtruck.

deBlauweBaretwoensdag 3 juli 2002 @ 20:01
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt...

Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 20:02
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:01 schreef deBlauweBaret het volgende:
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt...

Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog


Nou ga ergens anders werken dan, heftruckchauffeurs zijn niet aan te slepen.
Trammelantwoensdag 3 juli 2002 @ 20:03
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 19:55 schreef deBlauweBaret het volgende:

Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan.


Dat zijn versleten pakkingen.
Die pakkingen zijn maar een paar euro (plastic schijfjes) maar de monteurs moeten je mast slopen en daar hebben ze geen zin in waarschijnlijk (zeker halve dag werk).
deBlauweBaretwoensdag 3 juli 2002 @ 20:04
't Is maar een zaterdagbaantje, ik dacht even dat het morgen zaterdag was Maar ik ga er wel over zeiken ja, dat zal ik zeker doen, en anders schop ik wel wat kapot zodat hij wel MOET, want anders breekt t een keer en ben ik de beer!

Ik werk in een tuincentrum (zaterdags): uitladen van vrachtwagens, magazijn inrichten, een groot achterterrein onderhouden etc. Ik ben er voorzichtig mee, maar doordeweeks martelen ze mijn gele, sterke vriendje, zonde!

Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 20:06
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:04 schreef deBlauweBaret het volgende:
gele, sterke vriendje, zonde!
Still of hystler
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 20:11
Op dit apparaat rij ik ook... Omdat wij dus ook zand en grind hebben (metselzand, vloerenzand, betonzand, laagzand, speelzand, voegzand, betongrind 16/32 en 8/16, witte grind etc.) moet ik aanhangwagentjes vullen.

Da's helemaal kick, dat ding kan 40 kmpu en schept in een keer een kuub

Een Volvo loader dus

deBlauweBaretwoensdag 3 juli 2002 @ 20:31
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt
Conflictwoensdag 3 juli 2002 @ 20:55
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:31 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt
Uhh we hebben ook 2 hijskranen waarmee we schepen lossen (doe ik niet hoor), 6 vrachtwagens met (kennis)kraan (allen, open klippers), 2 open vrachtwagencombi's, 1 huifwagen, dus 8 linde heftrucks, 1 linde reachtruck, 2 hoogwerkers en een loader.

togtdonderdag 4 juli 2002 @ 14:11
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt

Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .

dopdonderdag 4 juli 2002 @ 15:41
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt
dat gaat niet grappen maker het is 1 pedaal wat in het hart kantelt
deBlauweBaretdonderdag 4 juli 2002 @ 16:06
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben
#ANONIEMdonderdag 4 juli 2002 @ 20:34
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 20:06 schreef Conflict het volgende:
Still of hystler
Gezien de vermoedelijk Japanse herkomst zit ik eerder aan TCM te denken...
mrcooldonderdag 4 juli 2002 @ 20:34
Hahaha, op mijn werk rijd ik wel op een Still zo nu en dan.
Conflictdonderdag 4 juli 2002 @ 20:36
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:11 schreef togt het volgende:
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt

Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . .


Nou, als je het vooruit pedaal indrukt komt het achteruit pedaal omhoog.

Eeren bobcat staat er ook bij ons (was ik vergeten).

Kan je goed mee op de achterwielen rijden

Eeerst achteruit en dan meteen in zijn vooruit

Conflictdonderdag 4 juli 2002 @ 20:37
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 16:06 schreef deBlauweBaret het volgende:
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben
2 pedalen, 1 voor vooruit, 1 voor achteruit...

En in het midden zit een noodstop om de wielen te blokkeren, dus geen rem.

deBlauweBaretdonderdag 4 juli 2002 @ 20:46
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
Conflictdonderdag 4 juli 2002 @ 21:06
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
Ohh, quote 'm eens....
dopdonderdag 4 juli 2002 @ 21:12
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 20:46 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen
monotrol

Conflictdonderdag 4 juli 2002 @ 21:15

Zo ziet ie er nu uit trouwens

Conflictdonderdag 4 juli 2002 @ 21:16
http://www.motrac.com/fun/index.html

Linde screensaver

glasbakdonderdag 4 juli 2002 @ 21:19
Een echte kenner herkent een Linde met z'n ogen dicht.
deBlauweBaretdonderdag 4 juli 2002 @ 21:59
Ah, dankje Dop! Nu snap ik het pas, merci!
deBlauweBaretzaterdag 6 juli 2002 @ 21:21
Een TCM is het! Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!

Conflictzondag 7 juli 2002 @ 09:12
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Een TCM is het! Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!


Jammer dat het bijna onmogelijk is om een heftruck total loss te rijden zonder je dat zelf ook bent..

Bel de arbeidsinspectie eens.

glasbakmaandag 8 juli 2002 @ 22:04
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Een TCM is het! Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!


ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.
Conflictmaandag 8 juli 2002 @ 22:23
quote:
Op maandag 08 juli 2002 22:04 schreef glasbak het volgende:

[..]

ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.


Het automatisch zakken van de mast is niet toegestaan, evenals een hogere afwijking van het stuur dan 5 %... Je hoort gewoon op een degelijk onderhouden truck te rijden. Verder zijn beschermkappen verplicht en behoren in goede staat te verkeren.

Deze horen eens per aantal bedrijfsuren nagekeken te worden. Veel afwijkingen aan een heftruck zijn gewoon gevaarlijk.

DIGGERdinsdag 9 juli 2002 @ 12:56
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.

Conflictdinsdag 9 juli 2002 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 12:56 schreef DIGGER het volgende:
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.


Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden
dopdinsdag 9 juli 2002 @ 21:26
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:09 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden


nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?
Conflictdinsdag 9 juli 2002 @ 22:12
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 21:26 schreef dop het volgende:

[..]

nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?


nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk

deBlauweBaretdinsdag 9 juli 2002 @ 22:37
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!

Conflictwoensdag 10 juli 2002 @ 07:39
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:37 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!


Je moet proberen je lepels een klein beetje achterover te doen, dan insteken, heffen en dan helemaal achterover.

Dat die mast automatisch zakt is echt link.

deBlauweBaretwoensdag 10 juli 2002 @ 17:45
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
Conflictwoensdag 10 juli 2002 @ 18:08
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 17:45 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
Goed zo....

Als je werk gevaarliojk lijkt, hoef je het niet uit te voeren. Vraag trouwens aan je baas lange (opzet) lepels.

Die gebruiken wij ook, bijvoorbeeld om lege containers mee te pakken.

#ANONIEMwoensdag 10 juli 2002 @ 18:30
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
maple-leafwoensdag 10 juli 2002 @ 18:33
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:30 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
en toch heten het lepels
deBlauweBaretwoensdag 10 juli 2002 @ 19:33
quote:
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
dopdonderdag 11 juli 2002 @ 07:45
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:12 schreef Conflict het volgende:

[..]

nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk


zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem
Conflictdonderdag 11 juli 2002 @ 07:49
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:45 schreef dop het volgende:

[..]

zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem


Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.

dopdonderdag 11 juli 2002 @ 07:56
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.


en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug

Conflictdonderdag 11 juli 2002 @ 08:06
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:56 schreef dop het volgende:

[..]

en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug


Zit niet zo te mierenneuken joh!

Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...

DIGGERdonderdag 11 juli 2002 @ 08:22
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...


Ow, dat bureau waar je als je 15 kruisjes in een multiple choice zet, ongeacht waar, en een beetje rondtoert met lege pallets elke randdebiel wel een certificaat scoort?

En sja, met die ankerketting moesten we toch echt rijden, fout die me collega maakte is dat ie vooruit een heuveltje afreed met de lepels op 5 meter hoogte (ander zou de boel over de grond slepen)

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 11-07-2002 08:30]

dopdonderdag 11 juli 2002 @ 10:06
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zit niet zo te mierenneuken joh!

Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...


tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen

dopdonderdag 11 juli 2002 @ 10:09
ik heb evo en sbw
mvtdonderdag 11 juli 2002 @ 10:19
Blijf erbij, 3 wielers zijn veel leuker. Keren op een dubbeltje en als een idioot kunnen bochten (zonder lading natuurlijk, anders wordt het te gevaarlijk)

Binnen : Jungheinrich 3 wieler
Buiten : Still 4 wieler

Conflictzaterdag 13 juli 2002 @ 00:43
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 10:06 schreef dop het volgende:

[..]

tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen


Zit niet zo te mierenneuken joh

#ANONIEMzaterdag 13 juli 2002 @ 03:08
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:33 schreef maple-leaf het volgende:
en toch heten het lepels
Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 19:33 schreef deBlauweBaret het volgende:
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...
Conflictzaterdag 13 juli 2002 @ 09:13
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 03:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
[..]

Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...


Ach ja, wat maakt het uit
Mesdinsdag 9 december 2003 @ 23:15
Mes noemt het messen.
Die 6 ton Linde van ons op het werk Rocks!
Het is een oud kreng maar loopt als een ...heftruck!
ToBewoensdag 10 december 2003 @ 07:50
Ik kick deze ff naar PTA, weet niet waarom dat nog niet eerder is gebeurd, maar ik denkd at ie daar beter tot zijn recht komt.
AMFanwoensdag 10 december 2003 @ 08:55
Me vader is monteur bij Motrac (Linde) Ik heb hier dan ook een hele reeks miniatuurtjes staan en vele mappen over die heftrucks. Ik ben vroeger ook veel met hem meegeweest.

Het mooiste was nog wel de linde reach stacker. Ben ooit eens meegeweest.... werde we ergens rond de middag opgeroepe om de mast en spreader te vervange.. rond 6 uur de volgende dag ware ze klaar (was op de haven vak school)

De 'nieuwe' Linde ziet er trouwens wel leuk uit:

Alexxxxxzaterdag 10 juli 2004 @ 16:50
Ik ben momenteel werkloos, maar ik heb voor mn stage bij Vitens (waterleidingbedrijf) net een half jaartje met een Linde driewielertje gereden Wel grappig, zon klein heftruckje, en dan dikke PVC buizen van 10 meter op de lepels
Daarvoor een half jaar stage gelopen bij een aardappelloods, waar ik op een rits verschillende Still's heb gereden. Vooral met een kantelmechanisme werken is wel leuk
B_BOYzaterdag 10 juli 2004 @ 18:31
muahaha ik heb een soort bobcat op me werk toegewezen gekregen. een echte mustang.
Deviatormaandag 12 juli 2004 @ 15:55
Wij verkopen heftrucks (Daewoo) en ik werk hier al 6 jaar, maar heb nog nooit op zo'n ding gereden..
quattromaandag 12 juli 2004 @ 15:59
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord...


gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden...

met volle snelheid op drempel hahaha
Alexxxxxdinsdag 13 juli 2004 @ 19:13
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:59 schreef quattro het volgende:
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord...


gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden...

met volle snelheid op drempel hahaha
Zoiets heb ik ook gehad.. ik was vergeten dat er een spporlijn over het terrein van mn toenmalige werkgever liep En met vole snelhied er tegen aan.... Ik was blij dat ik geen voorruit had, en toen ik wegreed heb ik wat onderdelen weg kunnen vegen bij de achteras....
TradeMarkiedinsdag 13 juli 2004 @ 20:19
Ik heb een collega die denkt dat je je mast niet hoeft te laten zakken als je onder een 3 meter hoge deur doorgaat. maar als je mast 5,5 meter is zou ik het toch wel doen