Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:39 |
Wow, vandaag kreeg ik eindelijk een nieuwe truck ![]() Zo een is het maar dan op gas. Hij kan 3 ton tillen tot een hoogte van 5.265 Mtr, topsnelheid 15 km p/u Truck is incl. voor en achterruit (handig als je buiten moet rijden). Ook zit er een best wel goede radio op met goed geluid. Het leuke aan deze truck vind ik dat je 2 pedalen hebt, 1 om vooruit en 1 om achteruit te rijden. Remmen doet 'ie zelf, zodra je stopt met gasgeven. edit: Merk is LINDE [Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 03-07-2002 19:42] | |
Ronald | woensdag 3 juli 2002 @ 19:41 |
het is niet eens een Hyster. | |
Neo_TGP | woensdag 3 juli 2002 @ 19:42 |
een Still ? | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:42 |
quote:Liever een Linde ![]() | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:43 |
quote:Nee een linde, was ik vergeten.... ![]() | |
Herfst | woensdag 3 juli 2002 @ 19:43 |
Koel, op m'n vakantiewerk (graanbedrijf) mag ik ook altijd op heftrucks rijden, en daar hebben we ook een linde, en een of andere vage japanner. Die linde rijdt echt lekker, en zeker met die 2 pedalen kun je vlot bewegen. Alleen als er een klant komt moet ik er altijd afspringen omdat ik geen heftruck rijbewijs heb ![]() | |
Neo_TGP | woensdag 3 juli 2002 @ 19:44 |
linde, still.. allemaal Linde groep | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:44 |
quote:Uhh, dat is nog niet echt verplicht hoor, dat komt nog... * Conflict heeft wel een rijbewijs | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:45 |
quote:Ja maar het is een linde geen still. | |
WorstKaas | woensdag 3 juli 2002 @ 19:46 |
Is dat je auto van de zaak? ![]() Buurman van mijn zussie mocht altijd zijn mini-sjovel mee naar huis nemen.... | |
BrammeS | woensdag 3 juli 2002 @ 19:47 |
quote:Maar je bent wel onverzekerd toch? | |
raimen | woensdag 3 juli 2002 @ 19:47 |
Heb niet zulke goeie ervaringen met die dingen (een keer bijna dood gereden) maar ondangs dat veel plezier er mee | |
DLegion | woensdag 3 juli 2002 @ 19:49 |
En? Kan je al een burn-out maken ?? ![]() | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:49 |
quote:Zolang je op eigen terrein rijdt niet hoor... En anders heeft iemand anders het gedaan... | |
Herfst | woensdag 3 juli 2002 @ 19:50 |
quote:Ja juist, daarom. Mocht er iets gebeuren met me (of materiaal) dan verzinnen ze gewoon wat ![]() | |
Trammelant | woensdag 3 juli 2002 @ 19:50 |
quote:Dat zijn zeer zeker geen 3 tons lepels op je mast !!! | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:50 |
quote:Natuurlijk, noodstop ingedrukt houden, gas geven en stop loslaten.... krijg je van die mooie zwarte strepen van ![]() | |
Zworld | woensdag 3 juli 2002 @ 19:53 |
quote:Mooie truck ![]() Dat is wel even wennen twee van die pedalen! | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:53 |
quote: quote: | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:54 |
quote:Als je minder gas geeft gaat ie meer remmen, als je hard rijdt en je laat het gas los slipt ie heel erg. | |
deBlauweBaret | woensdag 3 juli 2002 @ 19:55 |
Kreeg ik maar eens een nieuwe. Onze heftruck heeft een breuk in de beschermende delen die verticaal voor de hefkettingen zitten, waar het verticale deel van de lepels ook aanzitten. Verder is de hydrauliek niet meer goed: de heftruck kantelt en zakt vanzelf, heel langzaam aan. Een electrische hebben we, merk even ontschoten, eentje die 2500kg tilt. Iets Japans denk ik gezien de veiligheidsvoorschriften die ONLEESBAAR zijn ![]() Over dat rijbewijs: ik heb niets: ben alleen de enige die het goed kan (zaterdagbaantje). Moet je een rijbewijs hebben? | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:57 |
Ook handig is dat je 1 soort joystick hebt voor tillen, zakken, voor-en achterover. ______voorover <zakken_________tillen> | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 19:58 |
quote:Een komatsu ![]() Je baas is verantwoordelijk, jij niet... Eis een andere heftruck, levensgevaarlijk zo'n gaar ding! | |
deBlauweBaret | woensdag 3 juli 2002 @ 19:58 |
Overigens heb jij een relaxt luxe bak dan zeg! Ramen, radio, zo'n handige stick... Netjes. Ik moet zelf folie over de cabinetrekken morgen als het zo doorgaat. Radio en ramen, ho maar ![]() | |
MeAndMyself | woensdag 3 juli 2002 @ 19:59 |
hehe ![]() | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 20:01 |
quote:Ja maar het regent gewoon binnen hoor, ik rij zo'n 75% buiten en ben zeiknat geworden vandaag ![]() O ja, ik rij bouwmaterialen. Ik moet aanhangwagentjes van mensen vullen met stenen enzo maar ook vrachtwagens laden en lossen. Ook stellingwerk maar dat doen we met de reachtruck. | |
deBlauweBaret | woensdag 3 juli 2002 @ 20:01 |
Eisen, eisen... Die kerel pest personeel weg om kosten te besparen, laat staan dat hij een nieuwe heftruck koopt... Geen Komatsu geloof ik, ik zal zaterdag even kijken en dan plaats ik t nog | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 20:02 |
quote:Nou ga ergens anders werken dan, heftruckchauffeurs zijn niet aan te slepen. | |
Trammelant | woensdag 3 juli 2002 @ 20:03 |
quote:Dat zijn versleten pakkingen. Die pakkingen zijn maar een paar euro (plastic schijfjes) maar de monteurs moeten je mast slopen en daar hebben ze geen zin in waarschijnlijk (zeker halve dag werk). | |
deBlauweBaret | woensdag 3 juli 2002 @ 20:04 |
't Is maar een zaterdagbaantje, ik dacht even dat het morgen zaterdag was ![]() Ik werk in een tuincentrum (zaterdags): uitladen van vrachtwagens, magazijn inrichten, een groot achterterrein onderhouden etc. Ik ben er voorzichtig mee, maar doordeweeks martelen ze mijn gele, sterke vriendje, zonde! | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 20:06 |
quote:Still of hystler | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 20:11 |
Op dit apparaat rij ik ook... Omdat wij dus ook zand en grind hebben (metselzand, vloerenzand, betonzand, laagzand, speelzand, voegzand, betongrind 16/32 en 8/16, witte grind etc.) moet ik aanhangwagentjes vullen. Da's helemaal kick, dat ding kan 40 kmpu en schept in een keer een kuub Een Volvo loader dus | |
deBlauweBaret | woensdag 3 juli 2002 @ 20:31 |
Wow! Wat een schitterend ding man! Zoiets kan je echt voor 1001 klusjes gebruiken! Wat hier handig zou wezen is een bobcat of iets dergelijks, maar ja, zolang ik met een half stukke heftruck rijdt ![]() | |
Conflict | woensdag 3 juli 2002 @ 20:55 |
quote:Uhh we hebben ook 2 hijskranen waarmee we schepen lossen (doe ik niet hoor), 6 vrachtwagens met (kennis)kraan (allen, open klippers), 2 open vrachtwagencombi's, 1 huifwagen, dus 8 linde heftrucks, 1 linde reachtruck, 2 hoogwerkers en een loader. | |
togt | donderdag 4 juli 2002 @ 14:11 |
Eerste wat ik zou uitproberen: wat gebeurt er als je voor en achteruit pedaal tegelijk indrukt ![]() Ik heb er altijd van gedroomd een BobCatje te hebben. Lijkt me fantastisch! Wat zou ik ermee doen?! Ehm . . Gaten graven in de achtertuin. Dan weer bultje maken. Dan weer uispreiden, rondrijden. Ehm . . dan weer gaten graven . . . | |
dop | donderdag 4 juli 2002 @ 15:41 |
quote:dat gaat niet grappen maker het is 1 pedaal wat in het hart kantelt | |
deBlauweBaret | donderdag 4 juli 2002 @ 16:06 |
Wat is dat nou voor een achterlijk pendaal dan?! Nog nooit gezien/van gehoord... Vreemde voet die die beweging kan maken zonder na 1 uur last te hebben ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 4 juli 2002 @ 20:34 |
quote:Gezien de vermoedelijk Japanse herkomst zit ik eerder aan TCM te denken... | |
mrcool | donderdag 4 juli 2002 @ 20:34 |
Hahaha, op mijn werk rijd ik wel op een Still zo nu en dan. | |
Conflict | donderdag 4 juli 2002 @ 20:36 |
quote:Nou, als je het vooruit pedaal indrukt komt het achteruit pedaal omhoog. Eeren bobcat staat er ook bij ons (was ik vergeten). Kan je goed mee op de achterwielen rijden Eeerst achteruit en dan meteen in zijn vooruit | |
Conflict | donderdag 4 juli 2002 @ 20:37 |
quote:2 pedalen, 1 voor vooruit, 1 voor achteruit... En in het midden zit een noodstop om de wielen te blokkeren, dus geen rem. | |
deBlauweBaret | donderdag 4 juli 2002 @ 20:46 |
Ik doelde niet op jou conflict, maar op die kerel die ouwehoert over "één pedaal", met twee kanten kantelen ![]() | |
Conflict | donderdag 4 juli 2002 @ 21:06 |
quote:Ohh, quote 'm eens.... | |
dop | donderdag 4 juli 2002 @ 21:12 |
quote:monotrol | |
Conflict | donderdag 4 juli 2002 @ 21:15 |
![]() Zo ziet ie er nu uit trouwens | |
Conflict | donderdag 4 juli 2002 @ 21:16 |
http://www.motrac.com/fun/index.html Linde screensaver | |
glasbak | donderdag 4 juli 2002 @ 21:19 |
Een echte kenner herkent een Linde met z'n ogen dicht. ![]() | |
deBlauweBaret | donderdag 4 juli 2002 @ 21:59 |
Ah, dankje Dop! Nu snap ik het pas, merci! ![]() | |
deBlauweBaret | zaterdag 6 juli 2002 @ 21:21 |
Een TCM is het! ![]() ![]() Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren.... Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo! | |
Conflict | zondag 7 juli 2002 @ 09:12 |
quote:Jammer dat het bijna onmogelijk is om een heftruck total loss te rijden zonder je dat zelf ook bent.. Bel de arbeidsinspectie eens. | |
glasbak | maandag 8 juli 2002 @ 22:04 |
quote:ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten. | |
Conflict | maandag 8 juli 2002 @ 22:23 |
quote:Het automatisch zakken van de mast is niet toegestaan, evenals een hogere afwijking van het stuur dan 5 %... Je hoort gewoon op een degelijk onderhouden truck te rijden. Verder zijn beschermkappen verplicht en behoren in goede staat te verkeren. Deze horen eens per aantal bedrijfsuren nagekeken te worden. Veel afwijkingen aan een heftruck zijn gewoon gevaarlijk. | |
DIGGER | dinsdag 9 juli 2002 @ 12:56 |
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter. Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel. | |
Conflict | dinsdag 9 juli 2002 @ 19:09 |
quote:Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden | |
dop | dinsdag 9 juli 2002 @ 21:26 |
quote:nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ? | |
Conflict | dinsdag 9 juli 2002 @ 22:12 |
quote: ![]() nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden... Maar dat is geen geheven last sukkel... Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan Anders gaat het een beetje moeilijk | |
deBlauweBaret | dinsdag 9 juli 2002 @ 22:37 |
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over? Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch! | |
Conflict | woensdag 10 juli 2002 @ 07:39 |
quote:Je moet proberen je lepels een klein beetje achterover te doen, dan insteken, heffen en dan helemaal achterover. Dat die mast automatisch zakt is echt link. | |
deBlauweBaret | woensdag 10 juli 2002 @ 17:45 |
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het! | |
Conflict | woensdag 10 juli 2002 @ 18:08 |
quote:Goed zo.... Als je werk gevaarliojk lijkt, hoef je het niet uit te voeren. Vraag trouwens aan je baas lange (opzet) lepels. Die gebruiken wij ook, bijvoorbeeld om lege containers mee te pakken. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2002 @ 18:30 |
Het zijn vorken ! Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck... | |
maple-leaf | woensdag 10 juli 2002 @ 18:33 |
quote:en toch heten het lepels ![]() | |
deBlauweBaret | woensdag 10 juli 2002 @ 19:33 |
quote:Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?! ![]() | |
dop | donderdag 11 juli 2002 @ 07:45 |
quote:zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm. of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent dat lijkt me dus meer het probleem | |
Conflict | donderdag 11 juli 2002 @ 07:49 |
quote:Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg. En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn. Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat. | |
dop | donderdag 11 juli 2002 @ 07:56 |
quote:en waar heb jij je certifikaat gehaald ? 10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende | |
Conflict | donderdag 11 juli 2002 @ 08:06 |
quote: ![]() Zit niet zo te mierenneuken joh! Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO... | |
DIGGER | donderdag 11 juli 2002 @ 08:22 |
quote:Ow, dat bureau waar je als je 15 kruisjes in een multiple choice zet, ongeacht waar, en een beetje rondtoert met lege pallets elke randdebiel wel een certificaat scoort? ![]() En sja, met die ankerketting moesten we toch echt rijden, fout die me collega maakte is dat ie vooruit een heuveltje afreed met de lepels op 5 meter hoogte (ander zou de boel over de grond slepen) [Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 11-07-2002 08:30] | |
dop | donderdag 11 juli 2002 @ 10:06 |
quote:tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden voorbeeldje een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan maar verder zal je het best goed bedoelen | |
dop | donderdag 11 juli 2002 @ 10:09 |
ik heb evo en sbw | |
mvt | donderdag 11 juli 2002 @ 10:19 |
Blijf erbij, 3 wielers zijn veel leuker. Keren op een dubbeltje en als een idioot kunnen bochten (zonder lading natuurlijk, anders wordt het te gevaarlijk) Binnen : Jungheinrich 3 wieler | |
Conflict | zaterdag 13 juli 2002 @ 00:43 |
quote:Zit niet zo te mierenneuken joh ![]()
| |
#ANONIEM | zaterdag 13 juli 2002 @ 03:08 |
quote:Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn. ![]() quote:Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork... | |
Conflict | zaterdag 13 juli 2002 @ 09:13 |
quote:Ach ja, wat maakt het uit ![]() | |
Mes | dinsdag 9 december 2003 @ 23:15 |
Mes noemt het messen. Die 6 ton Linde van ons op het werk Rocks! Het is een oud kreng maar loopt als een ...heftruck! | |
ToBe | woensdag 10 december 2003 @ 07:50 |
Ik kick deze ff naar PTA, weet niet waarom dat nog niet eerder is gebeurd, maar ik denkd at ie daar beter tot zijn recht komt. | |
AMFan | woensdag 10 december 2003 @ 08:55 |
Me vader is monteur bij Motrac (Linde) ![]() Het mooiste was nog wel de linde reach stacker. Ben ooit eens meegeweest.... werde we ergens rond de middag opgeroepe om de mast en spreader te vervange.. rond 6 uur de volgende dag ware ze klaar De 'nieuwe' Linde ziet er trouwens wel leuk uit: | |
Alexxxxx | zaterdag 10 juli 2004 @ 16:50 |
Ik ben momenteel werkloos, maar ik heb voor mn stage bij Vitens (waterleidingbedrijf) net een half jaartje met een Linde driewielertje gereden ![]() ![]() Daarvoor een half jaar stage gelopen bij een aardappelloods, waar ik op een rits verschillende Still's heb gereden. Vooral met een kantelmechanisme werken is wel leuk ![]() | |
B_BOY | zaterdag 10 juli 2004 @ 18:31 |
muahaha ik heb een soort bobcat op me werk toegewezen gekregen. een echte mustang. | |
Deviator | maandag 12 juli 2004 @ 15:55 |
Wij verkopen heftrucks (Daewoo) en ik werk hier al 6 jaar, maar heb nog nooit op zo'n ding gereden.. ![]() | |
quattro | maandag 12 juli 2004 @ 15:59 |
ik heb ooit is het mooie verhaal gehoord... gozer had haast en moest nog snel even wat pakken... rijdt met volle snelheid loods binnen was alleen vergeten dat lepels laag stonden... ![]() met volle snelheid op drempel hahaha ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 13 juli 2004 @ 19:13 |
quote:Zoiets heb ik ook gehad.. ik was vergeten dat er een spporlijn over het terrein van mn toenmalige werkgever liep ![]() ![]() | |
TradeMarkie | dinsdag 13 juli 2004 @ 20:19 |
Ik heb een collega die denkt dat je je mast niet hoeft te laten zakken als je onder een 3 meter hoge deur doorgaat. maar als je mast 5,5 meter is zou ik het toch wel doen ![]() |