abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2002 @ 22:04:22 #51
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_4934886
quote:
Op zaterdag 06 juli 2002 21:21 schreef deBlauweBaret het volgende:
Een TCM is het! Eindelijk duidelijkheid!
Hij zakt nog steeds automatisch, de baas maakte zich er niet zo druk om... Volgende week plak ik een briefje op zijn kantoordeurtje met de klachten, als dat niet werkt, dan sloop ik hem zelf wel, zodat er ECHT wat gaat gebeuren....

Overigens mag die onderhoudsmonteur wel eens wat gaan doen aan dat ding: in een kwartiertje wassie klaar een maand geleden, en het ding tieft nu van elende uit elkaar, bravo!

ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.
pi_4935210
quote:
Op maandag 08 juli 2002 22:04 schreef glasbak het volgende:

[..]

ach.. een mast die langzaamaan zakt kan geen kwaad. En een monteur zal ook afraden om er iets aan te doen. De baten wegen niet tegen de kosten op. En wat betreft die breuk ? als het alleen een scheur is in een van de beschermkappen is het nog nieteens zo erg. Het is een ander verhaal als er eentje gedeeltelijk of helemaal weg is. Ik denk zelf dan ook dat het inschakelen van de arbeidsinspectie allen maar scheve gezichten zal geven. En naderhand een baas die je alleen maar, zoals je zelf ook al aangeeft, weg zal pesten.

Het automatisch zakken van de mast is niet toegestaan, evenals een hogere afwijking van het stuur dan 5 %... Je hoort gewoon op een degelijk onderhouden truck te rijden. Verder zijn beschermkappen verplicht en behoren in goede staat te verkeren.

Deze horen eens per aantal bedrijfsuren nagekeken te worden. Veel afwijkingen aan een heftruck zijn gewoon gevaarlijk.

pi_4941332
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_4945618
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 12:56 schreef DIGGER het volgende:
Hebben hier een heftruck van het merk Clark, waar ik af en toe op rij, alleen krijgen we vaak nogal lastig te laden zaken: Scheepsassen van 7 meter, Alternators van 5 ton en recentelijk losse stukken ankerketting van 27 meter.

Met dat laatste maakte m'n collega met zo'n sliert hoog opgekruld op de vorken een mega klap voorover op het wegdek... Wegdek kapot, Heftruck kapot, collega gelukkig heel.

Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:26:52 #55
545 dop
:copyright: dop
pi_4947554
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:09 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar met geheven last moet je ook NOOOOOOOOOIT gaan rijden

nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_4948252
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 21:26 schreef dop het volgende:

[..]

nee je laat je lepels op de grond en gaat dan rijden ?

nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk

pi_4948603
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!

pi_4951584
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:37 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ik moet ook wel eens in de winkel zelf een pallet met tuinaarde uit een 2m hoge stelling. De pallet moet dan uit de lengt en kantelt dan altijd verdomd ver naar voren en ik bena ltijd bang dattie van de lepels tieft, weten jullie daar wat meer over?

Ennuh: de mast zakt in ik denk 2 minuten volledig, en dat lijkt me nie zo tactisch!

Je moet proberen je lepels een klein beetje achterover te doen, dan insteken, heffen en dan helemaal achterover.

Dat die mast automatisch zakt is echt link.

pi_4957800
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
pi_4958043
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 17:45 schreef deBlauweBaret het volgende:
Ja, maar mijn lepels zijn zo kort dat wanneer ik hem volledig heb ingestoken, de pallet toch ontzettend schommeld. Pas als hij goed op de grond staat klopt mijn hart pas verder... Maar nu die heftruck zo maf doet vertik ik het ten ene male om iets uit de stelling te trekken: ik vertik het!
Goed zo....

Als je werk gevaarliojk lijkt, hoef je het niet uit te voeren. Vraag trouwens aan je baas lange (opzet) lepels.

Die gebruiken wij ook, bijvoorbeeld om lege containers mee te pakken.

pi_4958256
Het zijn vorken !
Het is een vorkheftruck, geen lepelheftruck...
  woensdag 10 juli 2002 @ 18:33:28 #62
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_4958284
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:30 schreef Treinhomo het volgende:
Het zijn vorken !
en toch heten het lepels
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_4958992
quote:
Het zijn vorken !
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
  donderdag 11 juli 2002 @ 07:45:10 #64
545 dop
pi_4964165
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:12 schreef Conflict het volgende:

[..]

nee, je moet je lepels 10 cm boven de grond houden...

Maar dat is geen geheven last sukkel...

Je snapt toch wel dat als een heftruck voorover valt dat dan de lepels hoog moeten staan

Anders gaat het een beetje moeilijk

zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_4964171
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:45 schreef dop het volgende:

[..]

zeker nooit een hellingtje op en af gereden dat haal je niet met 10 cm.
of je nu 10 centimeter heft of een halve meter een truck gaat pas voorover als je hem te zwaar beladen bent
dat lijkt me dus meer het probleem

Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.

donderdag 11 juli 2002 @ 07:56:22 #66
545 dop
pi_4964190
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:49 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als je een helling afrijdt met last moet je achteruit rijden, 10 cm is genoeg.

En een truck gaat idd voorover als je m te zwaar beladen hebt maar dat is nu niet het probleem. Het gaat erom dat de lepels te kort zijn.

Dat van die lepels 10 cm boven de grond heb ik geleerd bij het behalen mijn heftruckcertificaat.

en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug

pi_4964209
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 07:56 schreef dop het volgende:

[..]

en waar heb jij je certifikaat gehaald ?

10cm is voor een helling lang niet altijd voldoende
als je er op moet b.v. container laden met een brug

Zit niet zo te mierenneuken joh!

Trouwens mijn certificaat heb ik via BTO...

pi_4964240
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

Ow, dat bureau waar je als je 15 kruisjes in een multiple choice zet, ongeacht waar, en een beetje rondtoert met lege pallets elke randdebiel wel een certificaat scoort?

En sja, met die ankerketting moesten we toch echt rijden, fout die me collega maakte is dat ie vooruit een heuveltje afreed met de lepels op 5 meter hoogte (ander zou de boel over de grond slepen)

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 11-07-2002 08:30]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 11 juli 2002 @ 10:06:38 #69
545 dop
pi_4964727
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 08:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zit niet zo te mierenneuken joh!

tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen

donderdag 11 juli 2002 @ 10:09:25 #70
545 dop
pi_4964750
ik heb evo en sbw
  donderdag 11 juli 2002 @ 10:19:09 #71
17061 mvt
blame Canada
pi_4964807
Blijf erbij, 3 wielers zijn veel leuker. Keren op een dubbeltje en als een idioot kunnen bochten (zonder lading natuurlijk, anders wordt het te gevaarlijk)

Binnen : Jungheinrich 3 wieler
Buiten : Still 4 wieler

We were to understand there would be pie and punch?
pi_4990255
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 10:06 schreef dop het volgende:

[..]

tja jij was het die ging vertellen hoe het dan wel moet

helaas geef je nogal wat verkeerde antwoorden
erg grappig hoe je dit dat verder met kracht termen en smilies aanvult

voorbeeldje
10 cm is advies hoogte bij lege lepels en niet de lepel hoogte bij belading je last is dan bepalend voor de rij hoogte

een geheven mast mag je juist niet naar je toe halen als je een last tilt en bij het tillen in op hoogte moet dit met vlakke lepels

lepel verlengers zijn werktuigen die niet zijn toegestaan

maar verder zal je het best goed bedoelen

Zit niet zo te mierenneuken joh

pi_4991858
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 18:33 schreef maple-leaf het volgende:
en toch heten het lepels
Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
quote:
Op woensdag 10 juli 2002 19:33 schreef deBlauweBaret het volgende:
Jij bent dom: twee lepels maken een vork, snappevouz?!
Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...
pi_4992709
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 03:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Vast. En die 'lepels' hangen aan het vorkenbord...Zal wel logisch zijn.
[..]

Bijna goed. Meerdere tanden maken een vork...

Ach ja, wat maakt het uit
pi_15289737
Mes noemt het messen.
Die 6 ton Linde van ons op het werk Rocks!
Het is een oud kreng maar loopt als een ...heftruck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')