Op dit moment heb ik al een baantje in de game industrie, maar ik kan daar niet genoeg werken om van te leven.quote:Op zondag 25 september 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
Ik heb geen ervaring met een van beide opleidingen...maar houd er wel rekening mee dat een baan in de game-industrie in Nederland echt heel moeilijk te krijgen, de kans is eigenlijk nihil. In het buitenland maak je als Nederlander weinig kans.
Wat vind je van het leerniveau?quote:Op maandag 26 september 2011 00:33 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik zit nu in het tweede jaar van Game Development aan de HvA, vraag maar raak
Het niveau is hoog, voor mij dan. Ik had zelf 0 ervaring met programmeren, en ik heb er wel moeite mee. voorervaring is echt een pre dus.quote:Op maandag 26 september 2011 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat vind je van het leerniveau?
Overigens vind ik het niveau van de studenten vrij wisselend, van zeer professioneel, tot erg matig, wij waren als bedrijf vorig jaar onderdeel van de jury van een wedstrijd met voornamelijk HVA game development studenten. Zaten lui bij die direct voor een riant salaris aan de slag kunnen
Kan ik me voorstellen, werk zelf al een jaar of 15 als webdeveloper, echter game programming is weer een tandje dieper, je moet namelijk ook nog eens een redelijk wat wiskundig talent hebben. Uiteraard zijn er tegenwoordig veel frameworks die het makkelijker maken, maar dan nog is het niet even simpel.quote:Op maandag 26 september 2011 00:39 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Het niveau is hoog, voor mij dan. Ik had zelf 0 ervaring met programmeren, en ik heb er wel moeite mee. voorervaring is echt een pre dus.
Ik heb de studie eigenlijk ook vooral gekozen voor de design kant (halverwege jaar 2 is er de keuze voor design of technology)
Verder hangt het erg af van de klas. Ik had een leuke klas, dat heeft me wel over de streep getrokken niet te stoppen.
Vergeten te vermelden, Wiskunde is noodzakelijk. Komt heel veel terug in de studie, wiskunde B vooral. heb ik ook wat moeite mee.quote:Op maandag 26 september 2011 00:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, werk zelf al een jaar of 15 als webdeveloper, echter game programming is weer een tandje dieper, je moet namelijk ook nog eens een redelijk wat wiskundig talent hebben. Uiteraard zijn er tegenwoordig veel frameworks die het makkelijker maken, maar dan nog is het niet even simpel.
Mjah ik kan je zeggen dat er voor gemotiveerde mensen altijd wel werk in de creatieve sector is, opleiding is dan leuk, maar niet altijd benodigd, tip die ik je kan geven is om al vroeg ergens een bijbaantje te vinden bij een bedrijf in de sector, voor werkstudenten is bijna overal wel plaats, en bij ons zijn er veel na hun studie in dienst gekomen.quote:Op maandag 26 september 2011 00:45 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden, Wiskunde is noodzakelijk. Komt heel veel terug in de studie, wiskunde B vooral. heb ik ook wat moeite mee.
Daarom ga ik ook de design kant doen
Qua banengarantie is er nog niet veel te zeggen, de eerste lichting van deze studie zit nu in jaar 3 namelijk, het is een nieuwe studie.
Het hangt sterk van je inzet en talent af en je doelstellingen, vergeet niet dat de meeste games ook niet van scratch af worden geschreven, maar gebaseerd op bestaande frameworks, ontwikkeling van een eigen engine loopt al snel in de miljoenen.quote:Op maandag 26 september 2011 01:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het niet verstandiger om (technische) informatica te studeren en in je vrije tijd je op het ontwerpen en schrijven van games te storten? Dan kan je altijd ergens op terugvallen als je niet een van de gelukkigen bent. Of is het niet te doen om enkel in je vrije tijd deze vaardigheden te ontwikkelen als je tijdens je studie al leert programmeren enz.?
Wiskunde heb ik op het GLU nooit gehad, iig nooit wat mee gedaan voor mijn gevoel. Had wel een hoog eindcijfer op de middelbare voor wiskunde.quote:Op maandag 26 september 2011 00:45 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden, Wiskunde is noodzakelijk. Komt heel veel terug in de studie, wiskunde B vooral. heb ik ook wat moeite mee.
Daarom ga ik ook de design kant doen
Qua banengarantie is er nog niet veel te zeggen, de eerste lichting van deze studie zit nu in jaar 3 namelijk, het is een nieuwe studie.
Er worden wel wiskunde lessen gegeven hoor het eerste jaar, dus als je het een beetje snel oppikt zou er geen probleem moeten zijnquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:35 schreef Fokki het volgende:
[..]
Wiskunde heb ik op het GLU nooit gehad, iig nooit wat mee gedaan voor mijn gevoel. Had wel een hoog eindcijfer op de middelbare voor wiskunde.
Ik vind het een beetje jammer dat die opleiding van media technologie in Utrecht pas 6 februari een open dag heeft.. A'dam heeft 5 november en HKU 24 oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |