Stap 1: stoppen met rokenquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Auto: benzine en onderhoud (heeft die veel nodig)
Telefoon, zorgverzekering.
Zo af en toe eens een dagje weg (1x p/m)
Sigaretten.
En kreeg voor deze maand weer een brief binnen van de belastingdienst, of ik even 200e wil terug betalen.
Nou snap ik waarom jij geen geld hebt wow. Ik geef minder uit en ik woon op mezelfquote:Op vrijdag 23 september 2011 10:17 schreef lipjes het volgende:
Auto: benzine 3x 80e per maand.
en onderhoud, deze maand in ieder geval apk, geen idee wat daar nog bij gaat komen
Telefoon 50e
zorgverzekering 90e
Zo af en toe eens een dagje weg (1x p/m) +/- 100e
Sigaretten 3x 6.80 x4weken = 81.60
en dan nog 200 per maand aan ouders afbetalen, en deel aan de CC
Heel goed!quote:Op donderdag 29 september 2011 09:27 schreef lipjes het volgende:
Nou alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen he.
Zo een blik sigaretten (dus zelf maken) scheelt me zo een 17 cent per sigaret heb ik even uitgerekend.
Tevens ook mijn telefoon abbo veranderd
1000smsjes á 9.95 eruit gemikt.
Verstuur er toch maar gemiddeld 100 p/m
Ben nog bezig met dat TiM gebeuren, maar is best vervelend.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:36 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Heel goed!
Weet je al waar de rest van je geld blijft?
Dit dus. Ik heb dit topic met stijgende verbazing zitten te lezen, en ik twijfel tussen eenquote:Op donderdag 29 september 2011 10:17 schreef Kandijfijn het volgende:
Grow some fucking balls, echt waar. Ik wil je wel een serieuze tip proberen te geven maar ik kom niet verder dan.
Come dude je houdt 600 euro per maand over met gemak wanneer je echt zou willen. Ga naar een psycholoog ofzo of nog beter vraag als je vader je een keer dwars door zijn huis wil schoppen omdat je een lamzak bent.
Ok, gast, dat is echt een achterlijke opmerkingquote:Op donderdag 29 september 2011 10:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Om het nog erger te maken ik krijg iets van 1680 netto per maand en houdt meer over dan jij per maand. Terwijl ik huur, gas, water electra en al die shit moet betalen.
Misschien moet je zelfmoord overwegen omdat je zeer waarschijnlijk de rest van je leven in de schuldsanering zal blijven.
Niet roken scheelt nog veel meer.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:27 schreef lipjes het volgende:
Nou alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen he.
Zo een blik sigaretten (dus zelf maken) scheelt me zo een 17 cent per sigaret heb ik even uitgerekend.
Tevens ook mijn telefoon abbo veranderd
1000smsjes á 9.95 eruit gemikt.
Verstuur er toch maar gemiddeld 100 p/m
Op bash opmerkingen e.d. reageer ik vandaar ook niet, nuttige tips zoals tim e.d. ga ik zeker mee aan de slag, evenals alles op een rijtje zettenquote:Op donderdag 29 september 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ok, gast, dat is echt een achterlijke opmerking
Klopt, weet ik.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Niet roken scheelt nog veel meer.
Dat bedoel ik dus met excusen hebben voor alles. Je wil helemaal niet van je schuld af.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:10 schreef lipjes het volgende:
Klopt, weet ik.
Maar voel momenteel nog niet de drang om te stoppen.
Over te stappen naar iets wat goedkoper is vind ik daarintegen wel weer prima.
Vind dat je moet stoppen als je jezelf er prettig bij voelt
Juist wel, ben niet voor niks al het onnodige eruit aan het gooienquote:Op donderdag 29 september 2011 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met excusen hebben voor alles. Je wil helemaal niet van je schuld af.
In het licht van de inkomsten en de schuld die hij heeft wel. Maar, stoppen met roken is hoe dan ook nooit verkeerd, en die auto is een bodemloze put waar ie afgelopen jaar al 4000 euro in gestoken heeft om 'm rijdend te houden. Iemand zonder schuld met wat verstand zou die auto nog weg doen, en dit is iemand die duidelijk niet kan omgaan met geld en mét schuld.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:25 schreef Cue_ het volgende:
Moet zeggen dat er ook 'overdreven' tips worden gegeven. Waarom zou hij z'n auto weg moeten doen nu??
Hij houdt voldoende geld over dus daar moet ie eens naar gaan kijken waar dat blijft en daar wat aan gaan doen. En gewoon lekker in t begin van zijn salaris groot gedeelte aflossen en dan zit ie maar 2 weken zonder geld, overleeft TS ook wel.
Maar om gelijk te stoppen met roken/auto weg te doen terwijl hij eig geld zat heeft vind ik wat overdone voor TS.
Ben t met je eens dat het lijkt alsof TS hem het liefst ziet verdwijnen gewoon uit het niets (wie wil dat nu niet), maar echt alleen aanpassingen doet in het kleine. Zoals ze wel eens zeggen, bezuinigen op afwasmiddel en wcpapier. Terwijl dat pas nodig is als je echt, maar dan ook echt op de kleintjes moet letten, doet.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:
In het licht van de inkomsten en de schuld die hij heeft wel. Maar, stoppen met roken is hoe dan ook nooit verkeerd, en die auto is een bodemloze put waar ie afgelopen jaar al 4000 euro in gestoken heeft om 'm rijdend te houden. Iemand zonder schuld met wat verstand zou die auto nog weg doen, en dit is iemand die duidelijk niet kan omgaan met geld en mét schuld.
Daarbij, TS opent een topic over het feit dat ie heel graag van zn schuld af wil, heeft enkele grote kostenposten waarbij die auto de grootste is, maar die 'laat ie dan wat meer staan' maar hij doet wel z'n sms bundel van een tientje per maand de deur uit omdat ie er maar 100 stuurt. Als 1 smsje 25 cent kost bespaart ie op die manier 7,50, terwijl ie aan de andere kant 4000 euro afgelopen jaar in die auto heeft gestoken![]()
Daarom zeg ik; TS wil helemaal niet serieus van z'n schuld af want échte stappen ondernemen doet ie niet. Het is allemaal maar wat reactief en afwachtend.
Ben ik zoveel mogelijk mee bezigquote:Op donderdag 29 september 2011 12:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar ondertussen zijn we al 6 dagen verder. Heb je je bankrekeningen al langs gekeken en lijstjes gemaakt waar je geld naartoe is gegaan?
En al resultaten? Want in een half uurtje moet je redelijk wat inzicht kunnen krijgen lijkt mequote:Op donderdag 29 september 2011 12:04 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ben ik zoveel mogelijk mee bezig
probeer het van meedere maanden terug te doen om zo een goed overzicht te krijgen
Ik zeg toch, het blijft allemaal vaag.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En al resultaten? Want in een half uurtje moet je redelijk wat inzicht kunnen krijgen lijkt me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |