abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102288113

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpg2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_102288225
Goedemorgen!
Nou, zoiets moet mijn ontbrekende stuk (Am-C-Em-D) uiteindelijk gaan worden denk ik. Niet helemaal een enorme solo, maar iets beters kan ik niet bedenken.

http://picosong.com/xqz

Nog wel even met een echte versterker dat stukje inspelen, is nu met de POD gedaan...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_102288607
Over audio interfaces: de Tascam 144, is dat nog een optie of is Focusrite echt beter?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:28:03 #4
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_102288741
Ik denk dat niemand hier je daar echt mee kan helpen omdat de meeste mensen niet meerdere interfaces hebben.
pi_102288872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik denk dat niemand hier je daar echt mee kan helpen omdat de meeste mensen niet meerdere interfaces hebben.
Dat is waar, het is alleen een beetje lastig om door de bomen het bos te zien met zoveel aanbod. :)
pi_102288941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben wel te spreken over tascam, zoveel kan ik wel zeggen. Heb er ook een aantal verschillende gehad/geprobeerd.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_102289645
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:34 schreef Griebus het volgende:

[..]

[..]

Die zijn beide van Focusrite, is daar nog een essentieel verschil tussen? Hoef dan niet de 18in versie, 2 is misschien wel genoeg.
En wat denken jullie van de Tascam 144, is dat nog een optie of is de Focusrite echt beter?
Die versie met 2 in en 2 uit is ook erg fraai.

Ik heb een tascam gehad. Hoop ellende met drivers + preamps vond ik niet zo mooi open/helder klinken. Ik krijg de focusrite morgen pas, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede verhalen gehoord over de kwaliteit. Ik laat het wel even weten als ik hem heb. Ik heb trouwens ook nog een alesis io gehad. De geluidskwaliteit was top, alleen mijn laptop en firewire kreeg ik niet lekker stabiel, dus daarom terug op usb...

Ooh er is ook een 2 kanaals versie van IO die op usb werkt... Als daar dezelfde preamps als die van zijn grote broertje in zitten dan zit je goed :)
http://www.alesis.com/io2

Trouwens tegenwoordig is "slecht" geluid van een interface ook maar relatief hoor : Dit is met een crappy maya 44usb gedaan (slechts een 48khz 18 bit adc en belabberde signal to noise)

[ Bericht 15% gewijzigd door savale op 23-09-2011 09:25:22 ]
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_102290222
Die 2i2 lijkt me wel goed inderdaad, al zit er bij de 8i6 en 18i6 meer software en zijn de specs net ff wat minder volgens de vergelijker op de site. Tevens komt de 2i2 pas eind oktober uit
Ik ben benieuwd naar je ervaringen mbt je 18i6! :)

[ Bericht 28% gewijzigd door Griebus op 23-09-2011 09:48:21 ]
pi_102290349
Naar de software die er bij zit moet je niet kijken. Vrijwel alle software is wel te vinden.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_102291100
Ik weet niet of jullie het over hetzelfde hebben... Of er ableton lite bij zit of cubase le of whatever boeit misschien niet zo. (voor mij dan) Maar de 18i6 heeft ook nog een software mengpaneel en dsp aan boord die je met software in kunt stellen. Je kunt dus alles al routen en mixen voordat het het je DAW binnenkomt. Scheelt weer cpu en latency. Lijkt me een leuke feature met zang opnemen om latency tegen te gaan of als je in een bandje zit en iedereen een totaalmix voor zijn monitors wilt aanbieden bijvoorbeeld.
De 2i2 heeft deze functionaliteit niet namelijk.
De 8i6 is trouwens ook een leukerd. Heeft wat meer uitgangen, dus dan ben je daarmee nog iets flexibeler. Ik had die liever gehad als die ook een adat had gehad, want ik wil gewoon veel ingangen (kunnen) gebruiken om een bandopname in één take te kunnen doen.
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_102295270
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_102295353
Niet nodig hoor :)

En sinds dat mokkel zangeres is geworden van Bricquebec is het totaal verkloot. Doe mij Jaap Louwes maar weer.
Lit Us Mar Rinne _O_
Ik Doch It Moarn Wol _O_
pi_102295601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Niet nodig hoor :)

En sinds dat mokkel zangeres is geworden van Bricquebec is het totaal verkloot. Doe mij Jaap Louwes maar weer.
Lit Us Mar Rinne _O_
Ik Doch It Moarn Wol _O_
Ah je was er al mee bekend. Ik versta ongeveer 30 % van wat ze aan het zingen is :D
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_102295692
Joah. Niet echt mijn ding verder. Beetje doelloos, zoals de naam al zegt.
pi_102295773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 09:15 schreef savale het volgende:

[..]

Die versie met 2 in en 2 uit is ook erg fraai.

Ik heb een tascam gehad. Hoop ellende met drivers + preamps vond ik niet zo mooi open/helder klinken. Ik krijg de focusrite morgen pas, maar ik heb tot nu toe alleen maar goede verhalen gehoord over de kwaliteit. Ik laat het wel even weten als ik hem heb. Ik heb trouwens ook nog een alesis io gehad. De geluidskwaliteit was top, alleen mijn laptop en firewire kreeg ik niet lekker stabiel, dus daarom terug op usb...

Ooh er is ook een 2 kanaals versie van IO die op usb werkt... Als daar dezelfde preamps als die van zijn grote broertje in zitten dan zit je goed :)
http://www.alesis.com/io2

Trouwens tegenwoordig is "slecht" geluid van een interface ook maar relatief hoor : Dit is met een crappy maya 44usb gedaan (slechts een 48khz 18 bit adc en belabberde signal to noise)

Nice! ^O^
pi_102295844
Iemand ervaring met dit soort dingetjes? http://www.nederlandmuzie(...)%20amPlug%20-%20AC30

Lijkt me ideaal om 's avonds e.e.a. te proberen zonder je versterker mee te sjouwen de tuin in ofzo :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:22:10 #17
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_102296343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:59 schreef BurnaBoy het volgende:
Dean. weet jij veel van tremolo's ?
Ik wil er eentje die goed afstelbaar is en stabiel blijft.
Die er nu inzit is wel stabiel maar een hel om te intoneren.
En elke keer naar de winkel brengen is duur :P
Dean ?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:32:16 #18
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_102296647
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:04 schreef Cid het volgende:
Iemand ervaring met dit soort dingetjes? http://www.nederlandmuzie(...)%20amPlug%20-%20AC30

Lijkt me ideaal om 's avonds e.e.a. te proberen zonder je versterker mee te sjouwen de tuin in ofzo :)
Heb er zelf de lead versie van. Het is wel prettig en het werkt ook wel. Alleen mijn versie gaat niet zonder distortion. Opzich niet zo erg. Maar je moet wel even testen of hij wel lekker klinkt zoals jij vind dat hij moet klinken. :P
^inteel²
&nbsp
pi_102296900
je kan moet een headphone erin pluggen -O-
Wist ik niet

[ Bericht 71% gewijzigd door Griebus op 23-09-2011 13:48:16 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:57:07 #20
125915 Dribbel_
pi_102297344
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:22 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Dean ?
Regel blijft gewoon, koop of een goeie echte of helemaal niet. Die goedkope en "licenced" versies gaan je meestal meer ellende bezrogen dan speel plezier.

Intoneren van die dingen is een hel ja. Daarentegen hoef je hem maar 1 keer af te laten stellen en voortaan gewoon dezelfde snaren gebruiken dan zit je goed.

Voor mij geen zwevende brug meer in ieder geval :D
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:06:21 #21
125915 Dribbel_
pi_102297593
Vanavond ESPPPPP *O*
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:26:55 #22
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_102298254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:57 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Regel blijft gewoon, koop of een goeie echte of helemaal niet. Die goedkope en "licenced" versies gaan je meestal meer ellende bezrogen dan speel plezier.

Intoneren van die dingen is een hel ja. Daarentegen hoef je hem maar 1 keer af te laten stellen en voortaan gewoon dezelfde snaren gebruiken dan zit je goed.

Voor mij geen zwevende brug meer in ieder geval :D
Ibanez Licensed is vrij goed hoor. Alleen inderdaad Intoneren is een hel.
Maar qua stemming is het ding uberstabiel. Daarom wil ik er een die makkelijker geintoneerd kan worden.

Zo simpel als als een tune o matic als les pauls hebben krijg je niet maargoed. Ik wil iets wat beter werkt als de hele snaar erafmoeten halen om te willen intoneren :P
Nu is die Ibanez brug die ze in hun prestige serie gebruiken vrij goed. Maar misschien dat iemand anders nog met andere bruggen goede ervaringen heeft hierzo ?

En voor mij. Zwevende brug. Hell yeah. Maar bij de volgende die ik koop let ik wel wat beter op :D
^inteel²
&nbsp
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:31:21 #23
125915 Dribbel_
pi_102298414
Waarvoor gebruik je dat ding eigenlijk? Zo zo weinig mensen zo'n ding nuttig gebruiken. Meer van.

Hey kijk wat mijn brug kan WWIEEWWHAAAHIWWEHIUUUUUUUU

Ik vind het vooral in band verband heel lastig toepasbaar. (Met wat solo dingetjes hier en daar dan wel)
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:42:39 #24
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_102298755
Divebombs ja.
Maar bending van harmonics,
Vibrato, en bending opzich ook nog wel.

Het lastige van bending met je brug ipv je vingers is wel lastiger omdat je niet echt kunt meten zo en zover moet ik omhoog. Maar het gaat sowieso om gehoor :P
^inteel²
&nbsp
pi_102299323
Waarom zo vaak intoneren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')