Hallo allemaal,
Sinds februari 2011 ben ik afgestudeerd en ben ik in dienst gegaan bij een bedrijf in Groningen. Dit bedrijf stopt me echter in een hokje en zet me op projecten waar ik niet voor geleerd heb. ( Vergelijkbaar met een leeraar die het werk van een conciërge moet doen) Er wordt nauwelijks overlegt (1x per 2 weken) en voor documentatie schrijven is geen tijd. Om kennis van een persoon naar de ander te brengen is daardoor dagenlang overdracht nodig. Al met al zie je dat het bedrijf het niet goed doet. Collega's nemen door de "dwaze manier van zaken doen" er zelfs ontslag door.
Projecten vertagen, we krijgen steeds vaker boze reacties van klanten of soms zelfs annuleringen omdat de zaken niet op orde zijn. Naast alle problemen met teamwerk houd het bedrijf zich niet aan afspraken rond mijn salaris. (Ja het staat wel in de aantekeningen die de P&O heeft geschreven, maar niet zwart op wit). En ALS je de P&O kerel opbelt krijg je te horen dat je hem met rust moet laten als je je zorgen maakt over het nakomen van een salarisafspraak.
Bij alle bedrijven op 1 na (welke helaas te klein is om me aan te nemen) zie ik dat mensen zich als eilandjes aangenomen worden, overdag bezig zijn en savonds weer naar huis gaan. Niks geen passie voor het werk, er is geen teamwork.. helemaal niks.. Toen ik nog op school zat was dat wel anders. Je werkt hard aan een project, en als je het op de laatste dag overdag niet afkrijgt dan bestel je pizza en werk je het laatste avondje door. Heerlijk is dat wanneer het dan toch afkomt door dat teamwerk! Maar helaas vind ik daarvan niks bij de bedrijven die ik gezien heb.Ik kan er een lijst van maken.
Graag zou ik jullie willen vragen of jullie je hierin herkennen, en wat voor maatregels je ertegen hebt genomen. Ken je wellicht een bedrijf dat teamwork de hoogste prioriteit geeft? PM of mail me dan. (ivm adverteren?)
Ik heb ambities om een eigen zaak te beginnen, maar daarvoor heb je ook mensen nodig. Mensen die net zo "gek" zijn als jezelf. Waar vind je die?
Help!
NLS