abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2011 @ 21:52:39 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102239393
Ik kreeg afgelopen weekend van mijn ouders een afdrukje terug van mijn eigen hand. Deze heeft altijd op mijn slaapkamertje gehangen en door de jaren heen drukte ik zo nu en dan mijn hand erop om te kijken hoeveel ik gegroeid was. Leuke herinnering voor mij :)

Bovenstaand afdrukje is al ruim 30 jaar oud. Ik was toen 4 of 5 en ik herinnerde me nog hoe dat toen gedaan is.
Vandaag heb ik met mijn bups hetzelfde gedaan met onderstaande als resultaat. Een is bijna 2 en de ander bijna 5.

Aanradertje, want simpeler dan dit kan het niet :)

Men neme een bak, in mijn geval een oud afwasteiltje, en vult deze met vochtig zandbakzand. Dat heb ik in overvloed :') dus dat was gauw gepiept.
Vervolgens maak je het zand rul en een beetje glad en drukt het kinderhandje er zonder het te breken goed diep in. Dan maak je wat gips dun aan en giet je het er voorzichtig in. En dan laat je het drogen. Dat is alles!

Op het moment dat ik de onderste foto nam was het nog niet helemaal droog. Het zand kan er zo afgeborsteld worden als dit wel het geval is.

Wat ik zelf 'vergeten' ben is om er gelijk iets doorheen te steken wat later een gaatje wordt om het ding ergens aan op te hangen dus ik ga het nog eens doen en dan wel alles in 1 x goed. That's all folks!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_102239684
Even waarschuwing: NOOIT je hand in het gips doen, dit gaat namelijk uitzetten en wordt warm.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 21 september 2011 @ 22:04:39 #3
190853 RockabeIIa
pi_102240178
Eh...
Je kunt best afdrukken maken met gips maar dan moet je op de huid flink wat vaseline smeren. Ik heb er zelfs gezichten mee afgegoten en de details waren prachtig! Er zat ook flink wat wenkbrauwhaar in het afdrukje :') maar goed het kan absoluut. Het is echter niet geschikt voor kinderen om het op die manier te doen. En bovenstaande wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 21-09-2011 22:10:45 ]
pi_102240303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Eh...
Je kunt best afdrukken maken met gips maar dan moet je op de huis flink wat vaseline smeren. Ik heb er zelfs gezichten mee afgegoten en de details waren prachtig! Er zat ook flink wat wenkbrauwhaar in het afdrukje :') maar goed het kan absoluut. Het is echter niet geschikt voor kinderen om het op die manier te doen. En bovenstaande wel.
Om m'n hele huis nu met vaseline te gaan insmeren is ook weer zo wat.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:10:32 #5
190853 RockabeIIa
pi_102240596
huid huid huid!!!! :'(

kolere-app
  woensdag 21 september 2011 @ 22:14:54 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102240870
Wat een tof idee!
Ik weet zeker dat mijn twee mannen het alleen al leuk zullen vinden om te doen. :Y

*stupid question... :@
Wat voor gips heb je gebruikt? Als in, gewoon Gamma?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:26:34 #7
190853 RockabeIIa
pi_102241661
Ja, doodnormale gips. Niks bijzonders.
Zat te denken om het ook eens met cement te gaan doen en dat dan buiten op te hangen.
pi_102259143
Jaah die heb ik ook nog ergens liggen, zo leuk om weer terug te vinden O+
pi_102269046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Ja, doodnormale gips. Niks bijzonders.
Zat te denken om het ook eens met cement te gaan doen en dat dan buiten op te hangen.
O, dan is het dat het uitzet. Heb wel eens gezien dat kinderen een afdruk wilde maken van hun arm en die helemaal afgekneld waren.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  donderdag 22 september 2011 @ 20:17:00 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102272511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:04 schreef RockabeIIa het volgende:
Eh...
Je kunt best afdrukken maken met gips maar dan moet je op de huid flink wat vaseline smeren. Ik heb er zelfs gezichten mee afgegoten en de details waren prachtig! Er zat ook flink wat wenkbrauwhaar in het afdrukje :') maar goed het kan absoluut. Het is echter niet geschikt voor kinderen om het op die manier te doen. En bovenstaande wel.
Of je legt over het gezicht plastic folie van die vershoudfolie.
Niet vergeten om gaten bij de neus en/of mond te maken natuurlijk :D
Dan plakt er niets vast, je hebt dan wel de kans op vouwtjes van het folie, maar die kan je altijd een beetje wegschuren denk ik zo
Rayen 2½ jaar!
pi_102308019
Leuk!! Ga ik ook eens doen..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:50:58 #12
190853 RockabeIIa
pi_102317588
TJ, dat krijg je nooit mooi, plastic geeft diepe rimpels. Als je het gewoon van de huid afgiet heb je echt de haarafdrukjes/porieen er nog in staan.

Reilain, we zien de foto's wel verschijnen :)
pi_102354151
Wat leuk! Zo'n handje heb ik van vroeger ook nog bij mijn ouders.
pi_102358787
ohh dat heb ik ook vroegere gedaan maar dan met voetjes in cement. in bak van 30x30. en die tegel is in de stoep geplaatst. (wel op een plek doen waar je niet veel loopt anders slijt het veel te hard)
jaartal erbij zetten ^O^

met je gezicht kan je ook een masker van maken met vaseline en daarop gipsverband. dat zet niet zo uit en is veel sterker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')