Oksel | woensdag 21 september 2011 @ 20:09 |
Ff noobvraag; M'n Einzer heeft een grote beurt nodig (150k) volgens mij. Sowieso nog nooit de remmen vervangen (snelweg km's), uberhaupt de laatste 100k nooit iets vervangen op olie, banden en filters na. Kortom; er zal wel wat aankomen. Stel ik laat dat bij de Kwikfit doen (prima ervaring mee hier), of ik laat het bij de BMW dealer doen. Wat zou het prijsverschil zijn, en vooral; heeft de meerprijs van de dealer ook meerwaarde? Kortom; zijn de onderdelen daadwerkelijk beter, en gaan ze langer mee? Zijn ze betrouwbaarder? | |
mime_negert | woensdag 21 september 2011 @ 20:13 |
Bij de BMW dealer krijg je hem gewassen terug, bij de Kwikfit niet. | |
Q-Festival | woensdag 21 september 2011 @ 20:19 |
Bmw dealer krijg je wel kwaliteits onderdelen, daar zal de prijs wel naar zijn maar je kunt er dan wel op vertrouwen dan je iets goeds heb. en ze gaan er voorzichtiger mee om dat is een ding dat zeker is als ik ze zo wel eens bij kwikshit zie. En ze besteden er meer tijd aan bij van die beun bedrijven moet alles snel, snel omdat ze dan meer dingen op een dag kunnen doen. kortom gewoon dealer onderhouden is het beste, | |
Cybje | woensdag 21 september 2011 @ 20:21 |
Kwik Fit is leuk om je oude Starlet of Corsa naar toe te brengen, maar ik zou er zeker geen BMW neerzetten. Als je perse niet naar de dealer wilt kun je nog voor een net BOVAG bedrijf gaan (maar ook die zijn niet altijd netjes), maar de Kwik Fit zou ik echt vermijden dan. | |
Nieuwschierig | woensdag 21 september 2011 @ 20:22 |
Er zit nog heel veel tussen een dealer en de kwikfit. | |
Oksel | woensdag 21 september 2011 @ 20:25 |
Ik zie alleen maar meningen, geen enkele onderbouwd. Wellicht kan iemand het wat beter uitleggen? | |
Cybje | woensdag 21 september 2011 @ 20:36 |
Ach, als je op internet zoekt zijn er genoeg verhalen tegen de Kwik Fit te verzinnen. Eentje van mij: ik kocht een keer een Opel Calibra met 6 cilinder blok. Recent had die een grote beurt gehad bij de Kwik Fit incl bougies, nog bij de vorige eigenaar. Hij liep niet helemaal mooi, dus als eerste ga je dan toch naar bougies kijken. Drie bougies zijn minder makkelijk bereikbaar, dan moet het inlaatspruitstuk eraf. En ja hoor, die drie bougies zijn dus mooi niet vervangen ... de andere drie wel. | |
Bowny | woensdag 21 september 2011 @ 20:38 |
Hoe lang kom jij al niet in het BMW topic, om het antwoord al lang zelf te weten? Zal het maar weer voor je voorkauwen: BMW specialist, BMW kwaliteit tegen normale prijzen. Als je al over de kwik-fit begint, verdien je het gewoon niet om een BMW te rijden. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 21 september 2011 @ 22:08 |
Ik doe altijd alles zelf maar ik zou zelf naar de BMW-dealer gaan. | |
Bowny | woensdag 21 september 2011 @ 22:15 |
Een 150k beurt (Inspectie II?) kost bij de dealer een rib uit je lijf. Gewoon de specialist dus of anders een goede BOVAG. | |
Mercer | woensdag 21 september 2011 @ 22:46 |
Lekker naar iemand die dat netjes doet tegen max. 1/3 van de prijs bij de dealer. Zo zou ik het doen. Als je onnodig veel geld uit wil geven, dan ga je naar de dealer. Naar de kwikfit zou ik overigens niet gaan. En je kan je ook afvragen wat die dealer uberhaupt voor meerwaarde heeft als je na 150k nog steeds op je eerste set remblokken rijdt. Althans wat daar nog van over is... Niet echt logisch om onderhoud uit te stellen omdat het "zo goed" gebeurt bij de dealer. ![]() En wat kosten remblokken nou? Dat kost bijna niets. [ Bericht 8% gewijzigd door Mercer op 21-09-2011 23:05:33 ] | |
Accordtje | donderdag 22 september 2011 @ 12:06 |
Tijdje geleden nog een onderzoek geweest (zal kijken of ik er wat van kan terugvinden) waaruit bleek dat het prijsverschil tussen de merkdealers en de universele garages niet zo groot is. Dus ik zou gewoon de merkdealer aanhouden. Overigens kan je met heel veel snelweg km's (en weinig remmen) best 150k op een set remblokken rijden. Feit dat ze er nog steeds op zitten geeft al aan dat de merkdealer in ieder geval niet onnodig zaken vervangt om lekker geld te verdienen. | |
Palomar | donderdag 22 september 2011 @ 12:32 |
Als je precies weet wat je wilt (bijv. remmen vervangen, olie, nieuw luchtfilter en verder niks) kun je denk ik prima naar de Kwikfit gaan. Dat zijn gewoon gediplomeerde monteurs en zullen echt geen prutswerk afleveren. Vooral bij een gangbare auto als een BMW 1-serie. Ben zelf ook wel een paar keer bij Kwikfit geweest en vond het deskundige mensen die je eerlijk advies geven (al lees je vaak andere verhalen). Ga overigens vaker met mijn Alfa naar een specialist, omdat die toch net iets meer kennis hebben van deze specifieke auto's en hun bekende kwaaltjes... ![]() | |
noutie | donderdag 22 september 2011 @ 16:34 |
Ik zou gewoon een goede algemene garage doen. Ben niet zo van de fastfitters. Maar dat is slechts een gevoel, kan ik niet onderbouwen. De dealer is duurder en van en hogere kwaliteit ben je ook niet verzekerd. Dat wisselt heel erg per dealer/garage. | |
lipje | donderdag 22 september 2011 @ 18:14 |
vergeet niet hun gespecialiseerde gereedschappen voor wat moeilijker te bereiken onderdelen. | |
RainofDeath | donderdag 22 september 2011 @ 23:44 |
Right... Dus daarom zijn die prijzen zo laag, ze hebben monteurs met goede diploma's in dienst in plaats van VMBO autotechniek instromers... Oh wacht.... | |
blup | vrijdag 23 september 2011 @ 00:48 |
Kul natuurlijk. | |
Oksel | dinsdag 27 september 2011 @ 08:07 |
Een BMW specialist dus. Hm. Eigenlijk wil ik ook dat de buitenkant een grote beurt krijgt. Dus helemaal strak gepoetst, velgen netjes, krasjes eruit.. daar nog tips voor? | |
Oksel | dinsdag 27 september 2011 @ 08:10 |
Dichtsbijzijnde die ik kan vinden is http://www.bmwrap.nl/, dat is 100km rijden ofzo. | |
draaijer | dinsdag 27 september 2011 @ 08:18 |
Ik merk dat bij inruil en helemaal bij particuliere verkoop een auto hogere waarde heeft als je deze bij de merkdealer in onderhoud hebt gebracht. Persoonlijk zou ik best een auto particulier willen kopen, maar dan moeten de boekjes en de rekeningen allemaal laten zien dat de auto bij de officiele merkdealer in onderhoud is geweest. Anders zou ik de auto nooit kopen. Helemaal bij mijn auto is dat het geval voor dealers en particulieren. Landrover ![]() | |
kahlie | dinsdag 27 september 2011 @ 12:50 |
Ik ga zelf naar de merkdealer omdat ik nauwelijks onderhoud heb en omdat ik dan gratis wegenwacht service krijg. Als je veel onderhoud hebt, wordt het wel degelijk heel snel erg prijzig. Helaas is het vinden van een goede garagist als je een leek bent moeilijk... dus je krijgt misschien wel een lagere rekening, maar is alles dan ook goed? Bijna elke dealer weet wel een goede professionele autopoetser, want dat laten zij ook weleens doen. Prijzen voor een complete beurt (binnen & buiten) lopen uiteen van 200 euro tot 50-70. Ligt er erg aan waar je het laat doen en wie het doet. In de buurt van Delft-Alphen e.d. weet ik nog wel 2, waarvan ik er met 1 ervaring heb en hoor dat de ander ook goed is. Rest van het land: geen flauw benul. [ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 27-09-2011 12:51:53 (gruwelijke grammatica fout) ] | |
rycemasta | dinsdag 27 september 2011 @ 15:33 |
Het grote autopoets- en -wastopic #5 In bovenstaand topic zijn er misschien mensen die je wel een dienst willen verlenen of kunnen doorsturen naar een goed bedrijf. Niet naar de eerste de beste ''professionele autopoetser'' gaan, je zult niet de eerste zijn die 200 euro lapt en met een bedroevend resultaat naar huis gaat. Meestal duurt het poetsen ook maar een uur of 3, wat geen goed teken is. Er zijn heus wel goede poetsbedrijven, maar mensen worden meestal afgeschrikt door de hogere prijzen en het feit dat het domweg lang duurt. | |
Anne | dinsdag 27 september 2011 @ 15:39 |
Als Oksel slim is gaat ie even in Duitsland koekeloeren. Genoeg poetsbedrijven daar die het voor iets minder doen dan in NL. En ik mag hopen dat ie zelf de weg naar google.de wel weet te vinden hiervoor. |